[100 - 2.8AAH] Nietypowe spalanie oleju

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
greknov
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2015-01-12, 19:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podkarpacie

[100 - 2.8AAH] Nietypowe spalanie oleju

Post autor: greknov »

Moje autko jak temacie 100 z silnikiem 2.8 AAH silnik pracuje w miarę dobrze ale mam problem z olejem a dokładnie z jego spalaniem i dymieniem ale tylko wtedy gdy podjeżdżam pod stromą górkę i potem z niej zjeżdżam to czuć spalany olej i dymi , gdy jeżdżę po równinach nie ma smrodu oleju ani dymienia dlatego takie nietypowe spalanie . Olej napewno jest spalany , nie kapie na wydech czy kolektor wydechowy , ewidentnie wydobywa się z wydechu i tak jak pisałem wcześniej tylko po jeździe po wzniesieniach .
Awatar użytkownika
MARO
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wałcz
Podziękował: 1 raz

Post autor: MARO »

Był kiedyś remontowany? Może właśnie przyszedł czas na renowacje góry. Te silniki lubią po pewnym czasie siorbac olej.
Mogla gdzieś uszczelka pójść albo z zaworów lecieć.
greknov
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2015-01-12, 19:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podkarpacie

Post autor: greknov »

Robiłem dół tylko panewki , góra nie ruszana przeze mnie , ale jak pisałem wyżej na równinach nie dymi tylko na podjazdach luz zjazdach jak by jakaś uszczelka to by chyba cały czas dymiło tak mi się wydaje , teraz myślę że może przez odmę się coś przedostaje , a zdrugiej strony widziałem że jest trochę oleju między głowicami tylko jak by się dostawał do komory spalania .
Awatar użytkownika
MARO
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wałcz
Podziękował: 1 raz

Post autor: MARO »

Do komory może się dostawać przez nieszczelne pierścienie na tłoku, uszczelke, i zawory.
Weź kolegę niech jedzie za Tobą, Ty dajesz mu do 4 tysięcy obrotów potem puszczasz gaz czekasz aż obroty spadną do +-2 tysięcy i naciskasz gaz jak pójdzie dym na czarno, no to raczej remont góry, bo coś nie trzyma.
Odmę warto sprawdzić ( sprawdź filtr powietrza czy nie ma w nim oleju) a nóż się trafi, że to odma.
greknov
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2015-01-12, 19:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podkarpacie

Post autor: greknov »

Filtr powietrza ?? Tak by chyba aż nie cofało , dzięki za rady będę wszystko testował , na razie patrzyłem na rury odpowietrzajace ta od strony pasażera w środku z oleju , druga sucha , zaslepilem wejście do tej dużej puszki a rurkę do butelki (pseudo catch oil) zobaczymy co się będzie działo
Awatar użytkownika
MARO
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wałcz
Podziękował: 1 raz

Post autor: MARO »

No niby nie powinno się aż tak cofnąć ale wszystko możliwe. Próbuj i dawaj znać. Jak gdzieś masz tani warsztat, który posiada kamerę to mogli by rzucić okiem jak to wygląda wewnątrz cylindra, bez ściągania czapeczek. Chyba że sam masz ;) to warto, jakąś badziewna widziałem w biedrze ostatnio :mrgreen:
greknov
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2015-01-12, 19:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podkarpacie

Post autor: greknov »

widziałem tą kamerkę ale nie posiadam na razie będę obserwował co się dzieje bez założonej odmy
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Powiem tak u mnie po hamowaniu silnikiem jak depnę gazu puszcza niebieskiego bąka ale poza tym silniczek chodzi bez zarzutów podejrzewam, że bedziesz miał głowice do kapitalki. Ja u siebie jakiś czas temu zleciłem wymianę uszczelniaczy zaworowych bez ściągania głowic i przez jakieś 3 tygodnie miałem spokój zero dymienia smrodu oleju itp niestety potem problem powrócił najwidoczniej za duże luzy mam na prowadnicach i po prostu nowe uszczelniacze się poddały innego wyjaśnienia nie znalazłem, na razie olałem temat dolewam oliwy i śmigam dalej. Wygodnie mi się śmiga tym moim autkiem ale jakoś mi się nie uśmiecha pakowanie tylu pln w 20 letnią "skorupę"
Awatar użytkownika
waldemaister
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2017-07-01, 23:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Iława

Post autor: waldemaister »

Jak dymi po hamowaniu silnikiem i dodaniu gazu to bierze przez uszczelniacze zaworowe jak podczas przyspieszania to pierścienie.Ja mam na swojej 430tys i jak wymieniełem uszczelki to widziałem juz progi na cylindrach wymieniłem tez przy okazji uszczelniacze zaworowe (da sie zrobić bez sciagania głowic) oleju bierze około 1L na 4-5 tyś .Mam zalany Valvoline 5w40 .Napewno ma tez wpływ na spalanie jaki olej jest zalany.Uszczelki wymieniałem bo pusciły olej z kanałów olejowych.Te silniki lubia palic olej choć nie tak jak 2.0 TFSI :-D
greknov
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2015-01-12, 19:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podkarpacie

Post autor: greknov »

jeżdżę po równym i hamuję silnikiem przyspieszam i nie czuję ani nie widzę spalonego oleju , ale jak jadę góra dół , czyli wzniesienie i zjazd z niego to wtedy puści dyma i to dość dobrego , zasłona dymna , potem się to wypali i jest spokój , codziennie jeżdżę do pracy 10 km w jedną stronę , praktycznie mam tylko jedno małe wzniesienie i nie widzę żadnego dymu , ale w weekend wyskoczę gdzieś dalej a ze okolice mam górzyste to zawsze gdzieś zadymi .
5 km od domu mam tzw serpentyny dość wysokie i kręte pod górkę nic a potem zjazd to siwo .
Odłączyłem jedną odmę bo trochę brudna z oleju był ale dalej zadymi , dodam ze miedzy głowicami zbiera się olej , może to do tego coś ,przymierzam się do wymiany uszczelki tej pokrywy , czyszczenie i wtedy zobaczę czy coś się zmieniło.
Jak by były uszczelniacze to na zimnym też by coś kopciło , czy przy większym bucie , a tak nie widać dymu.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Olej między głowicami to może być niestety uszczelka pod głowicą. Też się z tym bujałem i niestety olej sączył się na narożniku głowicy od wewnątrz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”