[A6-2.8 AAH] Metaliczny dźwięk "na ssaniu"

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Klepią pewnie szklanki - zaworki pod kolektorem nie trzymają oleju który ścieka do misy. Miałem to samo. Najlepiej było jak był spory mróz - np -20*C - rano odpalam a tu silnik miód-malina. Po prostu olej przy takiej temperaturze gęstniał na tyle szybko, że nie ściekał. Przy remoncie głowic miałem wymieniane szklanki na INA - nic to nie pomogło. Zaworki pod deklami też wymieniałem na oryginał z ASO - jedynie co to dało, to wzrosło ciśnienie oleju na wolnych, bo jak się okazało jeden zaworek był kaput i puszczał olej.

A i uważajcie przy skręcaniu kolektora gdybyście go ściągali do wymiany tych zaworków pod deklem. Nie skręcać "na chama" żeby nie "ściągnąć do siebie" głowic bo będzie niezłe kuku.

Jeśli faktycznie te zaworki chodzą po 200 zł/szt to bym dał sobie siana. Tym klepaniem silnika nie zarżniecie, a przy 20 letnim aucie na pewno znajdzie się pilniejszy wydatek :lol:
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Bambo96
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 52
Rejestracja: 2017-11-12, 09:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ełk

Post autor: Bambo96 »

czyli żeby je wymienić trzeba odkręcić kolektor ? niestety musze to zrobić żeby silnik chodził miód malina :D
2.8 v6 + kompresor eaton m62 juz jest
Paaweell
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 57
Rejestracja: 2016-01-10, 15:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: W-wa

Post autor: Paaweell »

tak, musisz zdjąć kolektor. Prz okazji wymień uszczelkę pod ta pokrywa skrzyni korbowej.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

No tak - musisz zrzucić przepustnicę, kolektor ssący. Zatkać otwory wlotowe w głowicy żeby nic nie wleciało - nie radzę robić na powietrzu. Ja rozkręciłem wszytko i nagle kurcze zrobiło się wietrznie - szybko zakleiłem wloty i musiałem skończyć robotę.

Uważaj przy dokręcaniu tego dekla - tam są śruby (chyba ze 6 szt) na klucz 10 mm - z czuciem dokręcaj, żeby nie przekręcić gwintu. Najlepiej to kup sobie Dirko uszczelkę w płynie.

200 zł/szt? Sam miałem ochotę je wymieniać i chyba kosztowały sporo mniej ze 5 lat temu. Te zaworki przelewowe 078 103 175D kosztowały ok 70 zł/szt.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
xq92x
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2017-10-22, 17:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Golub-Dobrzyń

Post autor: xq92x »

Około 70 kosztują te pod pokrywami zaworów, a te dwa zwrotne pod pokrywą pod kolektorem kosztują w granicach 175 za sztukę i w Polsce już ich chyba nie mają, gdyby ktoś zamawiał na AudiTradition to chętnie się dołączę ;)

Co do mojego dźwięku to jest trochę inaczej. Słychać metaliczny dźwięk jakby z wydechu, a pod maską jakby nieszczelność podciśnienia (takie zasysanie) przez 1,5 do 2 minut. Czy -20 czy +20 jest to samo, olej Valvoline MaxLife 5W40. Nie ma pod maską jakichś elementów, które pracują około 2 minuty po odpaleniu silnika (jakiś system dogrzewania katalizatorów czy coś)?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”