Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH + Stag 300
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Sty 2012 Posty: 834 Skąd: Oleśnica (28-220)
Wysłany: |25 Sie 2014|, o 11:12
Witam .... "po latach" Więc hamulce w końcu poskładane jakiś tydzień temu. Tych pomylonych dźwigienek za diabła nie szło ruszyć - solidnie zaprasowane, sprzedałem je koledze na forum. Musiałem czekać na nowe i w końcu doszły - tym razem poprawne.
Nowa dźwigienka, sprężyna. Zacisk w końcu został w kolorze podkładu - dwa razy przemalowałem, kolor nawet spoko taki bordowy ciemny.
zapomniałem pomalować śrubę trzymającą sprężynę:
Już się wkurzyłem i wymieniłem tarcze na Brembo i klocki TRW (210 zł) co by już tam nie zaglądać przez najbliższe kilka lat:
Trzpień prowadnicy zacisku zamontowany we wkrętarce i papierem 2000 na mokro
Piasta wyczyszczona szczotką na wkrętarce
Finalnie wygląda to tak
Aha - nie stosujcie smaru miedzianego do trzpieni prowadnic. U mnie były z tyłu górne zapieczone i widać było właśnie wyschnięty smar miedziany (on jest z takimi drobinkami), Przesmarowałem ATE Plastilube i zacisk płynniej pracuje.
Kilka słów podsumowania:
- Oring założyłem 10x2, tamtego 10x2,5 nie da rady założyć. Oczywiście te co były w kompletach to zepsułem , ale udało mi się w końcu dokupić z EPDM na szt. W motoryzacyjnych oczy wywalali jak spytałem o oring z EPDM
- Ręczny teraz chodzi idealnie. Muszę jechać na przegląd to zobaczymy dokładnie jakie będą wartości, ale na postoju trzyma idealnie. Tylko nie wiem czy da się coś zrobić z "za krótką" linką - teraz to ledwie na pierwszy ząbek lewarek mi wskakuje.
- dorobiłem sobie szczypce segera do segera na koszyczku
ale jak coś to trzeba zrobić coś smuklejszego, oczywiście można kupić za 60 zł dedykowane. Ale przed ściśnięciem koszyczka przesuńcie go sobie dobrym śrubokrętem w stronę "góry zacisku" - w ten sposób będziecie mieć więcej miejsca "od dołu". Następnie przesuwacie segera żeby rozcięcie było "od dołu" zacisku. Ściskacie koszyczek i wtedy śrubokrętem bez problemu da cię segera wypiąć. Ale trzeba segera zablokować jakimś szpicem żeby się nie kręcił.
Trzeba uważać żeby nie ścisnąć za mocno koszyczka. Jak już tak zrobicie to przy składaniu zwróćcie uwagę czy te nóżki nie wywinęły wam się za bardzo do góry - ja tam miałem i przy składaniu za diabła nie mogłem założyć segera w jego wpuście w zacisku. Później je odgiąłem i znowu ściskanie z wyczuciem, wsadzenie segera i dłubanie śrubokrętem.
Koszty:
1. Dźwigienki i sprężyna - 55 zł z przesyłką
2. Reperaturki - ok 50 zł
3. ATE Plastilube - ok 16 zł 75 ml (mało tego idzie, ale wolałem kupić więcej bo bardziej się opłaca)
4. 1 L płynu DOT 4 - ok 20 zł. Od razu wymieniłem cały płyn. Przy samych zaciskach jakieś "plemniki" pływały
Jeszcze muszę "dopieścić" odpowietrzanie. A teraz najlepsze - ręczny działa, ale ogólnie to auto jak hamowało tak hamuje. Chyba tył nie robi takiej roboty jak przód (tutaj hamulce mam roczne). Ale i tak nie mam w C4 takich hamulców jak w peugeot 307 - tutaj lekko się muśnie i można zęby wybić na szybie. Po przeglądzie zobaczymy jakie będą wartości nominalne - będzie jasne czy wszytko jest ok, może to masa robi swoje?
Tak czy siak polecam samemu zabawę w regenerację - można zaoszczędzić na tarcze
Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Arek
Trakcja: Quattro
Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 206 Skąd: Gryfino
Wysłany: |13 Kwi 2018|, o 18:39
Odkopie kotleta.
Kolego gdzie dostałeś te dźwigienki ze sprężynami?
Widze że są dostępne na autodoc ale dość drogo bo 27euro.
Moglbym prosić o jakiś namiar?
Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Karol
Trakcja: Quattro
Wiek: 35 Dołączył: 17 Maj 2017 Posty: 5 Skąd: Brodnica
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
Strony partnerskie: Audi Klub Podkarpacie | WLB ART - Airbrush Painting
_____________________________________________________________________________________________________________________________
Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 15