[100-2.3 AAR] Czy dobry olej zakupiłem?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Setka123, poczytaj w literaturze w jakich temperaturach pracuje olej, tak jak pisze gitmar, jest dobrze nie szukaj problemów, ew. spr licznik. :mrgreen:
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Rozumiem, a tak z ciekawości to jaka jest maksymalna temperatura dla pół syntetyka 10w40 po przekroczeniu, której może to źle wpłynąć na silnik, w setach i a6 c4 jest to wyskalowane do 170st zawsze.
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Zauważyłem, że mam ostatnio niskie ciśnienie oleju, zawsze było tak, że na zimnym silniku było powyżej 4 barów na wolnych obrotach, potem spadało do około 2.5bara.
Teraz na zimnym jest około 2 bary i tak się utrzymuje cały czas. O czym może to świadczyć?
Crayzol
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2016-09-01, 12:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krosno

Post autor: Crayzol »

panewki, pompa oleju bądź pierścienie
Ostatnio zmieniony 2017-11-24, 21:44 przez Crayzol, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

albo uszkodzony czujnik ciśnienia
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Wątpię czy może chodzić o czujnik, nigdy się nie zacinał, że tak powiem żeby wskazówka raz się przesuwała a raz nie. Myślę tak sam sobie, że może coś się porobiło od tego, że było przez trochę czasu za dużo oleju w silniku powyżej maksimum, dopiero później zostało odessane nadmiar strzykawką, w tej chwili jest około 4/5 na mierniku.
Auto niby chodzi i jeździ normalnie, nie czuję spadku mocy czy coś ale martwi mnie to niskie ciśnienie, nawet nie sięga na zimnym 3 bary.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

To sprawdź ciśnienie manometrem
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Nie ma problemu, to jednak wskazówka się przyblokowała o papier, teraz jest już ok, na zimnym 4.5bara, na ciepłym 2.5bara około.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”