ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[100 C4] Dmuchawa nawiewu mocniejsza?
Autor Wiadomość
MARO 
Mechanik




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: V6
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Maciej
Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 101
Skąd: Wałcz
Wysłany: |7 Mar 2018|, o 18:41   [100 C4] Dmuchawa nawiewu mocniejsza?

Witam

Moja dmuchawa daje oznaki końca żywota. Zaczyna po dłuższej pracy swiszczeć, wyłączenie i włączenie pomaga na minutę :kwasny: . Więc wymiana jak najbardziej będzie brana pod uwagę (albo regeneracja tej, ale z tego co czytałem to dość mozolnie ale wykonalne).
Wracając, mam takie pytanie czy jest opcja wstawienia mocniejszej? Albo przerobienie czegoś by mocniej dmuchalo :/ bo na 4 to niby wieje ale no szału nie ma.
Wyczytałem, że są jakieś dwa typy dmuchaw ale nic konkretnego nie wyczytałem mógłby ktoś naswietlic mi te sprawę? Jedna mocniejsza od drugiej? Wiem tyle że jedna jest do klimy a druga bez, ja niestety aktualnie klimy nie mam ale w przyszłości mam wizję wstawić.

Albo jakby ktoś wiedział jakie wymiary maja szczotki dmuchawy to tez proszę o odpowiedź :D bo na internecie nic nie mogę znaleźć
Ostatnio zmieniony przez MARO |7 Mar 2018|, o 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
ryba80 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 125
Skąd: Rybno koło Działdowa
Wysłany: |8 Mar 2018|, o 12:59   

Najczęściej oprócz szczotek wyciera się także komutator. Było trochę w tym poście http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14256 mi kręci taki od 6 lat i jest ok dmucha jak szalony.
 
 
     
MARO 
Mechanik




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: V6
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Maciej
Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 101
Skąd: Wałcz
Wysłany: |8 Mar 2018|, o 15:09   

ryba80 napisał/a:
Najczęściej oprócz szczotek wyciera się także komutator. Było trochę w tym poście http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14256 mi kręci taki od 6 lat i jest ok dmucha jak szalony.


Ten post już przerobiłem :D
 
     
ryba80 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 125
Skąd: Rybno koło Działdowa
Wysłany: |9 Mar 2018|, o 08:20   

Więc nie zostaje nic innego jak wyciągnąć dmuchawę, oględziny komutatora, jak dobry wyczyścić rowki w komutatorze. Szczotki myślę że idzie dopasować w sklepie z częściami AGD, lub naprawie AGD i je ewentualnie doszlifować na papierze ściernym.
 
 
     
MARO 
Mechanik




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: V6
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Maciej
Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 101
Skąd: Wałcz
Wysłany: |21 Mar 2018|, o 19:12   

Więc tak :D szczotki u mnie maja wymiar 8x8 x prawie zero :shock: .
Komutator ma 12 blaszek, ale nie wiem jakiej jest średnicy :/ linijka mniej wiecej 23 mm (ale nie rozebralem go jeszcze bo nie mam młotka na studiach... I dopiero w środę bd się bawił).

A to numer silnika który u mnie bije
Dpd 12v 0 130 111 162
Niestety na necie nie mogę znaleźć nic do tego -_- albo nie umiem szukać.
 
     
zbynio4x4 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 TDI
Imię: Zbyszek
Trakcja: Quattro
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Wysłany: |21 Mar 2018|, o 22:51   

MARO napisał/a:
Więc tak :D szczotki u mnie maja wymiar 8x8 x prawie zero :shock: .
Komutator ma 12 blaszek, ale nie wiem jakiej jest średnicy :/ linijka mniej wiecej 23 mm (ale nie rozebralem go jeszcze bo nie mam młotka na studiach... I dopiero w środę bd się bawił).

A to numer silnika który u mnie bije
Dpd 12v 0 130 111 162
Niestety na necie nie mogę znaleźć nic do tego -_- albo nie umiem szukać.


Przerabiałem ten temat z numerem boscha 0 130 111 162 i nie można było nigdzie dostać. Produkcja zakończona wiele lat temu. Nie kombinuj nic ze szczotkami i wytartym komutatorem tylko wymień cały wentylator i po problemie.Ja u siebie założyłem wentylator Thermotec i sprawuje się dobrze bez żadnych problemów.
Tu masz link:
https://www.czesciauto24....jedyncze_czesci
 
     
Rico77 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Imię: Marcin
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 113
Skąd: Lublin
Wysłany: |21 Mar 2018|, o 23:29   

Dlaczego ma nie kombinować ze szczotkami i komutatorem? Tam nic innego się nie popsuje. Chyba, że łopatki się połamią, ale i tak uważam, że ori wytrzymają zdecydowanie dłużej od chińczyka.

U siebie wymieniłem szczotki, komutator i chula. Koszt był taki jak nowego zamiennika, ale mam elementy polskiej produkcji. Na początku trochę popiskiwało przez 10 tkm - 15 tkm, ale wszystko dotarło się i jest cisza.
 
     
MARO 
Mechanik




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: V6
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Maciej
Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 101
Skąd: Wałcz
Wysłany: |22 Mar 2018|, o 09:46   

zbynio4x4 napisał/a:
MARO napisał/a:
Więc tak :D szczotki u mnie maja wymiar 8x8 x prawie zero :shock: .
Komutator ma 12 blaszek, ale nie wiem jakiej jest średnicy :/ linijka mniej wiecej 23 mm (ale nie rozebralem go jeszcze bo nie mam młotka na studiach... I dopiero w środę bd się bawił).

A to numer silnika który u mnie bije
Dpd 12v 0 130 111 162
Niestety na necie nie mogę znaleźć nic do tego -_- albo nie umiem szukać.


Przerabiałem ten temat z numerem boscha 0 130 111 162 i nie można było nigdzie dostać. Produkcja zakończona wiele lat temu. Nie kombinuj nic ze szczotkami i wytartym komutatorem tylko wymień cały wentylator i po problemie.Ja u siebie założyłem wentylator Thermotec i sprawuje się dobrze bez żadnych problemów.
Tu masz link:
https://www.czesciauto24....jedyncze_czesci


Tak w sumie to szczotki kupi się wszędzie, a komutator nawet na allegro jest taki jaki potrzebny więc ja nie widze problemu żadnego :-) .

[ Dodano: |22 Mar 2018|, o 09:47 ]
Rico77 napisał/a:
Dlaczego ma nie kombinować ze szczotkami i komutatorem? Tam nic innego się nie popsuje. Chyba, że łopatki się połamią, ale i tak uważam, że ori wytrzymają zdecydowanie dłużej od chińczyka.

U siebie wymieniłem szczotki, komutator i chula. Koszt był taki jak nowego zamiennika, ale mam elementy polskiej produkcji. Na początku trochę popiskiwało przez 10 tkm - 15 tkm, ale wszystko dotarło się i jest cisza.


Pamiatasz może gdzie kupowles wszystko?
 
     
Rico77 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Imię: Marcin
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 113
Skąd: Lublin
Wysłany: |22 Mar 2018|, o 10:00   

Oddałem do zrobienia u zaprzyjaźnionego elektromechanika w Zamościu :-)
Ostatnio zmieniony przez Rico77 |22 Mar 2018|, o 10:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,31 sekundy. Zapytań do SQL: 14