[100 - 2.8 AAH] Niskie ciśnienie oleju

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
lourq
Adept
Adept
Posty: 29
Rejestracja: 2015-01-10, 16:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czeladź

[100 - 2.8 AAH] Niskie ciśnienie oleju

Post autor: lourq »

Witam,
mam problem z ciśnieniem oleju. Ostatnio zaczął mi świrować czujnik ciśnienia oleju. Mam zegar od ciśnienia i na rozgrzanym silniku ciśnienie pokazywał 2bar, a po chwili 0,3bar i tak co chwile się zmieniało. Postanowiłem podpiąć manometr. Manometr wpiąłem w czujnik temperatury oleju. Ciśnienie na rozgrzanym silniku pokazuje 1.2 bar na wolnych obrotach, przy ok.4 tys obrotów ciśnienie wynosi 4 bar. Na zimnym silniku ciśnienie wynosi 3,5 bar. Żadne w wyników nie pokrywa się ze wskazaniami z zegarów. Nie wiem od jak dawna ten czujnik mam uszkodzony. Zawory nie klepią, silnik nie wydaje z siebie żadnych dziwnych dźwięków. Dodam, że rok wcześniej były robione obie głowice. Po naprawie nie było w ogóle ciśnienia w silniku. Winny wtedy okazał się tłoczek w pompie oleju. Zaciął się. Mechanik wtedy mówił, że go spolerował i wszystko było w porządku. I tu moje pytanie, czy myślicie, że to już pompa siada, czy istnieje możliwość, że z tym tłoczkiem jest coś nie tak? Wyciągałem go ostatnio i zdziwiło mnie, że ma on tam tak dużo luzu. Jest możliwość, że puszcza on bokiem?
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Witam. Słabe te wyniki deko. Jak pamiętam u mnie to minium na wolnych po zagrzaniu oleju do ok 120*C to było jakieś 1.8 bara. Ale po wymianie zaworków w głowicy i przy 270 000 oleju na 5w40 to mniej jak 2.0 nie miałem. A na obrotach do zegar szedł na maksa w prawo - nie pamiętam od ilu, ale przy 4 000 na bank było więcej jak 5 barów.

Przepuszczać mogą jeszcze zaworki w głowicy - po jednym na głowice. U mnie po założeniu nowych ciśnienie "skoczyło" ok 0,3 bara - jak nie trzymają to olej sika nad głowicę zamiast trzymać ciśnienie w obrębie głowicy.

A w tej pompie to nie ma tej sprężyny? Nie widziałem pompy na oczy, ale kojarzę z forum że ta sprężyna - zawór "bezpieczeństwa" - ma puszczać olej do miski przy ciśnieniu na pompie powyżej 10 barów. Może sprężyna jest za słaba tylko?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
lourq
Adept
Adept
Posty: 29
Rejestracja: 2015-01-10, 16:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czeladź

Post autor: lourq »

Jest sprężyna. To proponujesz wymienić zaworki I te sprężynę?
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Kurde - nie mam doświadczenia z pompą. Wiem że zaworki jak nie trzymają do 4 barów to deko będzie słabsze ciśnienie generalnie. One mają sikać jak ciśnienie jest powyżej 4 barów.

Możesz kupić sam tłoczek - 078115411 - 12 euro
Sprężyna - 069115421B - 2 euro

Ale niech jakiś praktyk się wypowie :-D
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
lourq
Adept
Adept
Posty: 29
Rejestracja: 2015-01-10, 16:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czeladź

Post autor: lourq »

A masz może numer tych zaworkow? Bo kiedyś miałem problem z nimi ale nie pamiętam czy były wymieniane czy nie
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Etka online https://ifinterface.com/page/page3.php >>> CarProg2 i reszta już się domyślasz.

078103363P - zawór ograniczania ciśnienia. W ASO na zamówienie ok 70 zł szt/brutto jak dobrze pamiętam ale to ze 3 lata temu było.

Nie było C4 chyba w 1991 roku :shock: :lol:
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
lourq
Adept
Adept
Posty: 29
Rejestracja: 2015-01-10, 16:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czeladź

Post autor: lourq »

A jest może sposób na sprawdzenie tych zaworkow? Bo w aso cenią je sobie po 100 zł za sztukę
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

no cóż - najprościej to chyba nagrzać silnik - sprawny na zimnym ma większe ciśnienie niż 4 bary i jak spadnie poniżej 4 barów to zrzucić pokrywę i ... jak olej sika do zaworki nie trzymają. Gdzieś na forum dawno temu ktoś opisywał że normalnie wykręcał i podpinał pod kompresor i do 4 barów ma trzymać. Musisz poszperać w wyszukiwajce.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
lourq
Adept
Adept
Posty: 29
Rejestracja: 2015-01-10, 16:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czeladź

Post autor: lourq »

Dzisiaj zabrałem sie za zrzucenie pokryw głowic. Znalazłem ciekawe rzeczy, w lewej glowicy zamiast zaworka znalazłem śrubę z wywierconą dziurką wiertarką. W prawej (strona wlewu oleju) był już czujnik ale rozleciał się w rękach. No i tu znalazłem coś dziwnego.
Obrazek
W miejscu zaznaczonym strzałka po odpaleniu silnika leci potok oleju. Czy jest to normalne ?
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

:shock: :shock: O kur%a - niezłego druta ktoś zrobił z tą śrubą. Te zaworki lubią się rozpadać ze starości. Co do wyciekania oleju to nie wiem ale na loguje chyba jak są zaworki to nie powinno być taki obejścia.

Jak coś to może znajdę moje stare zaworki, które może nie były cacy w 100% no ale jednak trzymały i bym ci podesłał do testów. Ale chyba jednak to twoje ciśnienie to będzie ten drut więc zaworki nowe itak wskazane.

Nie sądziłem że to mogą być zaworki w głowicy, bo do głowy mi nie przyszło ze ktoś takie druta mógł zrobić.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
matster95
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 82
Rejestracja: 2015-08-24, 12:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: matster95 »

Ładny serwis silnika.
1.2 bara na wolnych jeszcze tragedii nie ma, tak jak chłopaki mówią poprawisz te druty i powinno się podnieść, bo pompa raczej sprawna.
Ta polerka zaworu zwrotnego w pompie mnie trochę martwi. Jest on na wyjściu z pompy i jeżeli ma za duży luz to ciśnienie leci na łeb.
Niestety najlepiej to widać mając pompe na stole. A jak robiłeś głowy i rozrząd szkoda tego zrzucać.

edit.
I sprawdz odmę bo troszkę tego osadu masz.
Ostatnio zmieniony 2017-01-26, 11:08 przez matster95, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

lourq pisze:W miejscu zaznaczonym strzałka po odpaleniu silnika leci potok oleju. Czy jest to normalne ?
albo popychacz się rozleciał, albo rozwalone gniazdo

[ Dodano: |26 Sty 2017|, o 18:08 ]
matster95 pisze:I sprawdz odmę bo troszkę tego osadu masz.
nie chciało się zmieniać oleju
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

gdyby pompa siadała to po odpaleniu nie było by ciśnienia dopiero po prze gazowaniu by wskoczyło ciśnienie, popraw babole jak koledzy piszą wyżej
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
Awatar użytkownika
Olaf007
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2013-07-22, 08:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: Olaf007 »

Miałem podobny problem, niestety po kilku konsultacjach odstawiłem auto do serwisu http://www.automarcin.pl/, okazało się, że to była wina uszczelki i sama naprawa nie była kosztowna ani czasochłonna. Kilka miesięcy po wymianie ciśnienie oleju jest stałe i nie ma drastycznych skoków.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”