[100-2.5TDI AAT] Ustawianie pompy wtryskowej-początek wtrysk

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
kajoj
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2014-04-21, 07:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

[100-2.5TDI AAT] Ustawianie pompy wtryskowej-początek wtrysk

Post autor: kajoj »

Witam,ktoś ustawiał pompę wtryskową za pomocą zegara(początek wtrysku)wiem że vagiem też można.Wiem ,że korygować można vagiem,ale zegarem chyba jest chyba najdokładniej
Ostatnio zmieniony 2017-12-30, 18:25 przez kajoj, łącznie zmieniany 1 raz.
munior
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: munior »

kajoj pisze:ale zegarem chyba jest chyba najdokładniej
A któż ci takich bzdur naopowiadał ? Ustawia sie przy pompcy vaga i to z dokładnością jaką chcesz .Zegar jest dla ludzi którzy zamiast korzystać z udogodnień ,lubią utrudniac sobie życie
kajoj
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2014-04-21, 07:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: kajoj »

A cóż takiego jest jak ustawianie statyczne i dynamiczne początku wtrysku
munior
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: munior »

kajoj pisze:A cóż takiego jest jak ustawianie statyczne i dynamiczne początku wtrysku
Dynamicznie to już ustawia ECU za pośrednictwem n108 .Ustawia się tylko statyczny początek wtrysku .Do tego służą nastawy podstawowe , tryb basic seting w vagu ,czyli tryb bez korygowania początku wtrysku przez ECU.Ustawienie przy pomocy vaga trwa tyle ile odpalenie programu i popuszczenie pompy ...zegarem nawet nie zaczniesz ,a przy pomocy vaga już zapomnisz że ustawiałeś ...kiedyś dawno temu jak jeszcze nie miałem vaga ,to w swoim 1z męczyłem się z zegarem koło godziny ...nigdy wiecej ,szkoda czasu i nerwów
Ostatnio zmieniony 2017-12-30, 19:31 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

żeby nasze AEL/AAT działay lepiej ustaw w grupie 004 w MS okolice 3-4 st przy wysterowaniu zaworka n108 4,7%

nie jest to ksiąztkowa wartość, ale dzięki temu silnik się zauważalnie szybciej rozgrzewa, i mniej pali, na 100km przy prędkościach do około 120kmh spalanie w oście przy pięciobiegowej skrzyni potrafi schodzić w okolice 4,4l czasem i mniej.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

arwam pisze:żeby nasze AEL/AAT działay lepiej ustaw w grupie 004 w MS okolice 3-4 st przy wysterowaniu zaworka n108 4,7%

nie jest to ksiąztkowa wartość, ale dzięki temu silnik się zauważalnie szybciej rozgrzewa, i mniej pali, na 100km przy prędkościach do około 120kmh spalanie w oście przy pięciobiegowej skrzyni potrafi schodzić w okolice 4,4l czasem i mniej.
ciekawe rzeczy tu piszesz.. :mrgreen: Musze spr to u siebie jak ja mam :)
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

arwam, z całym szacunkiem ale nie masz racji.
Po pierwsze kolega nie ma możliwości tego spawdzić bo 1 i 2 wersja stetowników AAT nie mają dostępu do grupy 004
Obrazek

2. Dopiero 3 wersja sterownika AAT od 07.94 i AEL od 10.94 mają możliwość zczytywania pełnych grup MS
(AEL i AAT):
-1 do 2 przed GMP - czyli lepiej mieć opóźniony moment początku wtrysku niż przyśpieszony.

Obrazek
tak samo mówi to opracowanie Polskiej Akademi Nauk w Lublinie - silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa ... lewski.pdf - Spalanie wcale nie maleje ale rośnie.... :->
Wzrost jednostkowego zuŜycia paliwa dla róŜnych od nominalnego kątów wyprzedzenia
wtrysku w całym zakresie obciąŜeń i przy obu badanych prędkościach
obrotowych silnika; dla kąta αww = 19oOWK przy prędkości obrotowej
1500 obr/min ge
wzrosło średnio o 17,5%, a przy 2000 obr/min o 12,1%, zaś dla
αww = 25oOWK – o 6,8% przy 1500 obr/min i o 3,4% przy 2000 obr/min, ponad
wartości uzyskane dla kąta nominalnego;
Osobiście już testowałem takie ustawienia w furze i pojawiają sie same negatywy:
1. szary dym przy rozruchu (niespalone paliwo) a przy butowaniu odczuwalnie mniejsza moc
2. szybsze rozgrzewanie sie silnika (a w dieslu jak wiadomo z teorii ma być na odwrót - im wieksza efektywność spalania tym mniej energi idzie na ciepło) - tu jest inaczej bo takie złe ustawienia powodują ze energia paliwa jest źle spalana - moment spalania występuje za wcześnie)
3. auto lepiej odpala -fakt ale dźwiek silnika staje się bardzo metaliczny i to każdy usłyszy - nie wróży to nic dobrego bo mi osobiscie przypomina to raczej spalanie stukowe wystepujące w benzynie.
4. spalanie wcale nie maleje - w moim przykładzie różnice były niewidoczne może spalanie było nawet i wieksze ale w sumie i tak tak jedziłem moze z 50km przez te metaliczne stuki
AEL INSIDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”