ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[FWD] Niedokręcony przegub
Autor Wiadomość
Setka123 
Czeladnik



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: 2.3 AAR
Pojemność silnika: 2.3
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 97
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: |29 Lis 2017|, o 10:22   [FWD] Niedokręcony przegub

Wczoraj miałem ustawianą zbieżność, przed zbieżnością słychać było podczas jazdy narastający huk, po ustawieniu zbieżności huk znikł całkowicie, gość który robił geometrię podczas ustawiania jej powiedział, że prawie dwa centymetry było nie tak.
Dzisiaj został dokręcony przegub w lewym przednim kole tą środkową dużą nakrętką, był praktycznie bardzo słabo dokręcony. I po dokręceniu go znowu pojawił się głośny huk ten sam identyczny jak przed ustawieniem zbieżności.
Możliwe, że znowu się rozregulowała od tego, że koło podczas dociśnięcia nakrętki przegubu poszło do wewnątrz, przesunęło się? Tak mi się wydaje i chce dlatego jechać jutro znowu na kontrolę zbieżności.
Jest identyczny huk jak to było przed ustawieniem zbieżności i samochód wolniej się toczy na luzie.
 
     
przemoprzem 
Audi Mastah



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH + Stag 300
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 831
Skąd: Oleśnica (28-220)
Wysłany: |30 Lis 2017|, o 14:07   

Na kontrolę bym pojechał, tylko po co diagnosta robił zbieżność jak był luz w kole? Ja pierwsze co to proszę o sprawdzenie zawieszenia - jak jest ok to wtedy zbieżność - bo wydawać 50-60 zł na darmo?
_________________
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
 
     
Setka123 
Czeladnik



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: 2.3 AAR
Pojemność silnika: 2.3
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 97
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: |26 Gru 2017|, o 16:20   

Okazało się na drugiej kontroli zbieżności, że jest tylko jak powiedział gość od zbieżności symbolicznie. Jednak teraz mam to samo co było wcześniej, głośny huk, który występuje najbardziej jak w czasie jazdy skręcam kierownicę w prawo. Nasila się wtedy, jak kierownica jest prosto to mniej ale też to występuje. Ten kto robił zbieżność powiedział, że to może być łożysko piasty on tak uważa.
Tylko, że na pierwszej kontroli zbieżności jak byłem to po wyjechaniu z niej huk znikł całkowicie nie było go w ogóle niezależnie od położenia kierownicy.
Także nie wiem co to może być. Nie chce wymieniać wszystkich czterech z przodu łożysk dwóch piasty i tych dwóch normalnych, bo może one są dobre wszystkie.
 
     
Sylwester1775 
Czeladnik
quattro




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: ACK
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 72
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: |26 Gru 2017|, o 18:42   

Chyba możesz coś faktycznie mieć z łożyskiem . Przy sktecanui się nasila ja tak miałem kiedyś w golfie. Jeśli po dokreceniu przegubu zaczeło znowu chuczeć to dziwna sprawa bo nie jest to łożysko stożkowe ale jednak dokrecone terz powino być odpowiednim mometem. Trza brać przód na lewarek i nasłuchiwać które koło mocniej chuczy i cieżej się kreci.
_________________
Audi A6 C4 Avant 2.8 30v Quattro - Jest W planach jakieś v8
 
     
przemoprzem 
Audi Mastah



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH + Stag 300
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 831
Skąd: Oleśnica (28-220)
Wysłany: |26 Gru 2017|, o 19:02   

Podnosisz auto z jednej strony i rozpędzasz koło do 80 km/h i gasisz auto - jak łożysko to będzie ewidentnie słychać. Chyba nie masz blokady dyferencjału?

Jeśli huczy przy skręcaniu a raczej jak jedziesz od "lewej do prawej" to też raczej łożysko.
_________________
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
 
     
Setka123 
Czeladnik



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: 2.3 AAR
Pojemność silnika: 2.3
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 97
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: |26 Gru 2017|, o 19:32   

Tak huczy przede wszystkim przy skręcie w prawo jakby z lewego przedniego koła ale trudno to zlokalizować. Ale niepokoi mnie to, że jest to ten sam rodzaj huku co przed pierwszą wizytą na zbieżności. Bo w sumie byłem tam dwa razy. Pierwszy raz normalnie a drugi dlatego, że nie był dokręcony przegub. Po jego dokręceniu był bardzo słabo dokręcony wrócił ten huk, który był przed pierwszą wizytą na zbieżności.
I dlatego pojechałem drugi raz na zbieżność. Nie było mnie przy tym jak drugi raz gość ją ustawiał, przyszedłem odebrać samochód i powiedział że było tylko symbolicznie.
Ogólnie huk pojawił się po zmianie dwóch wahaczy i końcówki drążka.
A jeżeli to łożysko to wy mówicie o łożyskach piasty czy o normalnych łożyskach w kołach. Bo z tego co patrzyłem piasty są ze trzy razy droższe od normalnych łożysk.
 
     
przemoprzem 
Audi Mastah



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH + Stag 300
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 831
Skąd: Oleśnica (28-220)
Wysłany: |26 Gru 2017|, o 20:17   

No masz piastę która ma łożysko i to łożysko nachodzi na przegub zewnętrzy. A na piastę dokręcasz koło. Dobre łożysko SKF/FAG to ok chyba 150 zł.
_________________
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
 
     
Setka123 
Czeladnik



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: 2.3 AAR
Pojemność silnika: 2.3
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 97
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: |27 Gru 2017|, o 09:36   

Które łożysko głośniej huczy jak jest do wymiany, piasty czy koła ?
 
     
przemoprzem 
Audi Mastah



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH + Stag 300
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 831
Skąd: Oleśnica (28-220)
Wysłany: |27 Gru 2017|, o 10:04   

Ale się uparłeś - masz jedno łożysko piasty/koła (obie nazwy są w sumie zamienne - do piasty przykręcasz koło) i tyle https://www.czesciauto24.pl/fag/2331183

Tu masz fotkę z Etka interesuje cię zestaw nr 17 ale bez piasty nr 12 oczywiście - https://www.reformauto.ru...9/119407100.gif

EDIT.
W poprzednim poście poknociłem deko opis - łożysko wchodzi na piastę a po zewnętrznej łożysko wchodzi w kolumnę mc persona a nie przegub. W każdym razie masz fotkę dla jasności :)
_________________
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Ostatnio zmieniony przez przemoprzem |27 Gru 2017|, o 10:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Setka123 
Czeladnik



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: 2.3 AAR
Pojemność silnika: 2.3
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2014
Posty: 97
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: |4 Sty 2018|, o 09:36   

Myślałem po prostu, że jest w sumie 4 łożyska w kołach przednich, dwa piasty i dwa normalne, nie jestem mechanikiem i mam słabe pojęcie o mechanice to dlatego.
 
     
Dodek 
Audi Mastah



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 621
Skąd: c.k
Wysłany: |4 Sty 2018|, o 20:37   

Setka123, a jakbys sie czasem uparł wymieniać tu masz pokazane jak ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=fKAtWkwmWcU
_________________
AEL INSIDE
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14