Witam,
chciałbym przedstawić mój problem, począwszy od historii napraw.
- Turbina zregenerowana,
- Przepływomierz nowy,
- Pompa po wymianie uszczelek,
- Zaślepiony EGR,
- Końcówki wtryskiwaczy zmienione z 0,190 na 0,216 nowe WZETEM DSLA150P764,
W paliwie nie widać powietrza.
Nie wiem jak sprawdzić czy się nie cofa, jedyne co sprawdziłem to zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym, działał poprawnie.
Przy okazji wymiany pasków skorygowany kąt wtrysku i ustawienie pompy. Jednak to wszystko nie przyniosło oczekiwanego rezultatu.
Na zimnym silniku ciężko odpala, trzeba kręcić. Po odpaleniu puszcza chmurę jasnego dymu. Później jest już od strzała.
Podejrzewam za słabą pompę, poszukuję potwierdzenie lub innych pomysłów jak to mogę sprawdzić. Jeśli to pompa to jaka będzie dobra? Od AEL czy może od AHY podejdzie?
Proszę o pomoc
[A6-2.5TDI AAT] Ciężkie odpalanie zimnego silnika 0,216
-
- Adept
- Posty: 14
- Rejestracja: 2013-02-07, 20:30
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: pomorze
[A6-2.5TDI AAT] Ciężkie odpalanie zimnego silnika 0,216
Ostatnio zmieniony 2017-10-08, 18:32 przez Dudek, łącznie zmieniany 1 raz.
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Zanim zmienisz pompę wtryskową wklej logi z gr 000 BS oraz gr 001. Pamiętaj aby silnik był rozgrzany.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- Adept
- Posty: 14
- Rejestracja: 2013-02-07, 20:30
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: pomorze
Poniżej logi z Basic Settings
Grupa 000
https://www.dropbox.com/s/3u0fzrcxus0x9 ... x.CSV?dl=0
Grupa 001
https://www.dropbox.com/s/weqrqt9nppybw ... x.CSV?dl=0
Daj proszę znać czy wszystko w porządku
Grupa 000
https://www.dropbox.com/s/3u0fzrcxus0x9 ... x.CSV?dl=0
Grupa 001
https://www.dropbox.com/s/weqrqt9nppybw ... x.CSV?dl=0
Daj proszę znać czy wszystko w porządku
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
dawka paliwa troche za duża - fabrycznie jest 3.8-4.1
kąt wtrysku zdecydowanie za niski - ustaw min 65 (2kolumna w BS)- jak masz pompę bez przecieków poprawi ci sie znacznie odpalanie
Co do kąta - BS - silnik wskoczy na 1000obr i kliknij sobie tdi timing i z listy wybierz ael >94
W twoim przypadku wystarczy przesunąć pompę do silnika o jakis 1mm (odkrecasz 4 sruby - robota na 10min)
Najważniejsze jest to aby przy odczytach silnik był nagrzany do min 80'c - widzisz to w ostatniej kolumnie w gr 001
Przed wymianą czujnika płynu chłodzącego - najpierw zmierzyłbym jego oporność
ważną kwestią wzg odpalania jest brak przecieków na pompie wtryskowej oraz czujnik temp paliwa - znajdujący sie w nastawniku- mozna akurat jego łatwo sprawdzić -
tyle ze silnik musi byc zimny - najlepiej po nocy. Podpinasz sie VAG-comem nie odpalasz silnika ale na wł zapłonie wchodzisz w engine i grupa 007 - jak w 1 kolumnie wyskoczy ci wynik z np temp paliwa( fuel temperature) w okolicach -15 lub cos podobnego - znacznie odbiegajacy od temp otoczenia to masz walniety czujnik w nastaniku ( jest on wzg tani - nowy a wymiana jest latwa)
kąt wtrysku zdecydowanie za niski - ustaw min 65 (2kolumna w BS)- jak masz pompę bez przecieków poprawi ci sie znacznie odpalanie
Co do kąta - BS - silnik wskoczy na 1000obr i kliknij sobie tdi timing i z listy wybierz ael >94
W twoim przypadku wystarczy przesunąć pompę do silnika o jakis 1mm (odkrecasz 4 sruby - robota na 10min)
Najważniejsze jest to aby przy odczytach silnik był nagrzany do min 80'c - widzisz to w ostatniej kolumnie w gr 001
Przed wymianą czujnika płynu chłodzącego - najpierw zmierzyłbym jego oporność
ważną kwestią wzg odpalania jest brak przecieków na pompie wtryskowej oraz czujnik temp paliwa - znajdujący sie w nastawniku- mozna akurat jego łatwo sprawdzić -
tyle ze silnik musi byc zimny - najlepiej po nocy. Podpinasz sie VAG-comem nie odpalasz silnika ale na wł zapłonie wchodzisz w engine i grupa 007 - jak w 1 kolumnie wyskoczy ci wynik z np temp paliwa( fuel temperature) w okolicach -15 lub cos podobnego - znacznie odbiegajacy od temp otoczenia to masz walniety czujnik w nastaniku ( jest on wzg tani - nowy a wymiana jest latwa)
Ostatnio zmieniony 2017-11-04, 17:20 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE