ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
C4 vel. V8
Autor Wiadomość
Casian 
Administrator




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT + program ABT
Pojemność silnika: 2500
Imię: Przemek
Trakcja: Ośka
Wiek: 37
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 1160
Skąd: Świdnica
Wysłany: |21 Kwi 2018|, o 07:10   C4 vel. V8

Witam, temat czysto teoretyczny założony aby pogłębić wiedzę na temat tych aut.
Chciałem go założyć aby sobie podyskutować na temat aut z silnikami V8. Zastanawiam się co było by lepsze Audi V8 czy jednak nasze C4 z silnikiem V8. Moja wiedza na temat tych silników jak i samych aut jest dość mizerna. Z tego co ja wiem to w C4 silniki V8 były pakowane tylko do S6/S4, pojemność tylko 4.2. W V8 występowały silniki o pojemności 3,6 i 4,2 ? Czy te silniki pomiędzy C4 a V8 się znacząco różnią?
_________________
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu wg.butterbean

 
     
Dodek 
Audi Mastah



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 650
Skąd: c.k
Wysłany: |21 Kwi 2018|, o 20:23   

W pierwszej a8 był 3.7 - rozwiniecie 3,6 to taka ekonomiczniejsza wersja v8 (+ ten silnik miał tendencje silnika niskoobrotowego) + były wersje z napedem tylko na przód.
Generalnie założenie było takie że ten silnik miał byc z przeznaczeniem pod komfort niż sport jak w c4 wesje eS . Choć C4 z 4.2 to raczej mało ma z autem sportowym wpólnego.
Sensowieniej jest powiedzieć to wesja " limuzyny usportownionej" Co innego 2.2T- to jest szatan w owczej skórze.
_________________
AEL INSIDE
 
     
gustav 
Mechanik
Turbosprężarka




Moje Audi: S4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AGA, ABC, AAT, AAN, AEC
Pojemność silnika: od 2200 do 4200
Imię: Kamil
Trakcja: Quattro
Wiek: 31
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: |22 Kwi 2018|, o 12:34   

W S6 C4 v8 łatwiej o manuala.
_________________
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Garage Our Cars
 
 
     
Mrozu76 
C4 Autorytet
Lucky13




Moje Audi: inne
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ABZ
Pojemność silnika: 4.2
Trakcja: Quattro
Wiek: 34
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 286
Skąd: Łódź
Wysłany: |22 Kwi 2018|, o 16:24   

Casian, ale V8 to poprzednik A8, wiec tego nie da sie porownac ;) chybaze chcesz wiedziec wszystko o silnikach V8 w audi :)
 
 
     
Kazikboy 
Pan konserwator
Swap Master




Moje Audi: S4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: ABH :| 249,4PS 361NM
Pojemność silnika: V8 :D
Imię: Paweł
Trakcja: Quattro
Audi na (pkt): -20
Wiek: 29
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 875
Skąd: Żórawki/szczecin
Wysłany: |22 Kwi 2018|, o 19:26   

v8 d11 ma dużo wspólnego chociażby fakt budowy na C3
ogolnie 4.2 jest taki sam jak u mnie w 100 s4 v8 poczciwe ABH pijace olej. co do 3.6 jedna kilka razy mnie odwiedzała a to z tarczami ufo a to maglownice wymieniałem ( :roll: :evil: bylo co robic)
plus dla tylniego dyfra jesli ori to jest na torsenie, konstrukcja bardzo podobna do 4.2 ale odziwo mnie olejopitna ( opinia uzytkowników )
d11 to polifta 3.6 nie bedzie problemu z ufo i klima ale to tez juz $$
C4 to tylko S6 aby było już poprawione 4.2
_________________
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
 
 
     
Casian 
Administrator




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT + program ABT
Pojemność silnika: 2500
Imię: Przemek
Trakcja: Ośka
Wiek: 37
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 1160
Skąd: Świdnica
Wysłany: |22 Kwi 2018|, o 21:51   

Interesują mnie wady i zalety silników V8 w budzie d11 i S6/S4. Ładnie to chodzi jak muzyka szczególnie z wolnymi wydechami. Może mnie kiedyś będzie stać na takie auto i się zastanawiam jakie są różnice w tych silnikach. A że te silniki występowały w d11 i S6/S4 myślę które byłoby lepsze. Nie interesuje mnie na tą chwilę A8. (choć nie wykluczam) Ja nie znam tych silników, Kazik pisze że są olejochłonne więc to pierwsza wada jaką znam. Pewnie w d11 dojdzie problem z częściami, blachami i galanterią, ale to pogadamy w późniejszym czasie.
_________________
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu wg.butterbean

 
     
gitmar 
Moderator
S-gang



Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEC + AEC
Pojemność silnika: 4170 + 4170
Imię: Mariusz
Trakcja: Quattro
Wiek: 37
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 284
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: |22 Kwi 2018|, o 23:27   

Różnica między ABH (D11 i urS4) a AEC (S6) jest w mocy 280KM vs. 290KM i gładzie cylindrów wykonane z innego materiału. Efekt jest taki, że AEC nie chleje tyle oleju co ABH. Mam trzecie AEC i mogę to potwierdzić :) Dolewki się zdarzają, ale raczej jest to 1l/10000km a nie 1l/1000km (a często i więcej). V8 D11 piękne auto, jest na mojej liście aut do kupienia ale dostępność części mizerna (co studzi mój zapał), wiele rzeczy tylko w ASO (albo i tam już nie). W S4/S6 można podeprzeć się częściami ze zwykłego C4, w D11 wiele rozwiązań jest całkiem innych niż w zwykłym C3.
_________________
S6 C4 Limo 4.2 V8 AEC automat LY9B - jest
S6 C4 Avant 4.2 V8 AEC automat LZ5L
 
     
mateusz30 
C4 Autorytet
S-gang



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAH+AEC+AAN
Pojemność silnika: 9,2
Imię: Mateusz
Trakcja: Quattro
Wiek: 34
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 305
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: |23 Kwi 2018|, o 18:37   

Popieram to co pisze Gitmar.
Co do dolewania oleju to nie mam doświadczeń ale kupując i szukając 2.2t stanąłem przed wyborem niech c4 a v8.
Zajechałem do gościa co miał 3sztuki v8 do sprzedania i to naprawdę ładne.
No i dylemat.

Ale dostępność czesci popchnela mnie mu c4 choć i tu cienko się robi.
_________________
A6 C4 AAH AVANT jest i będzie
A6 C4 AAH AVANT SPRZEDANA
S6 C4 AAN AVANT w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT jest i ???
wszystko w QUATTRO
 
     
void 
Czeladnik
Niedzielny kierowca



Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2002
Oznaczenie silnika: AVF
Pojemność silnika: 1896
Imię: Mariusz
Trakcja: Quattro
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 88
Skąd: Północa Polska
Wysłany: |23 Kwi 2018|, o 22:35   

mateusz30 napisał/a:
Ale dostępność czesci popchnela mnie mu c4 choć i tu cienko się robi.

:ok:
Z tego też powodu wybrałem C5, a nie C4 z nastawieniem, że chce pojeździć kilka lat.
Na tle BMW i Mercedesa Audi zaniedbuje właścicieli starszych aut, do Mercedesa części w ASO kupi się z rocznika 1971. Gdyby nie ten fakt teraz jeździłbym C4 i cieszył się gangiem R5.

Wracając do tematu, jeżeli chcesz V8 to celuj D2. Przedlifty szły do lutego 1999. Na plus dla ABZ przemawia obecność cewek, dobrze znosi LPG, we wspomnianych rocznikach masz 5 biegowy automat (niestety mniej trwały niż 4 biegowy), w poliftach trzeba zwrócić uwagę na nastawniki. Jeżeli trafisz na D2 z podwójnymi szybami to będziesz wniebowzięty ciszą w aucie.

Powodzenia w poszukiwaniach wymarzonego V8. ;)
 
     
czarny 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: ACK
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Kamil
Trakcja: Ośka
Wiek: 27
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 150
Skąd: Sint-truiden
Wysłany: |15 Maj 2018|, o 21:44   

void napisał/a:
mateusz30 napisał/a:
Ale dostępność czesci popchnela mnie mu c4 choć i tu cienko się robi.

:ok:
Z tego też powodu wybrałem C5, a nie C4 z nastawieniem, że chce pojeździć kilka lat.
Na tle BMW i Mercedesa Audi zaniedbuje właścicieli starszych aut, do Mercedesa części w ASO kupi się z rocznika 1971. Gdyby nie ten fakt teraz jeździłbym C4 i cieszył się gangiem R5.

Wracając do tematu, jeżeli chcesz V8 to celuj D2. Przedlifty szły do lutego 1999. Na plus dla ABZ przemawia obecność cewek, dobrze znosi LPG, we wspomnianych rocznikach masz 5 biegowy automat (niestety mniej trwały niż 4 biegowy), w poliftach trzeba zwrócić uwagę na nastawniki. Jeżeli trafisz na D2 z podwójnymi szybami to będziesz wniebowzięty ciszą w aucie.

Powodzenia w poszukiwaniach wymarzonego V8. ;)

W przedliftach czy aby na pewno nie było nastawnikow?
_________________

 
 
     
void 
Czeladnik
Niedzielny kierowca



Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2002
Oznaczenie silnika: AVF
Pojemność silnika: 1896
Imię: Mariusz
Trakcja: Quattro
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 88
Skąd: Północa Polska
Wysłany: |15 Maj 2018|, o 22:31   

Przedlifty nie miały zmiennych faz.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13