ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[100-2.5TDI AAT] Ustawianie pompy wtryskowej-początek wtrysk
Autor Wiadomość
kajoj 
Mechanik



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: Ael
Pojemność silnika: 2,5 TDI
Trakcja: Ośka
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 101
Skąd: Toruń
Wysłany: |30 Gru 2017|, o 18:24   [100-2.5TDI AAT] Ustawianie pompy wtryskowej-początek wtrysk

Witam,ktoś ustawiał pompę wtryskową za pomocą zegara(początek wtrysku)wiem że vagiem też można.Wiem ,że korygować można vagiem,ale zegarem chyba jest chyba najdokładniej
Ostatnio zmieniony przez kajoj |30 Gru 2017|, o 18:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
munior 
Adept



Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: 1z
Pojemność silnika: 1,9
Imię: Mariusz
Trakcja: Ośka
Wiek: 45
Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 45
Skąd: Lublin
Wysłany: |30 Gru 2017|, o 18:37   

kajoj napisał/a:
ale zegarem chyba jest chyba najdokładniej
A któż ci takich bzdur naopowiadał ? Ustawia sie przy pompcy vaga i to z dokładnością jaką chcesz .Zegar jest dla ludzi którzy zamiast korzystać z udogodnień ,lubią utrudniac sobie życie
 
     
kajoj 
Mechanik



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: Ael
Pojemność silnika: 2,5 TDI
Trakcja: Ośka
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 101
Skąd: Toruń
Wysłany: |30 Gru 2017|, o 18:41   

A cóż takiego jest jak ustawianie statyczne i dynamiczne początku wtrysku
 
     
munior 
Adept



Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: 1z
Pojemność silnika: 1,9
Imię: Mariusz
Trakcja: Ośka
Wiek: 45
Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 45
Skąd: Lublin
Wysłany: |30 Gru 2017|, o 19:21   

kajoj napisał/a:
A cóż takiego jest jak ustawianie statyczne i dynamiczne początku wtrysku
Dynamicznie to już ustawia ECU za pośrednictwem n108 .Ustawia się tylko statyczny początek wtrysku .Do tego służą nastawy podstawowe , tryb basic seting w vagu ,czyli tryb bez korygowania początku wtrysku przez ECU.Ustawienie przy pomocy vaga trwa tyle ile odpalenie programu i popuszczenie pompy ...zegarem nawet nie zaczniesz ,a przy pomocy vaga już zapomnisz że ustawiałeś ...kiedyś dawno temu jak jeszcze nie miałem vaga ,to w swoim 1z męczyłem się z zegarem koło godziny ...nigdy wiecej ,szkoda czasu i nerwów
Ostatnio zmieniony przez munior |30 Gru 2017|, o 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
arwam 
C4 Autorytet
Tdiesel POWER DRIVER



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAT++
Pojemność silnika: 2.5TDI
Imię: Arek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 319
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: |3 Lut 2018|, o 19:28   

żeby nasze AEL/AAT działay lepiej ustaw w grupie 004 w MS okolice 3-4 st przy wysterowaniu zaworka n108 4,7%

nie jest to ksiąztkowa wartość, ale dzięki temu silnik się zauważalnie szybciej rozgrzewa, i mniej pali, na 100km przy prędkościach do około 120kmh spalanie w oście przy pięciobiegowej skrzyni potrafi schodzić w okolice 4,4l czasem i mniej.
_________________
Było: Golf 1.9TD 213KM/366Nm
Audi Coupe 2.5TDI 260KM/ 480Nm
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
 
     
Casian 
Administrator




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT + program ABT
Pojemność silnika: 2500
Imię: Przemek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 1148
Skąd: Świdnica
Wysłany: |4 Lut 2018|, o 07:57   

arwam napisał/a:
żeby nasze AEL/AAT działay lepiej ustaw w grupie 004 w MS okolice 3-4 st przy wysterowaniu zaworka n108 4,7%

nie jest to ksiąztkowa wartość, ale dzięki temu silnik się zauważalnie szybciej rozgrzewa, i mniej pali, na 100km przy prędkościach do około 120kmh spalanie w oście przy pięciobiegowej skrzyni potrafi schodzić w okolice 4,4l czasem i mniej.


ciekawe rzeczy tu piszesz.. :mrgreen: Musze spr to u siebie jak ja mam :)
_________________
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu wg.butterbean

 
     
Dodek 
Audi Mastah



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 621
Skąd: c.k
Wysłany: |4 Lut 2018|, o 12:56   

arwam, z całym szacunkiem ale nie masz racji.
Po pierwsze kolega nie ma możliwości tego spawdzić bo 1 i 2 wersja stetowników AAT nie mają dostępu do grupy 004


2. Dopiero 3 wersja sterownika AAT od 07.94 i AEL od 10.94 mają możliwość zczytywania pełnych grup MS
(AEL i AAT):
-1 do 2 przed GMP - czyli lepiej mieć opóźniony moment początku wtrysku niż przyśpieszony.


tak samo mówi to opracowanie Polskiej Akademi Nauk w Lublinie - silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

http://www.pan-ol.lublin..../Wasilewski.pdf - Spalanie wcale nie maleje ale rośnie.... :->
Cytat:
Wzrost jednostkowego zuŜycia paliwa dla róŜnych od nominalnego kątów wyprzedzenia
wtrysku w całym zakresie obciąŜeń i przy obu badanych prędkościach
obrotowych silnika; dla kąta αww = 19oOWK przy prędkości obrotowej
1500 obr/min ge
wzrosło średnio o 17,5%, a przy 2000 obr/min o 12,1%, zaś dla
αww = 25oOWK – o 6,8% przy 1500 obr/min i o 3,4% przy 2000 obr/min, ponad
wartości uzyskane dla kąta nominalnego;


Osobiście już testowałem takie ustawienia w furze i pojawiają sie same negatywy:
1. szary dym przy rozruchu (niespalone paliwo) a przy butowaniu odczuwalnie mniejsza moc
2. szybsze rozgrzewanie sie silnika (a w dieslu jak wiadomo z teorii ma być na odwrót - im wieksza efektywność spalania tym mniej energi idzie na ciepło) - tu jest inaczej bo takie złe ustawienia powodują ze energia paliwa jest źle spalana - moment spalania występuje za wcześnie)
3. auto lepiej odpala -fakt ale dźwiek silnika staje się bardzo metaliczny i to każdy usłyszy - nie wróży to nic dobrego bo mi osobiscie przypomina to raczej spalanie stukowe wystepujące w benzynie.
4. spalanie wcale nie maleje - w moim przykładzie różnice były niewidoczne może spalanie było nawet i wieksze ale w sumie i tak tak jedziłem moze z 50km przez te metaliczne stuki
_________________
AEL INSIDE
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14