[Q] Stuk w zawieszeniu.

Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

[Q] Stuk w zawieszeniu.

Post autor: Surchon »

Witam. Mam do was takie małe pytanie - dla niektórych to będzie oczywiste, ale ja samochód posiadam dopiero od roku i C4 jest moim pierwszym pojazdem - więc nie wiem :P

Mam stuki w zawieszeniu - pojechałem na szarpaki i okazało się, że śruba (razem z blaszką - tą prostokątną z cypelkiem zabezpieczającym), która trzyma wahacz chodzi sobie na boki. Zachowuje się tak jakby była niedokręcona. Mi wydaje się, że to mógłby być wahacz - ale kurczę jakieś 12-15tys km temu wymieniałem - założone zostały firmy meyle.

I pytanko do was - co to może być? Tuleja wahacza już się wysypała? Co tam jeszcze jest nad wahaczem co mogłoby dawać takie objawy?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc :)
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Ktoś coś? Bo chciałem sobie to sam zrobić i wolałbym być pewny :P
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

No nic, na razie pozbywam się skutków - na przyczynę przyjdzie czas. Tak jak myślałem, śruba była poluzowana. Poszło około trzy obroty - dokręcałem dużą grzechotką (nie było nic innego pod ręką - dorobie sobie w robocie jakieś długie ramię do nasadek i będę dokręcał). Warunki były polowe - tak wyglądał mój kanał:

Obrazek
Obrazek

Ludzie patrzyli się jak na idiotę - ale co zrobić. Mieszkam w bloku, garażu nie mam - więc jak się nie ma co się lubi... :P

Teraz ponownie przejdźmy do problemu. Dla lepszego zobrazowania porobiłem zdjęcia o którą śrubę mi chodzi. Zaznaczyłem ją niebieskim kolorem:


Obrazek
Obrazek

Ta śruba z upływem kilometrów sama się luzuje i zaczyna ruszać się w cztery świata strony. Niestety nie potrafię samemu dojść do przyczyny luzowania się tej śruby. Jest w stanie ktoś pomóc - poradzić? Rok temu (15tys km) były wymieniane wahacze i tylne tuleje sanek. Z prawą stroną nie ma problemu - z lewej zaczęły się te ekscesy. Więc Panowie - ponownie zadam to pytanie... Co może być problemem?
q_dancer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: opolskie

Post autor: q_dancer1 »

Mnie się wydaje, że jest spierniczony gwint w tej poduszce, w którą wkręca się tą śrubę. W tej poduszce na końcu jest takie zabezpieczenie (coś jak w nakrętce mocującej stabilizator do wahacza). Powinna pomóc wymiana tej poduszki gdyż pewnie to zabezpieczenie jest zerwane. Wkręć tą śrubę na niebieski klej do gwintów i sprawdzaj czy dalej się odkręca.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Byłem jeszcze wczoraj na stacji diagnostycznej - już po dokręceniu tej śruby. Wszystko jest ok, luzów czy stuków brak. Jednak przy malutkiej prędkości przy praktycznie maksymalnym skręcie w lewo słychać (ale też nie zawsze) jedno puknięcie - tak jakby coś przeskoczyło. Może to być od tej poduszki? Mógł po 10-15tys km ją trafić szlag czy uszkodzić ten gwint? Zastanawiam się czy nie zrobię sobie tych tulei stalowych - tak jak niektóre osoby na forum... Na klej wolałbym tego nie robić, bo to dla mnie jest tylko usunięcie skutku - a ja chciałbym dojść do przyczyny...
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Tak. Były w zestawie i zostały zamontowane.
Awatar użytkownika
wyborowy
Moderator
Moderator
Posty: 57
Rejestracja: 2016-05-25, 18:37
Imię: Dawid
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Wawa - Białołęka
Płeć:

Post autor: wyborowy »

Ewentualnie tak doraźnie możesz dać klej do gwintów i wtedy skręcić.
Albo TURBO albo wcale !!!

Moja S-taruszka:
viewtopic.php?t=11579

.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

I w sumie temat dalej nie zrobiony, a coś jest ewidentnie nie tak. Druga też się zaczęła luzować... Czy to może być od tulei sanek? Skontaktuję się z afrem i pojadę to zrobić raz a dobrze... Miejmy nadzieję, że on coś poradzi :)
piters
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2019-03-23, 10:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: piters »

A czy nie lepiej pojechać na ścieżkę. W sensie pojawiają się jakieś stuki, ale mogą one mieć źródło w co najmniej kilku miejscach. Na ścieżce samochodowej, diagnosta jest w stanie stosunkowo szybko wyłapać co jest nie tak, przecież tam w zasadzie mają opcje na sprawdzenie w zasadzie wszystkich układów z zawieszenia. Jeżeli chodzi o specyfikację, to można ją znaleźć np tutaj pod linkiem: https://www.przeguby.pl/kategoria/31/polosie/
Ostatnio zmieniony 2019-05-02, 09:58 przez piters, łącznie zmieniany 1 raz.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

piters pisze:A czy nie lepiej pojechać na ścieżkę. W sensie pojawiają się jakieś stuki, ale mogą one mieć źródło w co najmniej kilku miejscach. Na ścieżce samochodowej, diagnosta jest w stanie stosunkowo szybko wyłapać co jest nie tak, przecież tam w zasadzie mają opcje na sprawdzenie w zasadzie wszystkich układów z zawieszenia.
Toć ja byłem na ścieżce. Niestety guzik mi to dało :) A temat już przedawniony - wymieniłem tuleje na stalowe i po problemie.
Ostatnio zmieniony 2019-04-24, 15:51 przez Surchon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
LuzaQ
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 88
Rejestracja: 2017-01-02, 16:07
Imię: Paweł
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Biała Podlaska
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: LuzaQ »

Ja mam stuk przy mocny ruszeniu i przy mocniejszym zahamowaniu WTF juz z siebie wychodze sprawdzane na luzy wszystko i niby git
Rym cym cym, z rury czarny dym.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

LuzaQ, u nas niestety bardzo ciężko dojść do tego co stuka... U mnie za pierwszym razem coś stukało i nie mogłem dojść - okazały się to tuleje sanek. Wymieniłem i po 10k km znowu zaczęło coś stukać i znowu nie mogłem dojść co - wymieniłem tuleje na stalowe i spokój. Teraz mam czasami taki głuchy stuk - na przykład na progach zwalniających itd. Wydaje mi się, że to poduszka amortyzatora, bo zawieszenie jest ok. Z lewej strony mi stuka :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”