(Rozwiązany)Strzela, Ciężko pali na ciepłym(2.8 12v)

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
MrFifi387
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2017-12-08, 23:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chojnice

(Rozwiązany)Strzela, Ciężko pali na ciepłym(2.8 12v)

Post autor: MrFifi387 »

Witam wszystkich, skorzystam z okazji i przedstawię się na szybkości. :)
Mam na imię Filip, pochodzę z Chojnic i jestem świeżym nabywcą mojej ukochanej(czasem nie) ,,Alutki''. <3 :)
No a teraz do rzeczy... Zakupiłem 100 C4 z silniczkiem o mocy 174km ze zwykłą instalacją LPG(Nie zamierzam zmieniać).
Otóż moje problemy polegają na tym, że lubi sobie kichnąć w dolot, najczęściej kiedy jest mało paliwa a ja wduszę głębiej pedał(głównie gdy nie do końca się rozgrzeje).
Już dzięki czyjejś inteligencji musiałem zmieniać obudowę filtra, (zabrzmi to bardzo głupio wręcz nierealnie)ktoś włożył twardą gąbkę za klapkę strzałową(za przepustnicą) i rozsadziło mi obudowę...
Zakupiłem nową, bo trochę poczytałem, o lewym powietrzu i parowniku, parownik też kupiłem nówkę. No ale strzeli sobie czasem dalej.
Do tego kiedy zgaszę na ciepłym to czasem ma problem z odpaleniem(jakby się zalewa), błędów brak a problem gigant... Właśnie byłem pewny, że to przez parownik ale wymieniłem i i tak muszę gasić na benzynie, do tego czasem podniesie sobie obroty kiedy stanę (tak 1050 R.p.m) i jak zgaszę ją w tym momencie(na benzynie też) to i tak ma problem z odpaleniem, do tego mogę dołożyć też to, że podczas jazdy kiedy wduszę sprzęgło to również na moment podniosą się obroty(o około 200rpm na chwilę). No i to już chyba wszystkie moje problemy :-? ...
Jeżeli ktoś będzie tak dobry by mi pomóc to z góry dziękuje, będę obserwował temat wiec można pytać o wszystko. Pozdrawiam! :->
Ostatnio zmieniony 2017-12-29, 15:35 przez MrFifi387, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

MrFifi387, siema Witamy na forum ;)
sprawdź szczelnośc dolotu i wyczyść krokowca to względem falujących obrotów.
wymieniałeś parownik a ktoś Ci potem kalibrował gaz?

zastanów się nad sekwencją o wiele lepiej dla silnika niż stara instalacja. o Gazie pogadaj z Key100l to Nasz Spec od tych spraw
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
Awatar użytkownika
MrFifi387
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2017-12-08, 23:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chojnice

Post autor: MrFifi387 »

No pewnie, że kalibrował.
Na jednej sondzie bo do drugiej nie miał dojścia ale gaz jest spoko wyregulowany raczej. :)
Dolot raczej ma główny problem w tej klapce strzałowej bo może ktoś tą gąbkę wsadził tam z jakiejś przyczyny...
Ostatnio zmieniony 2017-12-10, 14:21 przez MrFifi387, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

MrFifi387,
_przywitajsie
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
waldemaister
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2017-07-01, 23:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Iława

Post autor: waldemaister »

Miałem w swojej też gaz zwykły i zrobiłem na tym ok.100 tyś km :mrgreen:
Chodziło to raczej bezproblemowo jedyne strzały bardzo rzadko zdarzały sie na zimnym przy zapalaniu.Miałem raz problem że kichal wczasie jazdy przy rozpedzaniu ale problemem jak sie okazało były świece irydowe denso(przetestowane w kilku samochodach do gazu szajs) które nadgorliwie założyłem.Generalnie byłem zadowolony z tego gazu ale mimo to założyłem (przy 403tyś.km)używana sekwencje staga . Spalanie jest podobne za to moc :roll: wkońcu czuć jak sie kolektor skraca :lol: no i obroty zawsze idealne .Nie piszesz czy masz na śrubie czy krokowcu ja miałem na srubie ,póżniej na krokowcu można bylo skalibrować kompem troche płynniej jeżdził.Generalnie przy strzałach podstawa układ zapłonowy,mozna troche zmiejszyc przerwy na świecach.Musi być wydajny reduktor ja miałem najpierw BRC później OMVL.Tak w ogóle montuje instalacje gazowe :ok:
Awatar użytkownika
MrFifi387
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2017-12-08, 23:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chojnice

Post autor: MrFifi387 »

Ooo! :D
Mam na śrubie ten gazik i wraz z każdym dniem eksploatacji mam coraz więcej pomysłów i jakbym był bliżej tego co dokładnie się dzieje...
Po wymianie parownika i regulacji w sumie nie ma znaczenia czy pracuje na benzynie czy gazie(gaz jest ok)...
Myślę jednak, że jakiś idiota dał tam najtańsze świece i kable a do tego cewka może już nie domagać...
Wczoraj na parkingu przy cofaniu mi zdechła(na benzynie bo nauczyłem się gasić na benzynie), no i oczywiście się zalała ponieważ wtedy był moment kiedy trzymała 1100rpm przy rozgrzanym silniku.
Załamuje się, bo co chwile gdzie nie zgaszę to sobie robię siarę, czasem gaszenie na benzynie ma wpływ a czasem nie...
Przy rozruchu na ciepłym chce chwycić i jak nie chwyci to już wiem, że 30 sekund (przynajmniej) kręcenia przede mną...
Po wypłacie wymieniam czujniki temperatury, oby dwie sondy, klapkę strzałową, cewkę, kable, krokowca, świece i halle...
Wtedy napiszę czy jest coś lepiej. :/
Dzięki za podpowiedź. :)
Awatar użytkownika
waldemaister
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2017-07-01, 23:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Iława

Post autor: waldemaister »

Jeżeli podtrzymuje obroty na 1100 to może być faktycznie czujnik temperatury (biały za lewą głowica)miałem taki przypadek i przy okazji krzaczył automat przy zmianie biegów.Może nie wymieniaj od razu wszystkiego zacznij od cz.temperatury i świec.Podepnij komputer może coś podrzuci.Można sprawdzić czy zawór w reduktorze zamyka szczelnie po zgaszeniu.Z wymianami to uważaj bo to co siedzi orginalne i dobre to takiego nowego już nie znajdziesz,chyba że orginalną używke ;-)
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Zakręć LPG i doprowadź auto do użyteczności na PB - podstawowa zasada przy diagnozowaniu jaj z silnikiem.

Kolega ma Audi C5 z sekwencją - coś tam mu nierówno chodził silnik, szarpał itp. Mówię mu - "zakręć LPG, skasuj ECU i pojeździj na PB" - On "nie mam czasu na zabawę, pewnie świece, kable, cewka". No i wywalił chyba 1000 zł na zapłon ..... po czym pojechał w końcu do gaziarza i się okazało że lał mu wtryskiwacz LPG.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Crayzol
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2016-09-01, 12:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krosno

Post autor: Crayzol »

Dokładnie ja też miałem kila problemów ale z 2.6 ABC na lpg i okazało się że oring na regulatorze ciśnienia nie trzymał puszczał paliwo i go podlewało na lpg. Zakręć butlę jak na benzynie będzie wszystko ok to czep się LPG.
Awatar użytkownika
MrFifi387
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2017-12-08, 23:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chojnice

Post autor: MrFifi387 »

Nie bawiłem się, wymieniłem reduktor na nowy, ale problem nie ustał.
Raz strzeliła mi konkretnie w dolot i rozwaliła puszkę która wchodzi do przepustnicy.
Okazało się, że była nadpęknięta w ciężko dostępnym dla oka miejscu i w końcu rozwaliło mi ją całą.
Wymieniłem na nową i problem rozwiązany!
Dziękuje wszystkim za podpowiedzi. :)
Temat do zamknięcia.
Rozwiązanie: Nieszczelność dolotu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”