ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[A6-2.5TDI AAT] Ciężkie odpalanie zimnego silnika 0,216
Autor Wiadomość
Dudek 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5
Trakcja: Ośka
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 14
Skąd: pomorze
Wysłany: |8 Paź 2017|, o 18:23   [A6-2.5TDI AAT] Ciężkie odpalanie zimnego silnika 0,216

Witam,
chciałbym przedstawić mój problem, począwszy od historii napraw.
- Turbina zregenerowana,
- Przepływomierz nowy,
- Pompa po wymianie uszczelek,
- Zaślepiony EGR,
- Końcówki wtryskiwaczy zmienione z 0,190 na 0,216 nowe WZETEM DSLA150P764,

W paliwie nie widać powietrza.
Nie wiem jak sprawdzić czy się nie cofa, jedyne co sprawdziłem to zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym, działał poprawnie.

Przy okazji wymiany pasków skorygowany kąt wtrysku i ustawienie pompy. Jednak to wszystko nie przyniosło oczekiwanego rezultatu.

Na zimnym silniku ciężko odpala, trzeba kręcić. Po odpaleniu puszcza chmurę jasnego dymu. Później jest już od strzała.

Podejrzewam za słabą pompę, poszukuję potwierdzenie lub innych pomysłów jak to mogę sprawdzić. Jeśli to pompa to jaka będzie dobra? Od AEL czy może od AHY podejdzie?

Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez Dudek |8 Paź 2017|, o 18:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
afro89 
Administrator




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 23 razy
Wiek: 28
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 984
Skąd: Warszowice
Wysłany: |8 Paź 2017|, o 18:34   

Zanim zmienisz pompę wtryskową wklej logi z gr 000 BS oraz gr 001. Pamiętaj aby silnik był rozgrzany.
_________________
Moja Audinka AEL 272KM 518NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12

Najszybsze auto zlotu `13
 
 
     
Dudek 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5
Trakcja: Ośka
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 14
Skąd: pomorze
Wysłany: |4 Lis 2017|, o 16:06   

Poniżej logi z Basic Settings
Grupa 000
https://www.dropbox.com/s...xx-xxx.CSV?dl=0

Grupa 001
https://www.dropbox.com/s...xx-xxx.CSV?dl=0

Daj proszę znać czy wszystko w porządku
 
     
Georgi 
Czeladnik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5 TDI
Trakcja: Quattro
Pomógł: 3 razy
Wiek: 24
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 78
Skąd: Luzino
Wysłany: |4 Lis 2017|, o 16:41   

Dawka paliwa troszkę za duża, powinna być w okolicach 4,5g/suw,

Jak świece żarowe? Sprawdzone?

Wymień czujnik temperatury płynu chłodzącego, ten biały u góry pod osłoną. Koszt niewielki
 
     
Dodek 
Audi Mastah



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 656
Skąd: c.k
Wysłany: |4 Lis 2017|, o 17:15   

dawka paliwa troche za duża - fabrycznie jest 3.8-4.1
kąt wtrysku zdecydowanie za niski - ustaw min 65 (2kolumna w BS)- jak masz pompę bez przecieków poprawi ci sie znacznie odpalanie
Co do kąta - BS - silnik wskoczy na 1000obr i kliknij sobie tdi timing i z listy wybierz ael >94

W twoim przypadku wystarczy przesunąć pompę do silnika o jakis 1mm (odkrecasz 4 sruby - robota na 10min)
Najważniejsze jest to aby przy odczytach silnik był nagrzany do min 80'c - widzisz to w ostatniej kolumnie w gr 001

Przed wymianą czujnika płynu chłodzącego - najpierw zmierzyłbym jego oporność
ważną kwestią wzg odpalania jest brak przecieków na pompie wtryskowej oraz czujnik temp paliwa - znajdujący sie w nastawniku- mozna akurat jego łatwo sprawdzić -
tyle ze silnik musi byc zimny - najlepiej po nocy. Podpinasz sie VAG-comem nie odpalasz silnika ale na wł zapłonie wchodzisz w engine i grupa 007 - jak w 1 kolumnie wyskoczy ci wynik z np temp paliwa( fuel temperature) w okolicach -15 lub cos podobnego - znacznie odbiegajacy od temp otoczenia to masz walniety czujnik w nastaniku ( jest on wzg tani - nowy a wymiana jest latwa)
_________________
AEL INSIDE
Ostatnio zmieniony przez Dodek |4 Lis 2017|, o 17:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Dudek 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5
Trakcja: Ośka
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 14
Skąd: pomorze
Wysłany: |23 Kwi 2018|, o 08:37   

Taki ProTIP, regeneracja rozrusznika i alternatora załatwiły sprawę. ;-)
 
     
gustav 
Mechanik
Turbosprężarka




Moje Audi: S4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AGA, ABC, AAT, AAN, AEC
Pojemność silnika: od 2200 do 4200
Imię: Kamil
Trakcja: Quattro
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 209
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: |23 Kwi 2018|, o 15:16   

a co ma alternator do odpalania ?
_________________
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Garage Our Cars
 
 
     
Dudek 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5
Trakcja: Ośka
Dołączył: 07 Lut 2013
Posty: 14
Skąd: pomorze
Wysłany: |1 Maj 2018|, o 12:17   

Nic, promocja była.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13