[S6-4.2 AEC] Nie działające lpg. Problem z elektrozaworem pr

Problemy związane strikte z instalacjami LPG w silnikach benzynowych
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

[S6-4.2 AEC] Nie działające lpg. Problem z elektrozaworem pr

Post autor: Dawid2542 »

Siema. Lpg u mnie padło. Co udało mi się sprawdzić to:
Po przyłączenia na gaz zawór nie cyka tak jak zawsze cykał.
Sprawdziłem prąd na kablach do cewki i po przełączeniu na gaz jest 13.8 Volta. Wymieniłem więc cewkę i dalej to samo. Nie pyka cewka. Idąc dalej
Odłączyłem kable od cewki i podałem 12v prosto z innego aku i cewka działa i auto śmiga. Co może być nie tak? Prąd przychodzi do cewki i mierzony był przez około 5 minut. Prąd nie zanikał przez całą próbę i pokazywał przez cały czas 13.8 -13.9 Volta
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Nie wiem czy to coś ma wspólnego ale u mnie przy walniętym przekaźniku pompy paliwa nie załączał się elektrozawór gazu.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Rozkręć zawór i może wymaga przeczyszczenia trzpień, często tak było że wlaśnie sterownik nie otwiera zaworu pomimo napięcia a jak nim poklikasz z 50 razy z akumulatora to zaczyna chodzić. Rozbierz i zobacz czy nie jest już przytarty.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

Wczoraj było +10 i nie palił. Dziś jest 0 stopni i pali. Gdzieś wilgoć może być czy co?
highzim, żeby rozebrać ten zawór to muszę spuścił gaz z butli?
TheStig95, hmm. Może być zawilgocony przekaźnik? I gdy przymrozi to ma przejście?
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

U mnie sytuacja wyglądała tak że przyjarała się wiązka idąca od przekażnika pompy paliwa do bezpiecznika. Samochód nie zapalał ani na beznynie ani na gazie. Nawet awaryjnie na gazie nie otwierał się elektrozawór. Dopiero jak dotarłem którędy idzie wiązka do przekaźnika i ją naprawiłem cały samochód ożył.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje LPG”