[A6-2.5TDI AEL] Ciężko pali w mrozy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Mlody32
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2017-01-21, 09:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kętaki

[A6-2.5TDI AEL] Ciężko pali w mrozy

Post autor: Mlody32 »

Wiem że temat już był lecz może ktoś mi coś podpowie.
Mianowicie w zeszłą zimę wymieniony akumulator i świece BERU wówczas samochód palił dobrze. Zrobiony również był rozrusznik.
Teraz pali jak na filmie:
ODPALANIE
We wtorek stawiam auto na zrobienie zawieszenia to by może z tym coś zrobili.
Lecz nie chce aby mi wymienili niepotrzebnie pół samochodu jak to się często zdarza. Więc może macie jakiś pomysł o co chodzi.
Może znów świece. albo przekaźnik świec i świece nie grzeją? Ktoś tam krzyczał że to pompa lub wtryski. Samochód trochę kopci jak mu się depnie (na siwo) ale ma chipa. W mniej mroźne dni pali na strzała a zapie***la jak trzeba nie szarpie nie telepie przy depnięciu. Może ustawić trzeba kąt wtrysku? Jak to ma się do chipa przy ustawianiu kąta? nie straci buta?
A dodam jeszcze że coś szwankuje jeśli chodzi o pokazywaną temp na wyświetlaczu. Przed odpaleniem pokazuje realną lecz po jakimś czasie oszukuje o kilka stopni celsjusza może to mieć coś wspólnego?
Pozdrawiam
AdiGassler
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2015-12-12, 22:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kielecki

Post autor: AdiGassler »

U mnie podobnie odpalał jak na filmie, mimo idealnej kompresji. Dzisiaj okazały się po sprawdzeniu świec i wtryskiwaczy (jeszcze ori AAT), że 2 z 5 lały się po prostu. Rano zobaczę czy wymiana wtrysków na lepsze będzie rozwiązaniem. :ok:
A6 C4 AAT (wtryski AEL 0.210, kat out, K16)
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Ps przy takich temperaturach musi byc dobre paliwo - najlepsze jest ze statoila+ wtryski muszą być idealne - jesli są jeszcze ori to tak pali na takich mrozach ;-)
AEL INSIDE
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

Skontroluj stan przewodów od świec.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez void, łącznie zmieniany 2 razy.
Mlody32
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2017-01-21, 09:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kętaki

Post autor: Mlody32 »

Dodek pisze:Ps przy takich temperaturach musi byc dobre paliwo - najlepsze jest ze statoila+ wtryski muszą być idealne - jesli są jeszcze ori to tak pali na takich mrozach ;-)
Paliwo porządku jest na 100%
Dwa inne 2.5 tdi- 102KM odpala na "strzała" przy tych samych temperaturach
109KM- "mułowato kręci (aku nowe) czyżby rozrusznik? ale i tak odpala o wiele wiele lepiej od a6.
Co do a6 sugerujesz sprawdzić czy wtryski nie leją?
AdiGassler
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2015-12-12, 22:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kielecki

Post autor: AdiGassler »

Rano ledwo co odpalił mimo że wtryski ok, świece wszystkie grzeją, kompresja jest. Wymieniłem aku na 800a 80ah. Zobaczymy jutro rano jak odpali. Jak nie akumulator pozostaje pompa lub rozrusznik.
A6 C4 AAT (wtryski AEL 0.210, kat out, K16)
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

AdiGassler pisze:Jak nie akumulator pozostaje pompa lub rozrusznik.
W AELu oryginalny wytrzymał 18 lat. Gdy dogorywał to latem ciężko palił.
Mlody32 pisze:Co do a6 sugerujesz sprawdzić czy wtryski nie leją?
Wtryski to pierwszy aspekt, ale wspomniałeś, że był chip. Może niewłaściwa dawka?
AdiGassler
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2015-12-12, 22:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kielecki

Post autor: AdiGassler »

Po wymianie akumulatora, przy -18 po podgrzaniu świec trochę pokręcił ale odpalił. Trochę lepiej niż ze starym aku, ale i tak nie dorównuje B4 w 1.9 1Z :-/
A6 C4 AAT (wtryski AEL 0.210, kat out, K16)
Mlody32
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2017-01-21, 09:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kętaki

Post autor: Mlody32 »

void pisze:
AdiGassler pisze:Jak nie akumulator pozostaje pompa lub rozrusznik.
W AELu oryginalny wytrzymał 18 lat. Gdy dogorywał to latem ciężko palił.
Mlody32 pisze:Co do a6 sugerujesz sprawdzić czy wtryski nie leją?
Wtryski to pierwszy aspekt, ale wspomniałeś, że był chip. Może niewłaściwa dawka?
Co do rozrusznika to zrobiony jak wspomniałem kręci "szybko" i "silnie"
Tak ma chipa. Co do dawki to nie wiem, w zeszłym roku kupiłem aku i zrobiłem świece to palił dość ładnie więc chyba to nie to. Mrozy już przechodzą więc jak będzie w warsztacie to będzie palił na strzała :/ wiec nie wiem jak to zdiagnozują
Już chłopakom napisałem że mają sprawdzić kąt wtrysku oraz czy wtryski nie leją. Co do dawki to skoro był chip niewiadomego pochodzenia to majstrując przy tym nic nie na broją? w sensie czy nie straci buta. Fakt faktem auto jest moje, mojej dziewczyny ale ona też lubi zapie**alać ;)
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

AdiGassler, pierwsze co sprawdz vagiem
1. kąt wtrysku czy jest w okolicach 55-70' w basic settings
2. dawce paliwa czy jest w okolicach 2- 5
3. sprawdz stan kopułek przy swiecach zarowych i same swiece tez by pasowało sprawdzić czy wogole ci grzeją.....
3. wymien kocówki w tych lejących wtryskach obowiązkowo bo wypali dziury
Ostatnio zmieniony 2018-03-03, 12:28 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
AdiGassler
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2015-12-12, 22:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kielecki

Post autor: AdiGassler »

Właśnie ori lejące wymieniłem na komplet z ael. Sprawdzane wszystko i jest dobrze. Grzeją, prąd dochodzi do świec.
A6 C4 AAT (wtryski AEL 0.210, kat out, K16)
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

Post autor: rychu1717 »

Mlody32, Tak jak tam ktoś pisał może to być wtryski że leją. A jak pisze Dodek, ja bym dokładnie sprawdził czy do fajek dochodzi prąd i jak świece się rozgrzewają. A jeśli te kopułki są uszkodzone/ popękane to polecam nagwintować końcówki świec i zrobić nakręcane. Ja to zrobiłem i od tego czasu nie mam problemu że coś mi nie grzeje. Wcześniej próbowałem wsadzić ori fajki jednak niby wszystko było ok a palił jak chciał. Wydaje mi się że to może jedną z przyczyn lub nawet główną przyczyną. Jak zauważyłeś to w pierwszej próbie odpalenia on tak jakby już załapał i chodził na ileś garów jednak zgasł, co szło właśnie w parze z tym że tak nim trzęsło.
Awatar użytkownika
Rico77
Mechanik
Mechanik
Posty: 116
Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Rico77 »

Jeżeli chodzi o kopułki świec żarowych, można wymienić je na kopułki z WV Craftera - wystarczy przelutować :-)
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Rico77, dobry pomysł- są one jakieś poczciwe z gumy czy znowu popekany stary plastik ?
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
Rico77
Mechanik
Mechanik
Posty: 116
Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Rico77 »

Dodek, ojeeeej, nie pamiętam, to było 2 lata temu :mrgreen:

Pamiętam to, że na pewno są solidne :-) Crafter miał produkcję od 2006 r., więc używki nie są takie stare.

Dodatkowo dla zabezpieczenia dałem koszulkę termokurczliwą olejoodporną z klejem łącząc fajkę z żółtą osłoną przewodu. Nie pamiętam, czy był tam widoczny goły przewód, ale jak i tak miałem ciąć przewody, to wolałem zrobić porządnie.

Efekt? Szczerze? Powyżej oczekiwań. W mrozy zaczął odpalać zdecydowanie lepiej, stare fajki były w opłakanym stanie, dwie połamane, a i też przewody za fajkami trochę na wierzchu.

Tutaj masz link do wyników szukajki allegro z tymi wiązkami:

https://allegro.pl/kategoria/materialy-instalacyjne-wiazki-przewodow-50754?string=crafter%20wi%C4%85zka%20%C5%9Bwiec%20%C5%BCarowych&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-aut-1-3-1003
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”