[FWD AUT-CRF 2.8 V6 - AAH] Porównanie: CRF+CKL vs CJD+CKF

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
radzio_g
Adept
Adept
Posty: 33
Rejestracja: 2017-03-09, 21:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

[FWD AUT-CRF 2.8 V6 - AAH] Porównanie: CRF+CKL vs CJD+CKF

Post autor: radzio_g »

Koledzy,
poniżej porównanie dwóch zespołów napędowych z ELSA:
a) automat CRF z dyferencjałem CKL
b) automat CJD z dyferencjałem CKF
c) dyferencjał CKF vs dyferencjał CKL
Zaznaczam różnice - dotyczą przełożeń.
Proszę kogoś z doświadczeniem o komentarz. Cel jest taki, żeby w A6 C4 AAH skrzynię CRF z tylnym deferencjałem CKL zamienić skrzynią CJD z tylnym dyferencjałem CKF.

Obrazek


Obrazek
Ostatnio zmieniony 2018-01-21, 18:09 przez radzio_g, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

przy 3tys obr zamiast 120km/h na 4ce ( przy przelozeniu 3.889) bedzie 105km/h przy przelozeniu 4.11 tyle z doswiadczeniu automat a rozne przelozenia glowne mostow
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
radzio_g
Adept
Adept
Posty: 33
Rejestracja: 2017-03-09, 21:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: radzio_g »

Prędkość liniowa samochodu mi nie przeszkadza specjalnie, jak będzie wolniejszy to i minimalnie mocniejszy (i odwrotnie). To co mnie martwi to żywotność układu napędowego jako takiego w całości. Na początku chciałem zamienić tylko skrzynię CRF skrzynią CJD, ale zauważyłem różnice w przełożeniach i stąd wniosek, że jak już to trzeba przerzucić kompletną skrzynię (skrzynia + przeniesienie napędu na przód) wraz z dyferencjałem z tyłu...
Na forum (i poza) jest trochę o padających torsenach niedługo po wymianie skrzyni czy dyferencjału jeśli "nowe" części miały inne przełożenia...

[ Dodano: |22 Sty 2018|, o 19:00 ]
Koledzy,
ktokolwiek pomoże?
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

chcesz potwierdzenia ze przelozenie glowne ma sie zgadzac aby torsen nie padł czy czego konkretnie oczekujesz ?
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
radzio_g
Adept
Adept
Posty: 33
Rejestracja: 2017-03-09, 21:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: radzio_g »

Proszę o:
a) potwierdzenie, że wymiana skrzyni CRF na CJD z zachowaniem dyfra z tyłu CKL oznacza prawdopodobne uszkodzenie torsena między przodem i tyłem
b) potwierdzenie, że właściwym sposobem postępowania jest wymiana zarówno skrzyni CRF na CJD jak i dyfra tylnego CKL na CKF
c) informację czy wał pomiędzy CRF i CKL w avant jest kompatybilny (długość, podpory) z wałem pomiędzy CJD i CKF w sedanie
d) informację jak na prędkość samochodu przy wybranej prędkości obrotowej i biegu wpłynie zmiana CRF+CKL na CJD+CKF
Dziękuję,
Radek
Ostatnio zmieniony 2018-01-23, 22:48 przez radzio_g, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

to tak:

a) tak to tylko kwestia czasu aż kleknie wysilony torsen ktory bedzie roznicował przełożenia głowne mechanizmow roznicowych w "mostach"

b) jak zmienisz skrzynie na inna z innym przelożeniem to wraz znia musisz dobrać tylni dyfer

c) wał w automacie jak i półosie są takie same w 95% 5% to automat do 4.2 o oznaczeniu 4hp24

d) jak pisalem powyzej spadnie predkosc wzgledem obrotów

e) miej na uwadze że komputer od automatów poszczegolnych moga sie roznic wiec tez dobierz do zestawu w razie obecny na nowej skrzyni by swirował
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
radzio_g
Adept
Adept
Posty: 33
Rejestracja: 2017-03-09, 21:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: radzio_g »

Dziękuję za pomoc!
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

nie ma sprawy wrazie niejasnosci pytaj ;) :ok:
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
radzio_g
Adept
Adept
Posty: 33
Rejestracja: 2017-03-09, 21:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: radzio_g »

:)
Mam całe mnóstwo pytań - zadałem je w poście o problemie z błędem 00652. Ale temat umarł, widać albo forum umiera, albo brakuje kogoś kto by to ogarnął :(

Kod błędu skrzyni: 00652
Ostatnio zmieniony 2018-01-31, 22:33 przez radzio_g, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”