[A6-2.5TDI AAT] Ustawienie kąta wtrysku

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

[A6-2.5TDI AAT] Ustawienie kąta wtrysku

Post autor: GreenGreen »

Witam Panowie

Działań z moim AATem ciąg dalszy. Po wymianie turbiny na tą z AAT (nasi tu byli i ktoś wpakował od AELa turbo) i wtrysków na zregenerowane 216, ustawieniu dawki paliwa z dziwacznego 14 przyszła pora na kąt wtrysku.

Przed rozpoczęciem prac kąt był 120 (omg) teraz po wszystkich pracach do tej pory jest 13 - 15 na wolnych (pracuje jak traktor lub czołg) do 0 - 2 w basic setings.

Tutaj foto pompki


Tu logi statyczne
http://vaglogi.pl/log-000_001_003_HX1214.html

Jak garażowo ustawić tą pompkę do nominalnej wartości kąta wtrysku i jaka to wartość - które śrubki kręcić i jakie to śrubki - foto mile widziane.

Jak zrobić logi dynamiczne w automacie ? - jak depnę do podłogi to on zredukuje i tyle z jazdy od 1500rpm.

Czy komp od AELa pasuje P&P do AAT ? a jeśli tak to czy przy tych zmianach które już mam to po zmianie kompa byłby pełnoprawny AEL ?
Ostatnio zmieniony 2018-08-30, 14:16 przez GreenGreen, łącznie zmieniany 1 raz.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Jeżeli ten log pokazuje naprawde grupę 000 w BS to jest zdecydowanie zbyt niski - 35- 38
, gdzie powinno być ok 65-70 albo nawet i 75 jeżeli jest problem z odpalaniem.

Takie wartości (35 ) wskazują że kąt jest opóźniony,
120 to znowu masakrycznie przyspieszenie i metaliczna praca.
Fabrycznie AEL ma mieć krzywą pomiedzy 45 a 60 ale tak to chyba nikt nie ma bo na tych ustawieniach kiepsko odpala.


Co do dawki paliwa - bardzo ci sie to rozjeźdza raz jest 2.5 raz jest 4,1 .... wartości raczej normalne. Dawkę nie ma co ruszać - możne kiedyś możesz pokusić sie o rozkrecenie i wyczyszczenie nastawnika z ew, opiłków) - były instrukje jak to robić.
Te wtryskiwacze są napewno dobre - masz wydruk z urządzenia EPS 200 ? Czy ktoś je na "oko" sprawdzał i ustawiał na mierniku z lat 50.... ? Ja jeszcze raz sprawdziłbym wtryski
Co do dynamicznych - pobierz else - tam wsio jest.

Tak btw gdy zmieniasz kąt zmienia się też dawka - niektórzy o tym nie wiedzą.
Ostatnio zmieniony 2018-08-30, 00:29 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

Post autor: GreenGreen »

Wtryski są dobre, to pompa ma już swoje. Bardziej mi zależy aby ustawić w miarę prawidłowy kąt wtrysku. Tak odpalanie przed i po wymianie wtrysków to masakra ale przy takim kącie to się nie dziwię. Dlatego chcę ustawić ten kąt żeby wiedzieć co dalej robić.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Ogladnij sobie ten filmik od tego momentu do konca ;-)
AEL INSIDE
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

Post autor: GreenGreen »

ok to to posprawdzam

A czy ktoś może odpowiedzieć na moje ostatnie pytanie ? Czy jak mam wtryski od AELa to wystarczy wymienić kompa na AELowskiego aby był AEL i czy ten komp podejdzie plug and play w miejsce kompa od AAT czy też trzeba się bawić w jakieś magie z kablami ?

Z tego co znalazłem w necie to AEL od AAT różni cię wtryskami (ale te mam już od AELa i to 216), turbiną (ale do AELa zakłada się tą od AAT bo jest większa), pompą (AEL ma większą ale jeśli pompa jest zdrowa to ta od AAT też da taką ilość paliwa jaką AEL wymaga) i kompem - ale tu żadnych info czy wystarczy wypiąć ten z AAT i wsadzić temn z AELa nie znalazłem.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Było nie raz wałkowane na tym forum:
-Pompa wtryskowa AEL AAT jest identyczna tłokrozdzielacz jest 11mm
-Audi A6 AEL jak i AAT mają turbiny K14, tylko Audi 100 AAT miała K16 czyli większą
-Co do kompa to w A6 komputer jest P&P pomiędzy AAT a AEL tyko trzeba pamiętać że jest IMMO i jest inny program gdzie po założeniu wtrysków do AAT uzyskujemy minimalnie większą moc jak w ori AEL-u.
Jak coś to mam ori program AEL same kości wtedy je tylko podmieniasz w sterowniku silnika, posiadam także program na okolice 170KM 350Nm.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”