[A6-2.6 ABC] Wymiana oleju silnikowego przejście z 15w40 na

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Technik321
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2016-03-02, 09:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lesko

[A6-2.6 ABC] Wymiana oleju silnikowego przejście z 15w40 na

Post autor: Technik321 »

Witam wszystkich serdecznie po świętach. Panowie a może nawet i Panie, posiadam Audi A6 C4 z silnikiem 2.6 V6 ABC z LPG. Do silnika ktoś wlał olej castrol 15w40 (tak już kupiłem), zaraz po kupnie również takowym olejem zalałem. Zbliża się okres zmiany oleju, myślę nad przejściem na 10W40, wiadomo olej lepszy smarowanie zimą zdecydowanie lepsze. Czytałem różne fora internetowe jedni mówią że nic się nie stanie, drudzy piszą jakieś cuda że jak tylko zalali to silnik mało nie wybuchł (w to nie uwierzę). Teraz pytanie czy opłaca mi się taka zmiana ? Czy nie zaszkodzę tym sobie, a w zasadzie silnikowi? Przelot silnika według licznika to prawie 320tyś. Od 160tyś na LPG, pracuję ładnie nic nie klepie nie trzęsie itp. Jedyna jego wada to najprawdopodobniej uszczelniacze zaworowe (gdy zimny lubi zakopcić) pobór oleju na 10tyś wyszedł mi około 1,5-1,7l. Wymieniając uszczelkę pod deklem zaworowym nie zauważyłem żadnych nagarów silnik czyściutki. Co myślicie o takowej zmianie ?
Awatar użytkownika
Sylwester1775
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 72
Rejestracja: 2014-12-13, 17:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin i okolice

Post autor: Sylwester1775 »

Moim zdaniem nic nie powino się stać . Ja leje do 2.8 30v valvoline maxlife 5w40 i na 10-12 tyś km łącznie z wyciekami wiecej jak litra nie doleje. Ten olej valvoline ma formułe zmiekczania uszczelnień w silniku i pobieranie powino się zmniejszyć.
Audi A6 C4 Avant 2.8 30v Quattro - Jest W planach jakieś v8
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

Nie,no to jak ja mam ponad 300 tyś przelotu i leję 0W40 to moje ABC powinno się już rozlecieć :mrgreen: A między wymianami nie dolewam nic i silnik chodzi jak zegarek. Tobie również radzę przejść minimum na 5W40. Zrób przedtem płukankę i lej dobry olej i się nie stresuj bo na pewno nic się nie stanie ;-)
Technik321
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2016-03-02, 09:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lesko

Post autor: Technik321 »

W takim razie narazie zaleje 10W40 motula a przy kolejnej wymianie zrobię płukanie i dam syntetyk. Poinformuje o skutkach.
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

W papierach mojej juz ex C4 do ABC od nowości lali 10W40
Awatar użytkownika
grzywacz
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2015-05-06, 09:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: grzywacz »

Witam Podepnę się pod temat wymiany oleju Wymieniłem olej i filtr oleju 10 w na 40 Castrol lecz przy wymianie za bardzo dokręciłem korek w misce olejowej i pękła miska, miskę pospawano, wymieniłem uszczelke i zająłem olej i efekt nie zrozumiały dla mnie, otóż przy odpaleniu po krótkiej chwili zapala się kontrolka oleju, poziom oleju powyżej połowy na bagnecie prawie przed max, jak chwilę pojeżdżę to gaśnie kontrolka i zaś się zapali. Inspekcja skasowania i błędów nie pokazuje. O co chodzi? Gdzie szukać przyczyny? Pomocy koledzy.
grzywacz&brajan
Awatar użytkownika
waldemaister
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2017-07-01, 23:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Iława

Post autor: waldemaister »

Ja mam na swojej 2.8 430tys.olej cały czas tj.od 300tys. valvoline 5w40 silnik zyleta olej troche bierze ok.1L na 10.000km suchy bez wycieków ciśnienie na wolnych nie spada ponizej 2 bar.Moim zdaniem nie ma co schodzic na słabszy olej no chyba ze silnik dogorywa i bieze 2 L/1000 :q:
Awatar użytkownika
grzywacz
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2015-05-06, 09:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: grzywacz »

Z olejem znam temat, chodzi mi że po wymianie zapala się kontrolka oleju, pomoże ktoś? Opis wyżej
grzywacz&brajan
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

grzywacz, moze przy tej naprawie miski uszkodzili ci czujnik cisnienia oleju.
Mierzyłeś manometrem ciśnienie oleju w magistrali ???
AEL INSIDE
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

grzywacz, sprawdź sobie oring smoka - był nawet na forum opisywany przypadek, że oring się podwinął i pompa nie zasysała dobrze oleju na wolnych bo smok zamiast olej ze spodu to zasysał powietrze. Właściciel wiedział to od razu po odpaleniu dawał lekki gaz żeby pompa i smok zaciągnęły olej i później już szło.

Ale na początek to manometr żeby wykluczyć duperelę elektryczno - czujnikową.

A co do oleju - przy 280 000 km przeszedłem 10w40 na 5e40. Przez 10 000 km nic się nie zmieniło - jak silnik brał olej tak brał dalej. Silnik dalej jeździ w lubelskim :-D
Ostatnio zmieniony 2018-01-16, 19:48 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
grzywacz
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2015-05-06, 09:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: grzywacz »

Sytuacja opanowana Sorry że tak późno odpisuję lecz nie było innej możliwości wcześniej. To nie wina czujnika że kontrolka oleju mi mrugała po wymianie oleju, zbieg okoliczności i durnego elektryka który wcześniej wymieniał mi moduł stacyjki i popierniczył coś w liczniku. Pożyczyłem licznik od kolegi i temat znikł, problem tkwił w źle zlutowanych kablach w liczniku, teraz wszystko gra.
grzywacz&brajan
Awatar użytkownika
grzywacz
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2015-05-06, 09:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: grzywacz »

Natomiast ja musze dolewać na około 1000km 250ml oleju. Nie mam tak jak inni że wymienili na 5W40 i problem znikł, dokładnie nie oglądałem całego silnika i może mam wyciek choć po dłuższym np.; 3 dniowym postoju pod silnikiem bez plam oleju.
grzywacz&brajan
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Polecam oleje angielskiej firmy Comma poilecił mi go znajomy mechanik - w intercarsie full synetyk za 1l można dostac po 22zł.
Zalałem tym na próbe silnik w corolli mojego taty i tak wymył silnik od wew że jestem w szoku, fakt że silnik po tej wymianie sie lekko rozciekł ale to raczej nie wina oleju ale popekanych ze starości simmeringów , ale olej polecam jest 1 klasa.
AEL INSIDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”