[Q-MAN.] problem ze sprzeglem
-
- Mechanik
- Posty: 121
- Rejestracja: 2016-08-12, 14:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Włocławek
niestety. chyba coś nie tak jest nadal. założyłem ten wężyk ale niestety nie mogę przepompować płynu. stawia taki opór że nie mogę wcisnąć pedału hamulca a jak już się podeprę i wcisnę to zeskakuje wężyk. odpowietrzniki poluzowane dość mocno więc nie wiem w czym problem. jest jakaś inna metoda odpowietrzenia??
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
mate1957, dziwne macie sposoby
Generalnie najlepiej jest zalać wyciagnietą z auta pompke płynem hamulcowym następnie delikatnie aby nie wylać z niej jak najmnniej płynu skreca sie do niej przewod ciśnieniowy i doprowadzenie wezyka z zbiorniczka płynu.
Generalnie aby zbytnio nie uswinić tapicerki płynem trzeba porozkładać na podłodze troche szmat i reczników papierowych - bo napewno coś nie płynu porozlewa.
Jak pompka jest zalana płynem odpowietrza się ją w miare ok, inaczej to masakra i bez warsztatowych narzedzi - typu podciśnieniowy odpowietrznik to lepiej do tego nie podchodzić bo robota potrwa godziny a nawet dni...
Jest jeszcze sposób z dmuchaniem w zbiorniczek płynu ham, aby zrobić tam ciśnienie - aby płyn wypchał powietrze z samego korpusu pompki. - było to opisywane w starych tematach.
Potem poluzuj odpowiecznik przy skrzyni i pompuj pedałem sprzegła aż zrobi sie twardy i to tyle.
Generalnie najlepiej jest zalać wyciagnietą z auta pompke płynem hamulcowym następnie delikatnie aby nie wylać z niej jak najmnniej płynu skreca sie do niej przewod ciśnieniowy i doprowadzenie wezyka z zbiorniczka płynu.
Generalnie aby zbytnio nie uswinić tapicerki płynem trzeba porozkładać na podłodze troche szmat i reczników papierowych - bo napewno coś nie płynu porozlewa.
Jak pompka jest zalana płynem odpowietrza się ją w miare ok, inaczej to masakra i bez warsztatowych narzedzi - typu podciśnieniowy odpowietrznik to lepiej do tego nie podchodzić bo robota potrwa godziny a nawet dni...
Jest jeszcze sposób z dmuchaniem w zbiorniczek płynu ham, aby zrobić tam ciśnienie - aby płyn wypchał powietrze z samego korpusu pompki. - było to opisywane w starych tematach.
Potem poluzuj odpowiecznik przy skrzyni i pompuj pedałem sprzegła aż zrobi sie twardy i to tyle.
AEL INSIDE
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
-
- Mechanik
- Posty: 121
- Rejestracja: 2016-08-12, 14:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Włocławek
po długich staraniach odpowietrzenia układu uznałem że on jest już odpowietrzony. niestety sprzęgło nadal nie działało jak potrzeba. postanowiłem wyjąć skrzynie. okazało się że nie jest to w sumie tak skomplikowane jak się wydaje. parę godzin i skrzynia była na wierzchu. ale niestety tu też zonk. tarcza może i cienka ale jeszcze nie tak tragicznie, ogólnie wszystko wygląda na w miarę spoko. to raczej nie tam tkwi problem. zabrałem jednocześnie ze sobą wysprzęglik ale ku mojemu zdziwieniu on też nie nosi oznak uszkodzeń... sprężyna cała, ten nazwijmy go oring na tłoczku też cały nie sparciały i dość miękki, więcej części nie widzę... gdzie lezy przyczyna?? już mam dość i ręce opadają.
[ Dodano: |6 Lut 2018|, o 13:45 ]
Jeszcze jedno pytanie. Czy to może być skrzynia uszkodzona?? oby nie ale jakaś podpowiedź??
[ Dodano: |6 Lut 2018|, o 13:45 ]
Jeszcze jedno pytanie. Czy to może być skrzynia uszkodzona?? oby nie ale jakaś podpowiedź??
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
Dzisiaj u siebie wymieniałem pompkę sprzęgła i odpowietrzając użyłem następującej metody.
Jeżeli pedał wpada w podłogę to kilkukrotnie nim ruszam i zostawiam w pozycji podstawowej (czyli nie wciśnięty) potem do kanału. Poluzowuję odpowietrznik czekam aż poleci płyn i zakręcam, następnie znowu na górę, ruszam pedałem i z powrotem do kanału. Jeżeli po odkręceniu odpowietrznika od razu leci płyn a pedał jeszcze jest miękki to odczekuje 30s żeby trochę zleciało płynu. Zakręcam i cała procedurę powtarzam od nowa wchodzeniem i złażeniem do kanału aż sprzęgło zacznie normalnie chodzić.
Ps.
Jeżeli jest druga osoba to jest łatwiej bo nie trzeba co chwila wchodzić do kanału
Jeżeli pedał wpada w podłogę to kilkukrotnie nim ruszam i zostawiam w pozycji podstawowej (czyli nie wciśnięty) potem do kanału. Poluzowuję odpowietrznik czekam aż poleci płyn i zakręcam, następnie znowu na górę, ruszam pedałem i z powrotem do kanału. Jeżeli po odkręceniu odpowietrznika od razu leci płyn a pedał jeszcze jest miękki to odczekuje 30s żeby trochę zleciało płynu. Zakręcam i cała procedurę powtarzam od nowa wchodzeniem i złażeniem do kanału aż sprzęgło zacznie normalnie chodzić.
Ps.
Jeżeli jest druga osoba to jest łatwiej bo nie trzeba co chwila wchodzić do kanału
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć: