[Q] Jak działa "odbijanie" klocków w hamulcu tarcz

Rumcajs
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2018-06-19, 19:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Poznań

[Q] Jak działa "odbijanie" klocków w hamulcu tarcz

Post autor: Rumcajs »

.. a dokładniej:
Gdy naciskam pedał najpierw wysuwa się tłoczek, i gdy oprze się o tarczę zaczyna się przesuwać cały zacisk - to jest jasne. Gdy zdejmę nogę z pedału ciśnienie w układzie maleje i ustaje nacisk na klocki - jednak co powoduje że klocki się cofają? Gdzieś czytałem że to efekt działania uszczelki tłoczka, jednak jakoś to do mnie nie trafia - w końcu cofa się nie tylko tłoczek ale i sam zacisk?.. Z przodu zacisk chodzi na dwóch ślizgaczach, zaś z tyłu - na dwóch trzpieniach osłoniętych kawałkami karbowanej gumy, czyli nie ma nic co by miało go "stabilizować" w pozycji dającej minimalny luz między klockami a tarczami..
Temat męczy mnie od dłuższego czasu - nie to że nie mogę spać, ale po prostu nie rozumiem istoty działania :mur: :mur:
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

z przodu-w gumach prowadnic sa takie dodatkowe pierscienie z gumy.na nich pracuje zacisk.z tylu podobnie.gumki zewnetrzne odpychaja na tyle zzacisk.


dlatego z przodu nie dajemy smaru w te gumki.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Rumcajs
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2018-06-19, 19:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Poznań

Post autor: Rumcajs »

No właśnie owe gumki były jedynym co mi przychodziło do głowy, jednak sądziłem że te tylne harmonijkowe są tylko uszczelnieniem - a tu jednak one też mają swój udział w pracy zacisku.
Ok, dzięki - i już jestem mądrzejszy :ok:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”