[A6 C4] Nie działa wśkaźnik temperatury cieczy i paliwa oraz

Skoczek2010
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

[A6 C4] Nie działa wśkaźnik temperatury cieczy i paliwa oraz

Post autor: Skoczek2010 »

Witam.
Ostatnio spotkała mnie przykra sprawa z rozszczelnieniem nagrzewnicy (nagłym i dość obfitym :-P ) przez co zmuszony byłem do jej wymiany a przy okazji wyjąłem wykładzinę do prania i suszenia.
A teraz do rzeczy - po tym wszystkim już po złożeniu zaczęły się problemy z licznikiem.
Tak jak w temacie nie działają wskaźniki od temp. cieczy i paliwa, nie działa ac, bc cały czas jest na 0 ale się podświetla, licznik kilometrów zeruje się co każdy przejazd tak samo jak klimatronik ( wraca do ustawień fabrycznych ).
Sprawdziłem bezpieczniki wszystkie są ok. Kostki w liczniku też podpięte, tak samo w klimatroniku.
Jedyne co to została się tylko jedna niepodłączona kostka, ale wydaje mi się że ona była luźna a po drugie nie znalazłem na nią miejsca.
Jeżeli ma to jakiś związek z moim problemem to proszę o informację gdzie wpiąć ową kostkę.
Kostka o której mowa jest pojedynczą brązowa (w środku konektor żeński) i ma jeden przewód brązowo-biały(cienki).
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Skoczek2010, jedna nie podpięta kostka to albo żółta od wskaźnika temperatury zewnętrznej jeśli klimy nie posiadasz bądź kostka do przekaźnika dodatkowych temp oleju, ciśnienia itp. Oglądałeś płytę główną licznika czy nie posiada popalonych układów? Od temp cieczy, paliwa w zbiorniku odpowiada układ z tyłu licznika a dokładniej regulator napięcia. Częsta przypadłość w Audi 80. W A100 i A6 C4 ten problem został rozwiązany lecz układ jest nadal ten sam, czy przypadkiem nie ma to związku z Twoją sprawą...zamienny układ kosztuje 3zł.
Skoczek2010
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Skoczek2010 »

Grzesiek_Cichy, widzę że nie do końca uważnie przeczytałeś mój post :-P kostki przy liczniku podpięte są wszystkie. Układ scalony o którym wspominasz dotyczy tylko wskaźnika temp. cieczy i paliwa, a u mnie awaria ma jak napisałem szerszy zakres.
Niepodłączona kostka znajduję się głęboko za panelem klimatronika i wydaję mi się że ona nigdzie nie była wpięta jeszcze przed rozbiórką wszystkiego, ale pewności nie mam dlatego o niej wspominam.
Grzesiek_Cichy, dziękuje Ci za zainteresowanie tematem i czekam na kolejne sugestie.
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Przy wymianie nagrzewnicy wyjmowałeś deskę? Jeśli tak to może coś pod kierownicą masz rozpięte ?
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Sprawdziłem bezpieczniki wszystkie są ok. Kostki w liczniku też podpięte, tak samo w klimatroniku.
Jedyne co to została się tylko jedna niepodłączona kostka, ale wydaje mi się że ona była luźna a po drugie nie znalazłem na nią miejsca.
Jeżeli ma to jakiś związek z moim problemem to proszę o informację gdzie wpiąć ową kostkę.
Kostka o której mowa jest pojedynczą brązowa (w środku konektor żeński) i ma jeden przewód brązowo-biały(cienki).


Czytałem dokładnie, tylko inaczej zbudowałeś zdanie dlatego dołączyłem się do licznika:P wrzuć zdjęcie tej wtyczki to byłoby łatwiej ją namierzyć....Pozdrawiam!!
Skoczek2010
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Skoczek2010 »

Grzesiek_Cichy, spoko :ok: grunt że już wiadomo o co chodzi. Kostkę która została wolna też już wpiąłem bo już wiem od czego była ale nie rozwiązała ona moich problemów. Myślę że po prostu podczas demontażu/montażu wykładziny zruszyłem jakąś kostkę odpowiedzialną za to. Najgorsze jest to że nie mam pojęcia którą a po drodze trochę ich jest :-P wczoraj zauważyłem też że oprócz w/w problemów nie działa również oświetlenie wnętrza (lampki w podsufitce).
Skoczek2010
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Skoczek2010 »

Problem został rozwiązany :-P bezpieczniki jak pisałem były ok, ale sprawdziłem czy na bezpieczniku 8. jest zasilanie, oczywiście nie było - powód oderwany kabelek od wsuwki po ponownym podłączeniu wszystko wróciło do normy.
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Trochę odkopię temat. Otóż probowałem stojac w korku naprawić oświetlenie, tzn zwierałem blaszki przy żarówce sprawdzając kiedy zaświeci. No i po zwarciu którejś z blaszek padły właśnie te dwa wskaźniki. Czy może to mieć jakiś związek tzn. oświetlenie w podsufitce z zegarami?
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
scalibur greg
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2015-07-22, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrów Wlkp

Post autor: scalibur greg »

I ja się podłączam pod temat. U mnie po rozładowaniu akumulatora i ponownym jego podpięciu nie działa temp. cieczy, wskaźnik paliwa i prędkościomierz. Dodatkowo na liczniku km dziennych pojawiło się DEF. Cała reszta wskaźników oraz ac bc działają normalnie, tylko te 3 jakby nie dostawały prądu, bo leżą kompletnie martwe, a wcześniej nigdy problemów z licznikiem nie miałem. :-/

Na vagu zdołałem sprawdzić w gr 17, że błędów brak, chwile potem zerwało się połączenie ze sterownikiem i już ponownie go nie odnalazło.

W necie znalazłem, że może to mieć coś wspólnego ze stabilizatorem napięcia w zegarach. Wie ktoś gdzie go znajdę w naszych VDO? Inne tematy mówiły o uszkodzeniu eprom, ale wtedy chyba siadłyby wszystkie odczyty, a podejrzewam, że chodzi tylko o brak prądu do wskaźników..

Jeśli ktoś przerobił podobną usterkę liczę na pomoc. :roll:

Obrazek
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Nikt nie pomoże? Dodam że przekładałem inny licznik i dzieje się to samo. Bezpieczniki sprawdzałem, wszystkie działają. Co może być przyczyną? Nie działa wskaźnik paliwa, cieczy chłodzącej, zegarek i zerują się kilometry po dłuższym postoju.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
scalibur greg
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2015-07-22, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrów Wlkp

Post autor: scalibur greg »

Ja rozwiązałem problem wymianą licznika.. Teraz mam inny przebieg ale nie ma dużej różnicy.
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Też rozwiązałem. Spalony bezpiecznik który wyglądał na działający...
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
scalibur greg
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2015-07-22, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrów Wlkp

Post autor: scalibur greg »

A miałeś na liczniku km dziennych napis DEF? Jak elektromechanik to zobaczył jego diagnoza była natychmiastowa - uszkodzenie procka na płycie. U mnie działał tylko obrotomierz i BC, reszta leżała.
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

U mnie tylko padły po prostu wskaźniki i BC przestał wyświetlać
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”