[Q-MAN.] Rezonans akustyczny

Wszystko co związane z napędem a nie pasujące do ww kategorii.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

[Q-MAN.] Rezonans akustyczny

Post autor: Surchon »

Witam. Mam pewien problem, który przypuszczalnie pojawił się po kolizji (FOTKI) - chyba, że go wcześniej nie zauważyłem. W kolizji dostała trochę podłużnica - cała ćwiara się przesunęła. Wszystko zostało wyciągnięte na ramie - geometria nie uległa zmianie, układ jezdny nie oberwał.

Mianowicie występuje pewien rezonans akustyczny - dźwięk jest podobny do tego jakby ktoś w bagażniku uruchomił głośnik basowy. Dźwięk ten jest najwyraźniejszy na piątym biegu przy prędkości 90-120km/h - jednak jest również słyszalny w wyższych partiach obrotów 3-4 tysiące. Później zanika, ale mogą go też zagłuszać inne dźwięki i może być niesłyszalny dla mnie. Co najważniejsze gdy wcisnę sprzęgło lub zmienię na luz dźwięk znika.

I tutaj moje pytanie - co to może być? Ciśnienie w oponach sprawdziłem - jest ok. Felgi są proste, koła raczej na pewno są wyważone, ale sprawdzę to w weekend (chociaż nawet gdyby nie były to dźwięk raczej nie byłby zależny od biegu?). Łożyska chyba można wykluczyć z tego samego powodu co wyważenie kół? Z tego wszystkiego wydaje mi się, że może to być podpora wału - ale ja się tam nie znam, dlatego proszę was o radę co z tym zrobić. Jak się powinienem za to zabrać.


Z góry dzięki za pomoc ;) Pozdrawiam.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Witam ponownie. Zmieniałem opony na letnie, jedyne co zauważyłem to minimalny luz na lewym drążku kierowniczym - wymieniłem. Koła wyważone, ciśnienie Ok, kąt pochylenia koła z tyłu został wyregulowany - ale dźwięk pozostał. Moje pytanie brzmi: co teraz? Dodam tylko, że oleje w dyfrze i skrzyni były nie tak dawno sprawdzane - ładne, bez opiłków.

Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Na razie auta do warsztatu wstawić nie mogę, bo jest potrzebne. Cały czas jeździ.

Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
waldemaister
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2017-07-01, 23:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Iława

Post autor: waldemaister »

Cześć.Wału ostatnio nie odkręcałeś?Zawsze trzeba zaznaczyć położenie i tak samo przykręcić.Zdarzyło mi się tak zrobić i mimo że zaznaczyłem przykręciłem z pospiechu inaczej i była wibracja przy takich prędkościach jak piszesz jak ustawiłem na oznaczenia jest ok.Podobny efekt mogą dać zużyte lub suche przeguby wewnętrzne półosi.Sprawdziłbym też łożyska kół na podnośniku oraz podpore wału.
Sprawdź może na początek układ wydechowy czy jest dobrze ustawiony bo może dostał strzała i jest naprężony albo coś trąca.
Ostatnio zmieniony 2018-04-23, 23:08 przez waldemaister, łącznie zmieniany 1 raz.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Niee, wału w ogóle nie odkręcałem - w ogóle nie był ruszany od kiedy audi jest w moich rękach. Gdyby to były przeguby to wystepowałyby wibracje - czy się mylę? Ale jak znajdę trochę czasu to również je sprawdzę. Jak zmieniałem koła to sprawdzałem trochu i nie było słychać szumu, luz po wymianie końcówki drążka zniknął całkowicie - więc łożyska można wykluczyć? Ewentualnie jak je jeszcze sprawdzić? Podczas jazdy też tego dosyć specyficznego szumu nie słychać. A co do tej podpory to już w ogóle nie mam pojęcia jak ją zdiagnozować :(

PS: Wydech wyglądał Ok, ale jeszcze raz go obadam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”