[AUT] Automatyczna skrzynia biegów w C4.
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
[AUT] Automatyczna skrzynia biegów w C4.
Jak w temacie , wiadomo ze automat to duzy komfort ,
dlatego jestem ciekaw jak sie sprawują automaty dedykowane do naszego modelu ?
Jakie sa ich wady , zalety ?
Jak jest z ich trwałością i ew awariami oraz cenami czesci ?
Z tego co wiem przeguby w razie wymiany wystepują jako cześć wspólna z połosią.
Podobno silniki sprzegane z automatami miały inne podzespoły - np dla silnika AAt była to inna pompa wtryskowa i inne ustawienia mapy silnika.
Jak sie ma sprawa z dynamika i spalaniem ON/ PB porównując z manulalem?
dlatego jestem ciekaw jak sie sprawują automaty dedykowane do naszego modelu ?
Jakie sa ich wady , zalety ?
Jak jest z ich trwałością i ew awariami oraz cenami czesci ?
Z tego co wiem przeguby w razie wymiany wystepują jako cześć wspólna z połosią.
Podobno silniki sprzegane z automatami miały inne podzespoły - np dla silnika AAt była to inna pompa wtryskowa i inne ustawienia mapy silnika.
Jak sie ma sprawa z dynamika i spalaniem ON/ PB porównując z manulalem?
Ostatnio zmieniony 2012-02-12, 09:56 przez Dodek, łącznie zmieniany 3 razy.
AEL INSIDE
- Mareek
- Audi Mastah
- Posty: 517
- Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Piaseczno
Ciekawy temat W S6 4.2 skrzynia automatyczna ma oznaczenie ZF 4HP24. W porównaniu do manuala jest około 1,5 sekundy wolniejsza w zakresie 0-100km/h i około 3,5-4 sekundy wolniejsza 0-180km/h. Potem manual zyskuje już większą przewagę. Skrzynia ma jedynie 4 długie przełożenia, plus R jednakże spisuje się z tym silnikiem znakomicie i zapewnia płynną, komfortową zmianę. Mniejsza ilość biegów to tak naprawdę płynniejsza jazda (nowoczesne diesle 6-7 biegowe to już nie jazda a skakanie po biegach). Nawet 17-letni automat może pracować płynnie. Jego kondycję trochę łatwiej obadać przy zimowych zakupach. Jeśli ktoś nie miał do czynienia z automatami a chciałby się zdecydować na taką skrzynię powinien poprosić kogoś o wspracie przy oględzinach, tak by uniknąć dużych kosztów remontu.
Spalanie w spokojnej jeździe miejskiej może być nawet mniejsze od spalania z manualem, co potwierdzają dane katalogowe oraz moje obserwacje. Po złapniu roboczej temperatury pracy 4 bieg jest wrzucany od około 55km/h, co odpowiada 1.200 obr/min, niezłej ekonomice oraz trochę lepszemu warkotaniu
Czasem brakuje 5-tki, ale to już raczej przy większych prędkościach.
Myślę że automat w mniejszej benzynie niż 2.8 (miałem przyjemność jeździć) może 2.6 będzie już więcej zabierał niż dawał.
Z minusów.. automat jest mniej przewidywalny w czasie redukcji/wyprzedzania przy mniejszych prędkościach.
Spalanie w spokojnej jeździe miejskiej może być nawet mniejsze od spalania z manualem, co potwierdzają dane katalogowe oraz moje obserwacje. Po złapniu roboczej temperatury pracy 4 bieg jest wrzucany od około 55km/h, co odpowiada 1.200 obr/min, niezłej ekonomice oraz trochę lepszemu warkotaniu
Czasem brakuje 5-tki, ale to już raczej przy większych prędkościach.
Myślę że automat w mniejszej benzynie niż 2.8 (miałem przyjemność jeździć) może 2.6 będzie już więcej zabierał niż dawał.
Z minusów.. automat jest mniej przewidywalny w czasie redukcji/wyprzedzania przy mniejszych prędkościach.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Mareek, łącznie zmieniany 1 raz.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Nigdy nie miałem ale to ponoć jest tak jak z quattro z wyposażenia klimą, jeśli raz jeździłeś, nie zmienisz na manuala. Osobiście to w ruchu miejskim widzę wielką przewagę aut nad man. Lubię wachlować biegami ale nie aż tak, komfortem w mieście automat wymiata. W trasie słabo widzę aut z racji tego co pisał Marek i jakby nie było dość znacznych różnic w osiągach. Spalanie to średnio zawsze w aut wyjdzie deko więcej.
Mnie interesują te nowe skrzynie DSG, to naprawdę kompromis między aut a man
Mnie interesują te nowe skrzynie DSG, to naprawdę kompromis między aut a man
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
ja jak narazie jeździłem w zyciu 2 autami z automatem
najwiecej to e-klasą 2.2 cdi i to był straszny muł - niedośc ze silnik słaby na tak ciezkie auto to jeszcze skrzynia działała gorzej od starego dziadka obsługujacego manual,
2 auto to a6 2.8 znajomego i powiem tak ten automat działał jak nalezy - czuc było ze auto jest zrywne i nic nie zamulało jak w mercu.
No i raz jechałem multitronikiem jako pasazer, ale krotko i troche dziwnie sie czułem, bo w czasie przyspieszenia przypominało to najbardziej chinski skuter
Panowie jaki macie przebieg na automatach ????
wymienialiscie cos w skrzyniach , czy jak narazie to oryginały w 100% ?
najwiecej to e-klasą 2.2 cdi i to był straszny muł - niedośc ze silnik słaby na tak ciezkie auto to jeszcze skrzynia działała gorzej od starego dziadka obsługujacego manual,
2 auto to a6 2.8 znajomego i powiem tak ten automat działał jak nalezy - czuc było ze auto jest zrywne i nic nie zamulało jak w mercu.
No i raz jechałem multitronikiem jako pasazer, ale krotko i troche dziwnie sie czułem, bo w czasie przyspieszenia przypominało to najbardziej chinski skuter
Panowie jaki macie przebieg na automatach ????
wymienialiscie cos w skrzyniach , czy jak narazie to oryginały w 100% ?
Ostatnio zmieniony 2012-02-10, 11:09 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
- misiek_lbn
- C4 Autorytet
- Posty: 254
- Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
W trasie nie ma nic piekniejszego niz wyprzedzanie mocnym automatem Poza lusterkami i obsluga prawego pedalu nic Cie nie interesuje, zadne redukcje kombinowanie czy wystarczy drogi i czajenie sie. Jak za malo to mocniej dusisz a skrzynka juz sama sobie radzi..J.A.G pisze:W trasie słabo widzę aut z racji tego co pisał Marek i jakby nie było dość znacznych różnic w osiągach. Spalanie to średnio zawsze w aut wyjdzie deko więcej.
- Mareek
- Audi Mastah
- Posty: 517
- Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Piaseczno
pablo90, nie ma czego się bać. Tak jak pisałem wyżej mniejsza przewidywalność dotyczy małych prędkości - jadąc np 40-50km/h automat nie zredukuje na 1 bieg Jeśli masz mało miejsca do wyprzedzenia to robisz kick-down nim wyjedziesz na lewy pas i problem zaufania nie ma tu wiele do rzeczy. Manualem mając mało miejsca też chyba wrzucisz odpowiedni bieg przed zmianą pasa
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Chyba piszesz o różnych silnikach bo w tym samym np 2.8 30V czy to man czy aut raczej czaić się nikt nie będzie i dygał czy drogi styknie na każdym biegu. Ja się nie martwię, za każdym razem wbijam 4kę i w sek. jestem po manewrze wyprzedzania bez wachlowania biegami bo spokojnie mogę pod 7tyś podejść. Z dużym silnikiem można to spokojnie bez stresu na 6tce wykonać ale banan na mordzie z pojechania 4ką bezcennymisiek_lbn pisze:zadne redukcje kombinowanie czy wystarczy drogi i czajenie sie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- f_michal
- Czeladnik
- Posty: 95
- Rejestracja: 2012-07-27, 08:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: PIŁA
ja mam AAT z automatem, i tyle co moge powiedzieć:
przegłub zewnętrzny jest normalny, normalnie wymienny
spalanie w miescie 8 zima nawet do 10 trasa 6,6-5
moj przebieg na balcie to 330 tysi i skrzynia działa wzorowo, jak go kupiłem przy wymianie okazało sie ze olej jest czarny i smierdzałi jakby hipolem ale mimo tego działała dobrze po wymianie zrobiłem 15 tysiecy i skrzynia dalej działą idealnie nawet w duże mrozy, wiadomo na samym poczatku twardo zmienia biegi ale to normale
odnosnie dynamiki uwazam ze w moim przypadku jak na takie ciezkie auto i ta moc jest wzorowa, dla porównia Michaelo ktory ma AEL+ na manualu był zaskoczony jak dobrze sie to zbiera
odnosnie niepewności wyprzedzania to odczego sa biegi 2,3 ?? dojezdzamy do pacjenta oceniamy ile mamy miejsca i jaka mamy predkosci redukujemy przed i ogien, kilka razy jadac 80 chciałem ostro wyprzedzic zredukowałem na 3 to skrzynia jeszcze zejchała na 2 do chyba 3700-3800 wiec wiele nie miałem do konca biegu ale odrazu wrzuca 3 i mnienie ma
serio wyprzezdajac przy 100 kmh na 3 biegu jedzie wysmienicie
ostatnio sie ustawiłem z Thornym i jego ABC w manualu to do 100 odchodził mi 2 2-5 długosci liczac jego 150 koni i i manual i Q co za tym idzie dobry start uwazam ze jest
moim zdaniem 2,5tdi + automat to jest bardzo dobre połaczenie i kazdemu bede polecał
przegłub zewnętrzny jest normalny, normalnie wymienny
spalanie w miescie 8 zima nawet do 10 trasa 6,6-5
moj przebieg na balcie to 330 tysi i skrzynia działa wzorowo, jak go kupiłem przy wymianie okazało sie ze olej jest czarny i smierdzałi jakby hipolem ale mimo tego działała dobrze po wymianie zrobiłem 15 tysiecy i skrzynia dalej działą idealnie nawet w duże mrozy, wiadomo na samym poczatku twardo zmienia biegi ale to normale
odnosnie dynamiki uwazam ze w moim przypadku jak na takie ciezkie auto i ta moc jest wzorowa, dla porównia Michaelo ktory ma AEL+ na manualu był zaskoczony jak dobrze sie to zbiera
odnosnie niepewności wyprzedzania to odczego sa biegi 2,3 ?? dojezdzamy do pacjenta oceniamy ile mamy miejsca i jaka mamy predkosci redukujemy przed i ogien, kilka razy jadac 80 chciałem ostro wyprzedzic zredukowałem na 3 to skrzynia jeszcze zejchała na 2 do chyba 3700-3800 wiec wiele nie miałem do konca biegu ale odrazu wrzuca 3 i mnienie ma
serio wyprzezdajac przy 100 kmh na 3 biegu jedzie wysmienicie
ostatnio sie ustawiłem z Thornym i jego ABC w manualu to do 100 odchodził mi 2 2-5 długosci liczac jego 150 koni i i manual i Q co za tym idzie dobry start uwazam ze jest
moim zdaniem 2,5tdi + automat to jest bardzo dobre połaczenie i kazdemu bede polecał
Moja Czerwona Strzała
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
To i ja coś dorzucę, jazda automatem jest naprawdę fajna i przyjemna, jak już koledzy pisali zwłaszcza w mieście . Mi osobiście nie udało się zejść niżej niż 6.5 l , jakbym nie jechał to mniej nie wyjdzie, maks więcej jak 8 nie weźmie - depsząc to dość mocno. Przydałby się 5 bieg , jednak chyba za długie są te przełożenia, aczkolwiek ma to też swoje plusy - przydatne chyba szczególnie na 3 biegu przy wyprzedaniu można dość sporą prędkość uzyskać bez zmiany biegu na wyższy. Co do wyprzedzania, nie ma problemu - kwestia nauczenia się jazdy automatem, operujesz gazem i samo zrzuca na niższy bieg, ewentualnie możesz jeszcze lewarkiem zrzucić (prawie jak manual ). Mam AAT i jakoś to się przyzwoicie nawet toczy ale powinno to mieć więcej koni wg mnie, myślę że AEL z automatem już byłby ok
Ostatnio zmieniony 2013-05-10, 22:38 przez storm85-85, łącznie zmieniany 1 raz.
- gitmar
- C4 Autorytet
- Posty: 295
- Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: S6+ C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 4.2 326KM (AHK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
To i ja coś od siebie dodam..... Zawsze stroniłem od automatu i jak widziałem auto z nim, od razu uciekałem : obecne auto takie jak w profilu, prawdziwy przebieg 235kkm. Jak je zobaczyłem w ogłoszeniu i tego samego dnia pojechałem by obejrzeć i kupić - zakochałem się w tym samochodzie Widząc stan techniczny i wizualny, skrzynia nie miała już dla mnie znaczenia. Automat serwisowany jeszcze w CH, ja jestem pierwszym właścicielem w PL i również zmieniam olej co 30kkm - skrzynka działa jak należy. Potwierdzę to, co napisał Mareek, trochę brakuje dynamiki przy mniejszych prędkościach, ale powyżej 100 km/h jedzie jak należy i prosić go nie trzeba IMO skrzynka w C4 jest też idiotoodporna i wiele wybacza. Dopóki ma olej - będzie jeździć. W porównaniu do Tipa czy Multi rzadko się słyszy o tym by stare automaty w Audi padały jak muchy....taka też jest opinia szefa serwisu, który obsługuje moją skrzynkę.....
Reasumując....jest to wygoda. Niewątpliwą zaletą jest też ''oszczędzanie'' silnika i zespołu napędowego w aucie z automatem. Manual będzie miał bardziej wyjechany dyfer,wał, przeguby (strzały ze sprzęgła, szarpanie przez niewprawionego kierownika). Niestety osiągi będą nieco gorsze, co nie jest bez znaczenia dla kogoś kto kupuje Audi z literką S
Reasumując....jest to wygoda. Niewątpliwą zaletą jest też ''oszczędzanie'' silnika i zespołu napędowego w aucie z automatem. Manual będzie miał bardziej wyjechany dyfer,wał, przeguby (strzały ze sprzęgła, szarpanie przez niewprawionego kierownika). Niestety osiągi będą nieco gorsze, co nie jest bez znaczenia dla kogoś kto kupuje Audi z literką S
Ostatnio zmieniony 2013-05-11, 16:32 przez gitmar, łącznie zmieniany 1 raz.