[A6-2.5TDI AEL] Zerwany pasek

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
hleb23
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2018-05-01, 22:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczecin

[A6-2.5TDI AEL] Zerwany pasek

Post autor: hleb23 »

Wymieniłem napinacz oraz pasek wielorowkowy. Poskładałem wszystko do kupy zgodnie ze sztuką i próbowałem odpalić auto. Przy próbie niestety samochód kaszlał zamiast odpalić i zauważyłem że pękł pasek rozrządu. Nie widzę innego wyjścia jak tylko to, że między którąś z rolek a pasek wpadł bit torx (sądziłem, że gdzieś go zgubiłem) i rozciął pasek. Teraz pytanie jak bardzo może być źle biorąc pod uwagę, że auta nie udało się odpalić. Co pozostaje?
była ośka, był tył napęd, czas na quattro
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Ja bym poskładał rozrząd zgodnie ze znakami. Jeśli to możliwe wykręcić świece żarowe i kamerą obejrzeć zawory, tłoki. Potem klucz nasadowy na wał i pokręcić wałem 5 pełnych cykli czy wszystko luźno chodzi. Później można spróbować uruchomić. Jeżeli będą jakiekolwiek stuki niestety czapa w górę.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Ustaw rozrząd na nowych gratach i pokręć silnikiem, przy 2 obrotach wału powinieneś mieć 5 razy opór (stopień sprężania). Jeżeli uznasz że nic nie dobija to odpalaj.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
hleb23
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2018-05-01, 22:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczecin

Post autor: hleb23 »

Dziękuje za podpwiedzi. Jutro zrzucam przód żeby mieć dostęp do rozrządu i w poniedziałek z pomocą Kazikboy postaramy się ustawić na znaki i odpalić, zobaczymy. W najlepszym wypadku nic się nie stało i wystarczy nowy pasek, w najgorszym nowy słupek? A kolega mówi : Zarżnąłeś silnik nie do zarżnięcia...
była ośka, był tył napęd, czas na quattro
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

tata też zarżnął silnik nie do zarżnięcia.
Przyjechał do domu i jak to mówi "chciałem już go zgasić-zgasł szybciej" Efekt? jeden zawór zgięty :-x

Najpierw złożył na nowym pasku. kręcił kluczem-niby ok. ale po odpaleniu niestety nie było tak fajnie.
Seta już zrobiona. Przy okazji okazało się że aż 1 świeca żarowa grzała i jeden wtrysk się skończył

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

hleb23, nie ma płaczu, mój silnik się Kazia boi i na nowych gratach zagrał
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

nie zmieniaj słupka bez potrzeby, ściągnij czapkę i oceń stan jeżeli będą do wymiany zawory to je wymień poskładaj i jeździj
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
hleb23
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2018-05-01, 22:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczecin

Post autor: hleb23 »

Kazik ocenił wstępnie wygięte zawory tak więc większą robota ale to właściwie nawet dobrze, zrobię komplet wraz z rozrzadem, jam dbasz tak masz
była ośka, był tył napęd, czas na quattro
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”