[A6-2.5TDI AEL] problem z nagrzewaniem się silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
mate1957
Mechanik
Mechanik
Posty: 121
Rejestracja: 2016-08-12, 14:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

[A6-2.5TDI AEL] problem z nagrzewaniem się silnika

Post autor: mate1957 »

Panowie. Mój AEL ma dziwne problemy z temperaturą. mianowicie.
1. jeżdżę dużo km w trasie i różnie trwa nagrzanie się silnika (w takiej samej temperaturze zewnętrznej). grzeje się bardzo długo i rzadko osiąga 90 stopni. włożyłem już mu nawet karton w grill i nic to nie daje. silnik czasem potrafi się nagrzać szybciej a czasem całą trasę np 100 km ma około 65 stopni (temperaturę podaję z tego co widzę na liczniku). czasem jak wjadę w miasto i postoję w korku to osiągnie 90 stopni następnie jak wyjadę w trasę to też spadnie do tych 65. wąż który idzie od termosaatu taki krótki zgięty pod kątem jest zimny. dodam że jak ustawię temp nadmuchu na HI grzeje wrzątkiem z kratek.
2. ustawienie na panelu climatronic temp powiedzmy 21 stopni nie koniecznie daje 21 stopni. wydaje mi się że jest dużo cieplejsze powietrze. silniczek regulujący klape/ regulujący temperaturę - sprawny
3. mam wrażenie że zaczął więcej palić około litra więcej

gdzie szukać przyczyn?
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

wymien sobie termostat na dobry - behr lub wahler
2 zmierz jaką temp jest cyfrowo mierzona przez czujnik przed wyjsciem na nagrzewnice na kanale 51 klimatroniku
AEL INSIDE
mate1957
Mechanik
Mechanik
Posty: 121
Rejestracja: 2016-08-12, 14:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: mate1957 »

ok jak uruchomię auto to sprawdzę bo obecnie czekam na paczkę z wentylatorem to nie będę go męczył bez. termostat już w drodze mimo tego że rok temu założyłem wahlera właśnie. może po prostu się zepsuł zdarza się najlepszym a w sumie kilometrów też zrobiłem więc nie ma co narzekać. zmienie termostat i zobaczę wtedy co i jak śmiga.
Look_s6
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2015-04-12, 23:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podlaskie

Post autor: Look_s6 »

jak bedziesz mial to ogarniete już na TipTop to polecam zalozyc sobie podgrzewacz płynu z Volvo.

ja mam na 3 swiece .
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Look_s6, jak masz to wysterowane ?
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
LuzaQ
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 88
Rejestracja: 2017-01-02, 16:07
Imię: Paweł
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Biała Podlaska
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: LuzaQ »

Ja cały ostatni rok sądziłem ze mam problem z temperatura silnika a w koncu wyszlo
ze mialem uszkodzony czujnik który daje info na zegary...
vag i klimatronik (51) pokazuje idealne 88-90 a ja ciagle sadzilem ze mam niedogrzany silnik i ze 10l na 100 w automacie po miescie to za duzo..

dodam że zegar od temperatury zyje swoim zyciem i czesto po dlugiej jezdzie wejdzie tez na 90 ale spada pozniej dosc szybko nie wiedziec czemu kiedy na klimatroniku dalej jest ładne 89-90
Rym cym cym, z rury czarny dym.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

LuzaQ, mogła ci zaśniedzieć wtyczka (warto przeczyscić chemią) lub czujnik G62 świruje.

A tak sie sprawdza Vagiem w 000 kolumna 7 czy czujnik G62 podaje dobre wartości.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
AEL INSIDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”