[A6 C4] Elektryczna nagrzewnica z 2.5TDI

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Junior
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2014-11-21, 14:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lidzbark Warmiński

[A6 C4] Elektryczna nagrzewnica z 2.5TDI

Post autor: Junior »

Witajcie, próbował ktoś już dokładać elektryczną nagrzewnicę, która jak się doczytałem występowała tylko w 2.5TDI? Na wiosnę będę wymieniał nagrzewnicę bo ta jest już zapchana to od razu dołożyłbym elektryczną, tylko teraz pytanie jak rozwiązać to wszystko elektrycznie, skąd wziąć zasilanie, jaki bezpiecznik, przekaźniki i najważniejsze gdzie się podpiąć do klimatronika, żeby mógł nią sterować? Może ktoś już to robił, albo ma diesla i wie w jaki sposób jest ona podłączona?
A może ktoś posiada schemat elektryczny klimatronika i jest na nim widoczne jak podłączyć tę nagrzewnicę?

Z góry dzięki za odpowiedzi ;)
Awatar użytkownika
hamish
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2017-09-08, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: hamish »

Poradziłeś sobie jakoś z tym czy dałeś sobie spokój? Czeka mnie wymiana nagrzewnicy i też wpadłem na pomysł założenia elektrycznej, tylko ciężko jest znaleźć cokolwiek na jej temat.
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

Panowie mam też na zbyciu taką grzałkę myslałem bardziej żeby ją zamontować na właczniku i na konsole co o tym myślicie? coś na zasadzie grzanej tylniej szyby ;)
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Junior Jeżeli nie jesteś Jedi z elektromechaniki - daj se siana.
Nagrzewnicą steruje klimatronik to raz , klimatroników (sterowniki ) było kilka rodzajów to dwa.

Zainwestuj w tekturę, ew nowy termostat lub elektryczną nagrzewnice - ost były takie w Juli 2kw mocy w całkiem dobrej cenie.
AEL INSIDE
kwazik
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2013-08-27, 21:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: kwazik »

Ja w mule roboczym zaczynam testować ogrzewacz turystyczny na kartusze propan-butan 100 zł z 4 kartuszami nie jest to jakiś większy wydatek, a dodatkowo może przydać do ogrzania w wypadku jakieś awarii w trasie - do dostania na alledrogo.Jak radzi sobie ze śniegiem to jeszcze nie wiem, ale jest to dużo prostsze rozwiązanie.
Pzdr :)
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Przejrzałem te suszareczki /wentylatorki z juli - jeden jest ciekawy ma 1050w
https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja ... _BwE#tab01
kiedys widziałem podobne ustrojstwo w volvo sciagnietym prosto z norwegi - ale tam taka elektryczna nagrzewnica miała 2kw i była sygnowana przez webasto.... i cena pewnie z 1kzł a nie niecałe 80...
Palnik na propan butan moze byc troche niebezpieczny w czasie jazdy - wjedziesz w dziure palnik sie przewraca i kaboom :-? :lol:
Na allegro można dostać jeszcze cos takiego jak DOGRZEWACZ PŁYNU CHŁODNICZEGO - wystarczy wpiąć sie tym ustrojstwem w weże przed nagrzewnicą + zrobić małą instalacje z przekaźnikiem i czujnikiem temp aby wyłaczał przekaźnik po osiągnieciu temp płynu np 60'c i mamy fajnie zrobiony podgrzewacz - podobne tematy są motowane w fabryce w dieslach 1.9 tdi i 2.5tdi w volvach v70 - przy silniku jest taki króciec z 3 swieacami zarowymi i od tego wychodzi wąz wprost do nagrzewnicy w kabinie.
mysle ze jak za 150zł to sie opłaca to wziąść bo ma 700w mocy - i nie trzeba duzo przy tym robić aby to podłaczyć
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2017-12-07, 12:57 przez Dodek, łącznie zmieniany 2 razy.
AEL INSIDE
maicroft
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2014-07-23, 09:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsko-Biała (SB)

Post autor: maicroft »

Te na 3/4 swiece mozna kupic juz gotowe z przekaznikiem odcinajacym po nagrzaniu do pewnej temperatury. To chyba od tego samego goscia masz ta fotke powyzej:

http://allegro.pl/dogrzewacz-plynu-chlo ... 07074.html

30A max x 12V to jest 360W szt ;) Czyli mozna przyjac ze jak caly ten balagan wystartuje, a startuje jak napiecie ladowania wynosi min. 13.6V to mamy ~1200W

Mam takie cos w innym wykonaniu kupione na 3 swiece, ale wiecznie nie mam czasu tego zalozyc. Z tym ze ja to montuje przed reduktorem LPG
kwazik
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2013-08-27, 21:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: kwazik »

Ja takie coś kupiłem - http://allegro.pl/gazowy-grzejnik-piecy ... 33047.html Na razie ciepło więc nie wiem jak się sprawdza przy mrozach.
Wg. instrukcji ma 1,3 kW i raczej tyle ma.
Mam zamiar go używać wyłącznie w trakcie skrobania szyb, jeździć się da bo jest bardzo stabilny, ale w jeżeli będziemy bardzo ostro hamować lub wbijemy się w coś to zjedzie z siedzenia i można mieć pożar.
Na postoju w pełni bezpieczne bo gaz spala katalitycznie i płomienia nie ma tylko leci samo ciepło.

Z tym dogrzewaczem na 12v to niezła sprawa, tylko czy prądu starczy - chętnie bym to dołożył do octavi I 1,9 TDI czyli mojego daili.

Pzdr
kwazik
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

kwazik do okrawi takie podgrzewacze byly seryjne -fabryczne w opcji - sprawdz allegro.

Co do tego na gaz jak uzywasz tego tylko przyskrobaniu szyb - do sie nada , za 93zł mozna kupic 28 szt tych kartuszów na gaz - mozna tym sie grzać do marca.
AEL INSIDE
maicroft
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2014-07-23, 09:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsko-Biała (SB)

Post autor: maicroft »

Octavia tak jak Golf albo Leon maja taki dogrzewacz ale steruje nim sterownik ktory odpala to dopiero na mrozie. Przy -5'C chyba jedna startuje. Potem dochodza kolejne. Sterowanie tym manualne byloby duzo lepszym rozwiazaniem.
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

Post autor: GreenGreen »

A ja nadal jestem zdania iż najlepsza jest pompka z grzałką wpięta w układ chłodzenia. Podbijasz po pracy pod dom podpinasz pod 230V z timerem, wiesz kiedy wyruszasz do pracy więc ustawiasz timer. Rano wychodzisz, odpalasz, odpinasz kabel, a auto ciepłe i w drogę
kwazik
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2013-08-27, 21:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: kwazik »

Dzięki za info odnośnie Octavii :) Przyda się :)

Pzdr
kwazik
Junior
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2014-11-21, 14:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lidzbark Warmiński

Post autor: Junior »

Haha. Troche sie naczekałem na odpowiedzi. Dałem se siana, dopóki nie dorwe jakiegoś 2.5 TDI i nie wyczaje w jaki sposób jest to zamontowane to nie jestem w stanie zgadnąc co z czym gdzie i jak :D

Niedługo będę próbował przełożyć bixenon z superba 2 do siebie więc nagrzewnicą zajmę się później :D
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Junior, w 2.5 tdi elektryczna nagrzewnica siedzie w obudowach nawiewów klimatronika - dostep do tego jest mega upierdliwy widać ja jak wywykreca zepsutą dmuchawe.

Ale to nic tą nagrzewnicą steruje automatycznie sterownik klimatronika - pełen automat, działa w powiązaniu z odczytami temp zewnetrznej i czujnikami temp silnika oraz poziomu napiecia .
Reszte opisuje elsa

Servicing electrical additional heater - Vehicles with TDI engine 06.94 ä
Checking function of electrical additional heater
‒ Testing actuation of heating elements:
=> "Current flow diagrams, Electrical fault finding and fitting locations" binder; Model Year 1995 ä

Electrical additional heater is activated by control unit for diesel direct injection system -J248 when following conditions occur at the same time:

◆ Load on alternator is less than 60%.
◆ Ambient or intake manifold air temperature measured (at start of engine) less than 5 oC
◆ Engine speed greater than 800 rpm
◆ Coolant temperature less than 70 oC
◆ Other activation conditions:
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
hamish
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2017-09-08, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: hamish »

O wiadomo może, który pin w klimatroniku odpowiada za tę nagrzewnicę i jakie ma być kodowanie, żeby ją tak jakby uaktywnić?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”