Panowie. Mój AEL ma dziwne problemy z temperaturą. mianowicie.
1. jeżdżę dużo km w trasie i różnie trwa nagrzanie się silnika (w takiej samej temperaturze zewnętrznej). grzeje się bardzo długo i rzadko osiąga 90 stopni. włożyłem już mu nawet karton w grill i nic to nie daje. silnik czasem potrafi się nagrzać szybciej a czasem całą trasę np 100 km ma około 65 stopni (temperaturę podaję z tego co widzę na liczniku). czasem jak wjadę w miasto i postoję w korku to osiągnie 90 stopni następnie jak wyjadę w trasę to też spadnie do tych 65. wąż który idzie od termosaatu taki krótki zgięty pod kątem jest zimny. dodam że jak ustawię temp nadmuchu na HI grzeje wrzątkiem z kratek.
2. ustawienie na panelu climatronic temp powiedzmy 21 stopni nie koniecznie daje 21 stopni. wydaje mi się że jest dużo cieplejsze powietrze. silniczek regulujący klape/ regulujący temperaturę - sprawny
3. mam wrażenie że zaczął więcej palić około litra więcej
gdzie szukać przyczyn?
[A6-2.5TDI AEL] problem z nagrzewaniem się silnika
-
- Mechanik
- Posty: 121
- Rejestracja: 2016-08-12, 14:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Włocławek
ok jak uruchomię auto to sprawdzę bo obecnie czekam na paczkę z wentylatorem to nie będę go męczył bez. termostat już w drodze mimo tego że rok temu założyłem wahlera właśnie. może po prostu się zepsuł zdarza się najlepszym a w sumie kilometrów też zrobiłem więc nie ma co narzekać. zmienie termostat i zobaczę wtedy co i jak śmiga.
- LuzaQ
- Czeladnik
- Posty: 88
- Rejestracja: 2017-01-02, 16:07
- Imię: Paweł
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Biała Podlaska
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Ja cały ostatni rok sądziłem ze mam problem z temperatura silnika a w koncu wyszlo
ze mialem uszkodzony czujnik który daje info na zegary...
vag i klimatronik (51) pokazuje idealne 88-90 a ja ciagle sadzilem ze mam niedogrzany silnik i ze 10l na 100 w automacie po miescie to za duzo..
dodam że zegar od temperatury zyje swoim zyciem i czesto po dlugiej jezdzie wejdzie tez na 90 ale spada pozniej dosc szybko nie wiedziec czemu kiedy na klimatroniku dalej jest ładne 89-90
ze mialem uszkodzony czujnik który daje info na zegary...
vag i klimatronik (51) pokazuje idealne 88-90 a ja ciagle sadzilem ze mam niedogrzany silnik i ze 10l na 100 w automacie po miescie to za duzo..
dodam że zegar od temperatury zyje swoim zyciem i czesto po dlugiej jezdzie wejdzie tez na 90 ale spada pozniej dosc szybko nie wiedziec czemu kiedy na klimatroniku dalej jest ładne 89-90
Rym cym cym, z rury czarny dym.