ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[A6-2.5TDI AAT] problem z przyspieszaniem
Autor Wiadomość
gustav 
Mechanik
Turbosprężarka




Moje Audi: S4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AGA, ABC, AAT, AAN, AEC
Pojemność silnika: od 2200 do 4200
Imię: Kamil
Trakcja: Quattro
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 213
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: |4 Kwi 2014|, o 10:40   

Zapodaj logi [ konkretne dane] bo tak to nie pomożemy i dupa !
_________________
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Garage Our Cars
 
 
     
vag_only 
Mechanik




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5 TDI
Imię: Michał
Trakcja: Ośka
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 208
Skąd: wlkp
Wysłany: |5 Kwi 2014|, o 19:14   

miałem podobny objaw jak zaślepiłem egr auto nie chciało jechać więcej jak 140 czasami nawet 120 miało problem :) także może coś z egr ci się dzieje ;-) logi wyjaśnia sytuacje :ok:

P.S posprawdzaj przewody od podciśnienia może od któregoś zaworka się odczepił jak coś grzebałeś :P
_________________
Audi C4 5 cylinder 2.5 TDI

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=56
Ostatnio zmieniony przez vag_only |5 Kwi 2014|, o 19:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Scania V8 
Czeladnik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AAT 116KM
Pojemność silnika: 2.5 TDI
Imię: Damian
Trakcja: Ośka
Wiek: 19
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 78
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: |5 Kwi 2014|, o 22:58   

logów nie wstawie bo nie mam swojego vaga, i się na vagu nie znam, w tej chwili samochód nie zacina , po wymianie turba lepiej idzie , no wiadomo że nie będzie przyspieszać tak jak AEL 140km, jeszcze się spytam jakie są objawy lekko,mocno uszkodzonego przepływomierza?
Ostatnio zmieniony przez Scania V8 |5 Kwi 2014|, o 22:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Casian 
Administrator
Król Bigosu




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT + program ABT
Pojemność silnika: 2500
Imię: Przemek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 1177
Skąd: Świdnica
Wysłany: |13 Sie 2014|, o 22:23   

Witam

Jako że ja mam 100 a temat dotyczy AEL ale problem mam podobny. Ale od początku. Dzisiaj założyłem kratkę w zderzak, bo wcześniej była dziura z prawej strony. Jako że tam jest miejsce na IC to kratka została wykonana w przelocie. Wyciąłem wszystkie plastiki na wzór oryginalnej. Ale co zauważyłem dzisiaj, jak jadę to dzieje się tak.. I bieg i jedziemy.. około 3000 obr/min - 3500 obr/min czuć tak jakby silnik przechodził w tryb awaryjny niby ciągnie ale jest takie wyczuwalne tąpnięcie mocy. Jedziemy dalej II bieg, i tak samo 2,7-3.0 obrotów ciągnie, powyżej tak jakby brakowało mu powietrza.. Odczuwam spadek mocy powyżej już idzie ale dość słabo.. Na III i IV biegu tak samo się dzieje. Potem hamujemy wrzucam II bieg jest 2000 obr i rozpędzam auto.. ładnie ciągnie do tych 3-3,5 obr/min a potem znów jakby silnik się zdławił i nic się nie dzieje.. Pytanie czy to wina tej kratki że IC nie ma dość powietrza.. Czy coś z dolotem.. Bo w tryb awaryjny auto nie wchodzi bo check się nie zapala..
_________________
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean

Auto zlotu Stegna 2018

 
     
piotrek21 
Czeladnik



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Piotrek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 69
Skąd: Hajnówka/Białystok
Wysłany: |14 Sie 2014|, o 16:29   

Panowie, miałem problemy podobne do Waszych, czasem samochód jeździł normalnie a czasem jakbym ciągnął za sobą ze 4 tony. Wymieniłem nastawnik pompy wtryskowej na indukcyjny HDK i jak ręką odjął, nie to auto, proponuję przerzucić na próbę drugi nastawnik, pozdrawiam.
 
     
Scania V8 
Czeladnik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AAT 116KM
Pojemność silnika: 2.5 TDI
Imię: Damian
Trakcja: Ośka
Wiek: 19
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 78
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: |18 Sie 2014|, o 13:44   

na zimnym silniku poniżej 60'C dobrze się zbiera a jak się nagrzeje jest ciężej , może być winny nastawnik lub pompa?
 
     
piotrek21 
Czeladnik



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Piotrek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 69
Skąd: Hajnówka/Białystok
Wysłany: |18 Sie 2014|, o 17:18   

U mnie nastawnik odwalał cyrki i wywalał błąd dopiero przy zbliżaniu się do temperatury roboczej, po ostudzeniu można było nawet z powodzeniem skasować błąd, samochód jeździł normalnie, po nagrzaniu błąd nie do skasowania i cyrki przy przyspieszaniu.
 
     
Casian 
Administrator
Król Bigosu




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT + program ABT
Pojemność silnika: 2500
Imię: Przemek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 1177
Skąd: Świdnica
Wysłany: |9 Wrz 2014|, o 20:24   

Ale u mnie nie ma żadnych błędów.. Afro na zlocie mówił że może jakiś zawór z iglicą się zapiekł "blow off" czy coś podobnego i dlatego spaliny nie uciekają.. Ale ja kompletnie nie wiem z czego składa się układ turba i nawet nie wiem gdzie tego szukać..
_________________
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean

Auto zlotu Stegna 2018

 
     
piotrek21 
Czeladnik



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Piotrek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 69
Skąd: Hajnówka/Białystok
Wysłany: |11 Wrz 2014|, o 19:49   

Jeżeli chodzi o zawór upustowy to ostatnio przerabiałem ten temat, najlepsza opcja to wyciągnąć turbo na stół. Następnie odkręcamy trzy śruby imbusowe przy "gruszce" podciśnieniowej. Po wyjęciu gruszki z muszli turbiny możemy nałożyć na króciec wężyk i spróbować zaciągnąć, nawet ustami, zawór powinien wyraźnie poruszać się i przy utrzymywaniu podciśnienia nie zmieniać swojej pozycji. Wewnątrz gniazda zaworu musimy popatrzeć czy nie widać wykruszonego materiału przylgni zaworu, która powoduje nieszczelności. Ja po rozruszaniu zaworu strzykawką dotarłem zawór do przylgni przy pomocy pasty do docierania zaworów.
 
     
lento 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5TDI
Imię: Łukasz
Trakcja: Ośka
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 163
Skąd: Potoki/zadupie/
Wysłany: |11 Wrz 2014|, o 20:27   

Stary, miałem kilka zaworów w rekach i uwierz mi, żaden nie zaciagniesz ustami. Chyba, że masz spreżarke w ustach :roll:
_________________
... wychodząc z siebie nie trzaskaj drzwiami !
 
 
     
piotrek21 
Czeladnik



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Piotrek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 69
Skąd: Hajnówka/Białystok
Wysłany: |11 Wrz 2014|, o 20:44   

Zapewniam Cię że mi się udało ;) Oczywiście dużo lepiej jest to zrobić dużą strzykawką, ale ustami w niewielkim stopniu też mi się udało, można sprawdzić czy zawór ruszy czy nie.
 
     
Casian 
Administrator
Król Bigosu




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT + program ABT
Pojemność silnika: 2500
Imię: Przemek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 1177
Skąd: Świdnica
Wysłany: |17 Wrz 2014|, o 16:18   

Kurna szlag mnie trafia z tym turbem.. Co tam trzeba zakupić ? Ten zawór należy wymontować i jak on ma chodzić ? Możecie to jakoś opisać co należy wymienić ew. sprawdzić i jak to ma wyglądać, zdiagnozować bo nie wiem czy kupować nowe turbo czy tylko da się wymienić ten zawór ?
_________________
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean

Auto zlotu Stegna 2018

 
     
Scania V8 
Czeladnik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AAT 116KM
Pojemność silnika: 2.5 TDI
Imię: Damian
Trakcja: Ośka
Wiek: 19
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 78
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: |27 Lut 2018|, o 23:51   

Chciałbym odświerzyć i zakończyć temat problemu przyspieszania AAT , po około 4-ech latach walki ze słabą mocą bywało czasem lepiej czasem gorzej, trochę się czytało, kręciło, w szkole o kierunku samochodowym i przy swoim zacięciu do mechaniki nabrałem trochę doświadczenia, postanowiłem sobie kupić interfejsik Viakena. Bawiłem się dawkami, bo okoliczni mechanicy mówili że wszystko gra i nic więcej się nie da, dawka była wcześniej 4,2-4-6mg niektórzy ustawiali na 5.3mg, pyknąłem nastawnikiem na 3.8mg było lepiej, ostatnio walnąłem na 2.8mg i jest elegancko, silnik zaczął fajniej pracować podczas jazdy, ten szeleścik odgłos grającej pompy i wtrysków jest jeszcze bardziej słyszalny , a w mocy poprawa kolosalna :mrgreen: . Spalanie przy spokojnej jeździe nie wzrosło a nawet ciut zmalało. Nie potrzebne było podmienianie żadnych zaworków, przepływek i regeneracja turbiny, jak się później okazało w starej dmuchawie rurka od muszli była zatkana. :-)
Ostatnio zmieniony przez Scania V8 |27 Lut 2018|, o 23:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15