ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[inne] Ustawienia instalicji gazowej STAG
Autor Wiadomość
lukaszz2369 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ACK
Pojemność silnika: 2771
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 197
Skąd: Konin
Wysłany: |4 Maj 2018|, o 15:34   [inne] Ustawienia instalicji gazowej STAG

Witam. Ktoś zna się na kalibracji instalacji gazowej albo sam sam ją ustawiał? Chodzi żeby łopatologicznie wyjaśnił pewne kwestie. Przeczytałem instrukcje staga ale tam bardziej jest opis poszczególnych funkcji niż jak ją ustawić. Na internecie poczytałem parę poradników ale co człowiek to co innego pisze. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki :-)

Ps.
Nie mam w okolicy dobrego gazownika żeby mógł mi wyregulować.
 
     
Kazikboy 
Pan konserwator
Swap Master




Moje Audi: S4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: ABH :| 249,4PS 361NM
Pojemność silnika: V8 :D
Imię: Paweł
Trakcja: Quattro
Audi na (pkt): -20
Pomógł: 10 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 898
Skąd: Żórawki/szczecin
Wysłany: |6 Maj 2018|, o 11:38   

usrawiasz mapy od poctaw czy poprawiasz to co jest wyuczone ?
_________________
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
 
 
     
przemoprzem 
Audi Mastah



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH + Stag 300
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 858
Skąd: Oleśnica (28-220)
Wysłany: |6 Maj 2018|, o 12:26   

1. Podstawa to stabilne ciśnienie parownika LPG - nie może być tak, że dajesz buta a ciśnienie leci na pysk.
2. Wtryskiwacze - co masz? Wtryskiwaczopodobny Valtek czy coś lepszego? Nie mogą być za duże dysze lub za małe. W magic jetach dopiero jak rozwierciłem dysze to można było cokolwiek ustawić - wtryskiwacze miały czasy otwaricia prawie maks a i tak nie dawały rady dać odpowiedniej dawki gazu. Dopiero jak rozwierciłem dysze to czasy nieznacznie spadły, ale gazu było dość. Później wymieniłem na Hana czerwone.
3. wężyki wtryskiwacz - kolektor - musze mieć w mairę równe długości i najlepiej jak najkrótsze żeby były.
4. Masz pewnie na filtrze rozdzielone zasilanie LPG na osobne głowice - masz kompensacje zrobioną? Czyli zasilanie obu głowic musisz mieć połączone z tyłu - wtedy ostatnie wtryskiwacze mają taką samą ilość gazu co te pierwsze.

Daj znać co masz dokladnie.
_________________
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
 
     
lukaszz2369 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ACK
Pojemność silnika: 2771
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 197
Skąd: Konin
Wysłany: |6 Maj 2018|, o 13:26   

1. Wtryski Barracuda
2. Sterownik STAG 300
3. Parownik Shark

Kazikboy:
Chciałem poprawić obecne mapy ale nie wiem czy nie lepiej będzie zrobić od nowa.

przemoprzem:
1. Przy auto kalibracji wyskakuje komunikat o za dużych wtryskiwaczach, ciśnienie robocze mam ustawione na 1.5bar jak na moje oko trochę duże. Nie sprawdzałem ciśnienia jak się zachowuje podczas jazdy jutro sprawdzę i dam znać.
2. Tak jak na początku napisałem.
3. Wężyków nie mierzyłem trudno mi powiedzieć czy nie są za długie.
4 Rozdzielone są trójnikiem. Co do kompensacji nic takiego nie zauważyłem. Załączam zdjęcia jak to mniej więcej u mnie jest podłączone.







Od momentu jak wymieniłem rozrząd mam wrażenie że gorzej pracuje na gazie i więcej pali. Wałki nie był względem siebie idealnie ustawione i po ustawieniu na blokady zacząłem zauważać te objawy.

Ps. Dzisiaj po sczytaniu błędów mam błąd sądy nr.2(by tłumaczyło większe spalanie) i zła mieszankę paliwową. Zorbie parę kilometrów i zobaczę czy błędy wrócą.
 
     
przemoprzem 
Audi Mastah



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH + Stag 300
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 858
Skąd: Oleśnica (28-220)
Wysłany: |6 Maj 2018|, o 14:17   

1. Nie zaleca się montażu wtryskiwaczy "na leżącą" - teoretycznie tłoczek może się szybciej wycierać "od spodu".
2. Wężyki wtryskiwacz - kolektor masz RACZEJ ok, choć osłona zasłania.
3. ALE siedząc za kierownicą:
- prawa głowica ma przewód LPG parownik-listwa zasilająca powiedzmy 50 cm
- lewa głowica ma przewód LPG parownik-listwa zasilająca powiedzmy 100 cm
Na logikę - lewa głowica w sytuacjach ekstremalnych (mowa raczej o sytuacji np jedziesz 50 km/h i dalej 5-tkę - wtedy silnik ma duże zapotrzebowanie na paliwo) dostanie mniej LPG.

Dlatego robi się kompensację - wykręcasz tą zaślepkę i dajesz kruciec na który wchodzi wąż LPG


A tak wygląda kompensacja - czyli obie listwy zasilające połączone od tyłu ze sobą - ciśnienie i ilość gazu w całym obwodzie jest taka sama - oczywiście o ile parownik da radę



4. Wtryskiwacze masz ok, to jest odpowiednik Hana. Tylko z tego co pamiętam to Barakuda chyba ma wymienne dysze - kwestia czy masz odpowiednio dobrane http://www.alex-sklep.pl/...27-30-19-60-00/
5. Nie znam tego parownika - początki nie były łatwe http://lpg-forum.pl/co-my...lex-t10636.html . Ale ciśnienie deko chyba za wysokie, kwestia jeszcze ile to ciśnienie spada pod butem i czy reduktor nie zamarza.
6. Masz 2 filtry LPG fazy lotnej - nie wiem czy nie lepiej dać 1 ale z dwoma wyjściami. Może się okazać, że jeden filtr będzie bardziej "zabity" i będzie bardziej tłumił LPG. Jak masz kompensację to jeszcze ok, ale tutaj nie masz. Choć z kolejnej strony musiałbyś tankować niesamowity syf, żeby zabić filtry.
7. najlepiej to mieć kabel i laptopa i w drogę. Pojeździć na PB - zobaczyć jak pracują sondy, czy wtryskiwacze na obu głowicach mają podobne czasy otwarcia. Jak na PB będzie igła to wtedy zabawa z LPG.
8. Błąd sondy nr 2 - czyli której? Bo w AAH miałem tylko po jednej sondzie na głowicę. w ACK macie po 1 przed i po katalizatorze czy jak? Która głowica ma ubogo - lewa czy prawa (patrząc z zza kierownicy)?
_________________
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Ostatnio zmieniony przez przemoprzem |6 Maj 2018|, o 14:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
lukaszz2369 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ACK
Pojemność silnika: 2771
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 197
Skąd: Konin
Wysłany: |6 Maj 2018|, o 14:52   

Jutro pojeżdżę to zrobię parę screenow i może logów z VAGa teraz przynajmniej wiem na co zwrócić uwagę ;-)

Co do kompensacji to muszę zastosować ten patent :ok:

Sondy mam dwie każda na jedną głowice, przed katalizatorami. Właśnie muszę ustalić która to sonda bo nie mam pojęcia lewa czy prawa.
 
     
lukaszz2369 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ACK
Pojemność silnika: 2771
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 197
Skąd: Konin
Wysłany: |9 Maj 2018|, o 08:42   

Podregulowałem trochę instalacje i na razie nie wywala żadnych błędów. Tylko Pod obciążeniem rozjeżdżają mi się czasy wtrysków lewa strona z prawą :-/ przemoprzem skąd załatwiłeś te króćce co wkręcasz w listwę wtryskową?
 
     
przemoprzem 
Audi Mastah



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH + Stag 300
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 858
Skąd: Oleśnica (28-220)
Wysłany: |9 Maj 2018|, o 08:57   

hmm, w sklepie z LPG jak dobrze pamiętam. Ja mam rozdzielacze romano i tam zamiast zaślepki pasował dolot listwy matrix http://autogaz.bazarek.pl...ix-xj-544-.html i takie coś wkręcasz najlepiej (dla pewności) na klej do gwintów. Poszperaj w necie, albo zadzwoń do barrakudy jaka wkrętka tam spasuje - bo widzę, że masz barakudę rozdzielacze.

Na lewej masz dłuższe czasy wtrysków? Czyli tam gdzie jest dłuższy wąż? Logika by na to wskazywała :roll: Wrzuć zrzut mapy ze staga, a najlepiej filmik z jazdy lub zapisz log to sobie podejrzę w programie. Pojeździj autem trochę w zmiennych warunkach i zapisz - jak masz manualną skrzynię to dać np 5-tkę przy np 60 km/h i wtedy co będzie - bo wtedy silnik jest obciążony. Jak dajesz buta w sprincie to obciążenie stosunkowo szybko spada i mało to miarodajne jest.
_________________
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
 
     
lukaszz2369 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ACK
Pojemność silnika: 2771
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 197
Skąd: Konin
Wysłany: |14 Maj 2018|, o 16:25   

W końcu miałem trochę czasu żeby pobawić się gazem. Poprowadziłem nowe węże żeby były tej samej długości i tak to mi wyszło



Jak mi się załaduje film z auto kalibracji i zbieranie map podczas jazdy to go dodam, a na razie dorzucam kilka zrzutów ekranu.



















Udało mi się ustawić mapy nie przestawiając mnożnika. Jedynie to czasy wtrysku cały czas się rozjeżdżają na wolnych obrotach. Dodam że starałem się zrobić dwa takie same przejazdy na benzynie i gazie.

I na koniec takie małe pytanko. Jeżeli mam laptopa podłączonego pad staga to on cały czas zbiera mapy dopóki nie zerwę połączenie między nimi?

https://drive.google.com/file/d/1bQ6EQ9HM-qfe9SnmLzDWEuwbqEqsMO8X/view?usp=sharing
Ostatnio zmieniony przez lukaszz2369 |14 Maj 2018|, o 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
przemoprzem 
Audi Mastah



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH + Stag 300
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 858
Skąd: Oleśnica (28-220)
Wysłany: |14 Maj 2018|, o 20:40   

Kiepsko. Po pierwsze zjedź z ciśnieniem bo widać że mnożnik masz poniżej 1 i wychodzą krótsze czasy wtrysków LPG niż PB - powinno być np 1,2 bo wtryskiwacze LPG nie dawkują tak idealnie paliwa jak PB. Jak są dłuższe czasy to sterownik ma większe możliwości w odpowiednim dawkowaniu. Ciśnienie bym zjechał do jakiś 1,2 na początek - automatycznie mnożnik podskoczy.

Nie kumam tej lambdy na LPG - jakim cudem jest powyżej 1 skoro sonda w C4 jest 1 Voltowa - czyli ma chodzić non stop 0-1-0-1 itp. A ciebie jest 5? Pokaż zakładkę parametry samochodu - zobaczymy jaka sonda ustawiona.

Czasy wtrysków na PB masz raczej ok. Na LPG dziwne - czasem 123 są dłuższe niż 456 a dalej jest moment że na odwrót.

Popatrz jak to u mnie było -

https://www.youtube.com/watch?v=ZpGn_z0KTv0

https://www.youtube.com/watch?v=3XY6C2I4fYQ

Popatrzyłem na filmik - coś masz ewidentnie skopane albo z ustawieniami w programie albo z fizycznym podpięciem sond. Czy aby ktoś ci nie wsadził jakiegoś emulatora sondy lambda? Bo dziwnym trafem jak silnik pracuje na PB to stag pokazuje ok 0,5V (tak pokazuje jak sondy są fizycznie niepodpięte!) a jak przechodzi na LPG to od razu wali na 4-5 V jak u nas są 1Voltowe. Zobacz sobie na moich filmikach jak sonda lata od 0V do 1V i tak non stop. Może dlatego masz błąd w VAG - bo ECU dostając 5V odczyt z sądy uznaje, że mieszanka jest gigantycznie bogata. 0V - ubogo.

Po autokalibracji dostajesz informację o za dużych dyszach - ale patrząc na twoje ciśnienie to dysz bym nie ruszał tylko zmniejszył ciśnienie na reduktorze.

Plan działania:
1. Sprawdzić fizyczne podłączenie sond - mi to wygląda, że ktoś poszedł na łatwiznę i nie podpiął sygnału sond do sterownika.
2. zmniejszenie ciśnienia gazu na reduktorze - masz zjechać żeby mnożnik był na wolnych i deczko powyżej np 1,2 a na pełnym obciążeniu ma schodzić do 1.
3. Załącz plik osc z jazdy - zobacz sobie w instrukcji bo już nie pamiętam jak to się robiło. Ale wtedy wgrywasz do programu STAG i możesz sobie filtrować np spadki ciśnienia itp.
4. Jak robisz jazdy to nie rób sprintów. Jak masz manulana to daj wysoki bieg i wtedy przyspieszaj - żeby obciążyć silnik. Przy bucie w podłogę to masz chwilę obciążenia tylko - a tu chodzi o ustawienie testowanie instalacji pod większym obciążeniem.
_________________
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
 
     
waldemaister 
Adept




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Waldek
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 27
Skąd: Iława
Wysłany: |14 Maj 2018|, o 22:03   

Witam.Moim zdaniem musisz zmiejszyć cisnienie do ok.1.1 -1.2 bo mnożnik ci wychodzi ponizej 1 powinien ok 1.2 .Sprawdz pózniej czy nie siada cisnienie za mocno przy butowaniu.Zreguły około 0,6-0,7 juz przechodzi na benzyne i nie powinno być błedu wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte.Barracudy bardzo dobre wtryski kalibrowane dyszami.Sondy wygladaja ze nie podpiete.
Sonda 1 to prawa
Ostatnio zmieniony przez waldemaister |14 Maj 2018|, o 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
lukaszz2369 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ACK
Pojemność silnika: 2771
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 197
Skąd: Konin
Wysłany: |15 Maj 2018|, o 07:04   

A już myślałem że jest w miarę ok :-/
Żeby wyregulować ciśnienie na reduktorze to muszę kręcić tą śrubą?



Myślałem, że to normalne, że sondy po przełączeniu na gaz to napięcia idą do góry. Sprawdzę czy są podpięte ale znając życie nie to nie będą. Wyczytałem że to musi być fioletowy kabel ale to obydwie sądy muszą być podpięte pod jeden kabel czy wystarczy, że jedna sonda będzie podpięta?
Ostatnio zmieniony przez lukaszz2369 |15 Maj 2018|, o 07:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
przemoprzem 
Audi Mastah



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH + Stag 300
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 858
Skąd: Oleśnica (28-220)
Wysłany: |15 Maj 2018|, o 07:36   

Obie osobno http://www.ac.com.pl/pl-s...czne-instrukcje tu masz instrukcję. Sonda nr 1 fioletowy a sonda nr 2 to fioletowo-szary. Z tego co pamiętam to najłatwiej podłączyć się na ścianie grodziowej - tam chyba są wytyki od sond.

A ten reduktor to jaki dokładnie model? Shark 1200 czy 1500?
_________________
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
 
     
lukaszz2369 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: ACK
Pojemność silnika: 2771
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 197
Skąd: Konin
Wysłany: |15 Maj 2018|, o 07:52   

Moim zdaniem to jest tam 1200 ale jeszcze się upewnię.

1500 mam. Sprawdzone.

[ Dodano: |15 Maj 2018|, o 16:30 ]
W Stagu mam tak ustawione



I dwa takie kable znalazłem...





Także sond nie mam podłączonych. Teraz żeby je podłączyć to obojętnie do który z tych dwóch kabli? I jaki typ sondy wybrać w programie?


Ostatnio zmieniony przez lukaszz2369 |15 Maj 2018|, o 08:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
waldemaister 
Adept




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Waldek
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 27
Skąd: Iława
Wysłany: |16 Maj 2018|, o 21:43   

Sygnałowy to czarny przewod w sondzie białe to grzałka.Ustawienie chyba napieciowa 0-1 0 ubogo
Fioletowy sonda 1 fioletowo-szary 2
Ostatnio zmieniony przez waldemaister |16 Maj 2018|, o 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 13