[A6-2.6 ABC] falowanie obrotów i stukanie

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
varavell
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2017-11-29, 07:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sanok

[A6-2.6 ABC] falowanie obrotów i stukanie

Post autor: varavell »

Witam.
Mam problem z moja audicą, występuje on niezależnie od temperatury silnika chodź na zimnym dosyć rzadko, oraz nie zależnie od tego czy jest to benzyna czy gaz.

Problem polega na tym że falują obroty. Zacznę od tego że na ssaniu na poczatku jest 1400 obrotów, później 1000-1100 a dopiero pozniej ok. 800.
Następnie silnik zaczyna pracować równo, jednak od czasu do czasu obroty zaczynają falować. Podczas dodania i puszczenia gazu obroty potrafią sie nawet delikatnie jeszcze zwiekszyć, a następnie z opóźnieniem spadać. Spadają różnie... czasem do 1000 i dopiero po chwili do 800 a czasami od razu. Czasami również spadaja do ok.850 i sie po chwili stabilizują. Jeśli chodzi o same wolne obroty na biegu jałowym to również potrafią falować. zaczynają skakać od 500 do ok. 1200 z większą lub mniejszą częstotliwością, bez reguły. Wtedy aby je ustabilizować muszę dodać gazu raz,dwa,trzy razy (różnie) i wszystko się normuje. Jeśli tego nie zrobie to albo same przestają falować, albo co się dzieje najcześciej, zaczynają co raz bardziej aż silnik zgaśnie.

Pierwszą czynnością którą wykonałem to podpięcie pod vaga ale żadnych błędów nie wyświetliło. Sprawdziłem w vagu także sonde lambde ale ona także wydaje się w porządku, bo jej voltarz waha się w granicach 1.xxx V i zmienia się min. 2 razy na sekunde.

Następną czynnością było sprawdzenie przepustnicy, linki od gazu i silnika krokowego. Linka się nie zacina, przepustnica była czyściutka (poprzedni właściciel chyba też tam szukał przyczyny). Jeśli chodzi o silnik krokowy to jest jeszcze oryginalny ale on także był czysty i nie zacinał się. Jednak wymoczyłem go w benzynie ekstrakcyjnej. Jedyne co to przy nim zauważyłem to to, że na bolcu jest mały luz, a tuleja jak recznie ja naciągne to czasem wraca krzywo tak jakby mogła dostarczyć troszke powietrza. Nie wiem czy tak ma być... Ogólnie sprężyna pracuje dobrze.

Sprawdziłem także czy na odpiętej wtyczce czy silnik zgaśnie. I nie zgasł! bez silnika krokowego auto pracowało ok 2 minuty i obroty cały czas się utrzymywały na 1100 obrotów.

Następne co dopiero dziś zauważyłem to stukanie najprawdopodobniej w kolektorze ssącym. Przy dodawaniu gazu stukanie przyśpiesza. Nie wiem czy ma to jakiś związek bo nawet nie jestem w 100% czy to stuk z samego kolektora ale najbardziej go było przy nim słychać.


Chciałbym także dodać że gdzieś przeczytałem że przyczyną falujących obrotów może być padnięty akumulator. A akurat mój się nadaje do wymiany... czy przy takich okolicznościach można go wziąć pod uwage jako przyczyne?
Proszę o pomoc i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2017-11-29, 07:47 przez varavell, łącznie zmieniany 1 raz.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

varavell pisze:Sprawdziłem w vagu także sonde lambde ale ona także wydaje się w porządku, bo jej voltarz waha się w granicach 1.xxx V i zmienia się min. 2 razy na sekunde.
Hmm, sonda ma chodzić non stop 0V-1V - jeśli "stoi" w granicach 1V to masz za bogato. Na zimnym ci chodzi lepiej bo przez kilka minut ECU PB nie bierze pod uwagę sond - nie pamiętam dokładnie, ale sonda zaczyna działać dopiero jak jest rozgrzana powyżej 300*C.

To że odpiąłeś silniczek krokowy spowodowało że ECU PB nie bierze pod uwagę sondy, przepływomierza (aha, ty masz ABC więc nie masz, w AAH miałem), i reszty czujników - chodzi sobie na ustawieniach "fabrycznych" - taki niby tryb awaryjny.

Podstawowa diagnostyka przy LPG - zakręcasz butlę, ewentualnie ściągasz konektor z elektrozaworu w komorze silnika jak masz go na wierzchu > dajesz na LPG i wyjeżdżasz LPG aż nie przerzuci na PB (sekwencja) > gasisz > odpinasz akumulator i najlepiej zostawić na noc. Rano na zimnym odpalasz na PB żeby się zagrzał (nauczył się wolnych obrotów) a później trochę pojeździć - musisz wykluczyć lipne ustawienie LPG bo jak masz kiepsko ustawione LPG to ci rozwali również pracę silnika na PB.

Kolektor ssący masz w ABC plastikowy w środku - jak poczytasz na forum to się dowiesz że czasem lubi popękać środek - lepiej zdiagnozować zawczasu, żeby "coś" nie poleciało do cylindrów.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
varavell
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2017-11-29, 07:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sanok

Post autor: varavell »

Dzieki za odpowiedź, dziś to sprawdze i jutro dam znać co i jak.
Czy sonda też może być przyczyną skoro robi za bogatą mieszanke?
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Niby może, bo jak źle wskazuje to może oszukiwać ECU. Ale sondy masz dwie na każdą głowicę/kolektor wydechowy po jednej - jak masz staga i sondy podpięte to tam też możesz sprawdzić jak 1 i 2 pracują. Ale najlepiej zakręć LPG bo jak leją wtryski LPG to i tak ci rozwali pracę i na LPG i na PB.

Jeśli chodzi o akumulator to był chyba wątek na forum, że komuś się jaja działy z autem - ale nie kojarzę linka teraz. Tacie ostatnio jedne "mechanik" po demontażu i montażu kompresora klimatyzacji nie podłączył przy alternatorze masy - jakiś jeden przewód tam jest w C5 BDV- cuda się działy z autem! Ale u ciebie raczej "normalne" objawy ze źle ustawionym LPG.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

_przywitajsie
Ostatnio zmieniony 2017-11-29, 16:18 przez Butterbean, łącznie zmieniany 1 raz.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”