[100 C4] Dmuchawa nawiewu mocniejsza?
- MARO
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wałcz
- Podziękował: 1 raz
[100 C4] Dmuchawa nawiewu mocniejsza?
Witam
Moja dmuchawa daje oznaki końca żywota. Zaczyna po dłuższej pracy swiszczeć, wyłączenie i włączenie pomaga na minutę . Więc wymiana jak najbardziej będzie brana pod uwagę (albo regeneracja tej, ale z tego co czytałem to dość mozolnie ale wykonalne).
Wracając, mam takie pytanie czy jest opcja wstawienia mocniejszej? Albo przerobienie czegoś by mocniej dmuchalo bo na 4 to niby wieje ale no szału nie ma.
Wyczytałem, że są jakieś dwa typy dmuchaw ale nic konkretnego nie wyczytałem mógłby ktoś naswietlic mi te sprawę? Jedna mocniejsza od drugiej? Wiem tyle że jedna jest do klimy a druga bez, ja niestety aktualnie klimy nie mam ale w przyszłości mam wizję wstawić.
Albo jakby ktoś wiedział jakie wymiary maja szczotki dmuchawy to tez proszę o odpowiedź bo na internecie nic nie mogę znaleźć
Moja dmuchawa daje oznaki końca żywota. Zaczyna po dłuższej pracy swiszczeć, wyłączenie i włączenie pomaga na minutę . Więc wymiana jak najbardziej będzie brana pod uwagę (albo regeneracja tej, ale z tego co czytałem to dość mozolnie ale wykonalne).
Wracając, mam takie pytanie czy jest opcja wstawienia mocniejszej? Albo przerobienie czegoś by mocniej dmuchalo bo na 4 to niby wieje ale no szału nie ma.
Wyczytałem, że są jakieś dwa typy dmuchaw ale nic konkretnego nie wyczytałem mógłby ktoś naswietlic mi te sprawę? Jedna mocniejsza od drugiej? Wiem tyle że jedna jest do klimy a druga bez, ja niestety aktualnie klimy nie mam ale w przyszłości mam wizję wstawić.
Albo jakby ktoś wiedział jakie wymiary maja szczotki dmuchawy to tez proszę o odpowiedź bo na internecie nic nie mogę znaleźć
Ostatnio zmieniony 2018-03-07, 22:21 przez MARO, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 175
- Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
- Imię: Rafał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Rybno koło Działdowa
- Płeć:
Najczęściej oprócz szczotek wyciera się także komutator. Było trochę w tym poście http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14256 mi kręci taki od 6 lat i jest ok dmucha jak szalony.
- MARO
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wałcz
- Podziękował: 1 raz
Ten post już przerobiłemryba80 pisze:Najczęściej oprócz szczotek wyciera się także komutator. Było trochę w tym poście http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14256 mi kręci taki od 6 lat i jest ok dmucha jak szalony.
- MARO
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wałcz
- Podziękował: 1 raz
Więc tak szczotki u mnie maja wymiar 8x8 x prawie zero .
Komutator ma 12 blaszek, ale nie wiem jakiej jest średnicy linijka mniej wiecej 23 mm (ale nie rozebralem go jeszcze bo nie mam młotka na studiach... I dopiero w środę bd się bawił).
A to numer silnika który u mnie bije
Dpd 12v 0 130 111 162
Niestety na necie nie mogę znaleźć nic do tego -_- albo nie umiem szukać.
Komutator ma 12 blaszek, ale nie wiem jakiej jest średnicy linijka mniej wiecej 23 mm (ale nie rozebralem go jeszcze bo nie mam młotka na studiach... I dopiero w środę bd się bawił).
A to numer silnika który u mnie bije
Dpd 12v 0 130 111 162
Niestety na necie nie mogę znaleźć nic do tego -_- albo nie umiem szukać.
-
- Adept
- Posty: 26
- Rejestracja: 2015-01-07, 21:19
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
Przerabiałem ten temat z numerem boscha 0 130 111 162 i nie można było nigdzie dostać. Produkcja zakończona wiele lat temu. Nie kombinuj nic ze szczotkami i wytartym komutatorem tylko wymień cały wentylator i po problemie.Ja u siebie założyłem wentylator Thermotec i sprawuje się dobrze bez żadnych problemów.MARO pisze:Więc tak szczotki u mnie maja wymiar 8x8 x prawie zero .
Komutator ma 12 blaszek, ale nie wiem jakiej jest średnicy linijka mniej wiecej 23 mm (ale nie rozebralem go jeszcze bo nie mam młotka na studiach... I dopiero w środę bd się bawił).
A to numer silnika który u mnie bije
Dpd 12v 0 130 111 162
Niestety na necie nie mogę znaleźć nic do tego -_- albo nie umiem szukać.
Tu masz link:
https://www.czesciauto24.pl/audi/100-4a ... cze_czesci
- Rico77
- Mechanik
- Posty: 116
- Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Dlaczego ma nie kombinować ze szczotkami i komutatorem? Tam nic innego się nie popsuje. Chyba, że łopatki się połamią, ale i tak uważam, że ori wytrzymają zdecydowanie dłużej od chińczyka.
U siebie wymieniłem szczotki, komutator i chula. Koszt był taki jak nowego zamiennika, ale mam elementy polskiej produkcji. Na początku trochę popiskiwało przez 10 tkm - 15 tkm, ale wszystko dotarło się i jest cisza.
U siebie wymieniłem szczotki, komutator i chula. Koszt był taki jak nowego zamiennika, ale mam elementy polskiej produkcji. Na początku trochę popiskiwało przez 10 tkm - 15 tkm, ale wszystko dotarło się i jest cisza.
- MARO
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wałcz
- Podziękował: 1 raz
Tak w sumie to szczotki kupi się wszędzie, a komutator nawet na allegro jest taki jaki potrzebny więc ja nie widze problemu żadnego .zbynio4x4 pisze:Przerabiałem ten temat z numerem boscha 0 130 111 162 i nie można było nigdzie dostać. Produkcja zakończona wiele lat temu. Nie kombinuj nic ze szczotkami i wytartym komutatorem tylko wymień cały wentylator i po problemie.Ja u siebie założyłem wentylator Thermotec i sprawuje się dobrze bez żadnych problemów.MARO pisze:Więc tak szczotki u mnie maja wymiar 8x8 x prawie zero .
Komutator ma 12 blaszek, ale nie wiem jakiej jest średnicy linijka mniej wiecej 23 mm (ale nie rozebralem go jeszcze bo nie mam młotka na studiach... I dopiero w środę bd się bawił).
A to numer silnika który u mnie bije
Dpd 12v 0 130 111 162
Niestety na necie nie mogę znaleźć nic do tego -_- albo nie umiem szukać.
Tu masz link:
https://www.czesciauto24.pl/audi/100-4a ... cze_czesci
[ Dodano: |22 Mar 2018|, o 09:47 ]
Pamiatasz może gdzie kupowles wszystko?Rico77 pisze:Dlaczego ma nie kombinować ze szczotkami i komutatorem? Tam nic innego się nie popsuje. Chyba, że łopatki się połamią, ale i tak uważam, że ori wytrzymają zdecydowanie dłużej od chińczyka.
U siebie wymieniłem szczotki, komutator i chula. Koszt był taki jak nowego zamiennika, ale mam elementy polskiej produkcji. Na początku trochę popiskiwało przez 10 tkm - 15 tkm, ale wszystko dotarło się i jest cisza.