[A6-2.5TDI AEL] Stukanie zgrzytanie w silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Ravi224
Adept
Adept
Posty: 43
Rejestracja: 2016-06-20, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podlasie

[A6-2.5TDI AEL] Stukanie zgrzytanie w silniku

Post autor: Ravi224 »

Hej. Wczoraj jadac po miesce silnik zaczap glosno pracowac zgrzytac z okolic 1 cylindra(tego przy korku wlewu oleju). Na cieplym silniku na jalowyvh obrotach ustaje i przy 1400 obrotow wzwyz. Dodam ze zgrzytanie nasila sie gdy krece kierownica a szczegolnie gdy wlacze klimatyzacje, pracuje jakby zaraz mial sie rozpasc. Zrobilo sie to nagle, na mocy nie stracil, chmurka z tylu ta sama. Dodam jesscze ze przy gaszeniu towarzyszy jedno glośne stukniecie. Chlopacy ratujcie bo auto potrzebne a mechanicy dopiero termin na za 2 tyg maja. Pozdro.
q_dancer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: opolskie

Post autor: q_dancer1 »

Sprawdź jak jest kiedy:

- wciśniesz sprzęgło,
- wyłączysz/wyłączysz klimatyzację,
- wciśniesz hamulec.

Sprawdź jak wygląda koło pasowe, które napędza osprzęt silnika.
Ostatnio zmieniony 2018-07-12, 17:01 przez q_dancer1, łącznie zmieniany 1 raz.
krótki
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2017-01-11, 19:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: mazowieckie

Post autor: krótki »

Nie ma co snuć domysłów. Rozbiórka przodu, bo może dojść do uszkodzeń.
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Tez bym obstawial kolo pasowe, nie ma na co czekac bo jak spadnie pasek wielorowkowy i wkreci sie w rozrzad . . . . . to szkoda gadac.
Ravi224
Adept
Adept
Posty: 43
Rejestracja: 2016-06-20, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podlasie

Post autor: Ravi224 »

q_dancer1, Tak jak pisalem, przy włączonej klimie zaczyna mocno stukac, gdy wyłącze lekko ucicha. Z hamulcem i sprzęglem wcisnietym bez zmian.

Oddałem auto do znajomego bedzie na dniach rozbieral rozrzad bo i tak juz naklepane mam 60 tys to wypada zmienic przy okazji. Zaznaczył ze to na pewno nie z wewnątrz silnika czyli panewki itp odpadaja. Przy okazji zostanie wymieniona wiskoza bo obraca sie bez oporu czyli padła. Dam znac co i jak jak rozbierze. Dzieki za pomoc!
Ravi224
Adept
Adept
Posty: 43
Rejestracja: 2016-06-20, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podlasie

Post autor: Ravi224 »

Aktualizacja!
Oto przyczyna stukania podczas obciazenia np. przez klime. Peknieta guma na kole pasowym walu korbowego. Koszt 400zl....ale spokoj na kolejne 400 tys. Pozdrawiam;)
Obrazek
Awatar użytkownika
bartek.d10
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2017-03-27, 13:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radziejów

Post autor: bartek.d10 »

oj na pewno nie wytrzyma 400 tyś, to już nie te materiały co kiedyś :)
No smoke no fun ! :)
q_dancer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: opolskie

Post autor: q_dancer1 »

Najważniejsza rzecz to przelecieć frezem powierzchnię czołową wału przed montażem koła.
Awatar użytkownika
Rico77
Mechanik
Mechanik
Posty: 116
Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Rico77 »

W tym miesiącu wymieniałem koło u siebie. Poprzednie CORTECO przejechało co najmniej 60 tkm. Tyle kilometrów przejechałem tym autem od zakupu. W momencie kupna auta wyglądało na nowe, ale jak było naprawdę (kiedy dokładnie było wymienione), to tego już nie wiem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”