ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[100-2.5TDI AAT] Cieknie spod tłokorozdzielacza
Autor Wiadomość
ruch1997 
Adept



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Dawid
Trakcja: Ośka
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: |6 Lis 2017|, o 11:48   [100-2.5TDI AAT] Cieknie spod tłokorozdzielacza

Witam, mam problem z pompą wtryskową, cieknie mi paliwo spod tłokorozdzielacza i po dłuższym postoju ciężko pali, tak jakby się paliwo cofało. Czy koniecznością jest oddanie pompy do uszczelnienia? Koszt u mnie w serwisie bosch 800-900 zł, zdaje mi się trochę przesadzone ale z kolei w drugim serwisie 600zł ale gościu powiedział, że jak mu się coś tam z nastawnikiem stanie to koszta wzrosną o ponad 2000zł i ze na moje ryzyko, co myślicie? Może to da się ustawić przy pomocy vaga? Czytałem w innym temacie, że to pomogło.
_________________

 
     
LuzaQ 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2496
Imię: Paweł
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 46
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: |6 Lis 2017|, o 12:05   

Ja u nas w Bialej podlaskiej dalem 250 zl za uszczelnienie tylko sam pompe wyjalem i sam zamontowalem. Lalo sie tez spod tlokorozdzielacza a teraz suchutko juz o 10tkm. Lepiej szukaj po znajomych jakiegos sprawdzonego pompiarza ktory zajmuje sie tylko tym.
Mozesz tez sprobowac samemu wymienic te duza zielona uszczelke bez wyjmowania pompy.
 
     
ruch1997 
Adept



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Dawid
Trakcja: Ośka
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: |6 Lis 2017|, o 12:18   

No właśnie coraz bardziej zastanawiam się nad samodzielną wymianą tej zielonej uszczelki, z tego co oglądałem, to wystarczy odkręcić wtryski od pompy i założyć tylko po jednej śrubie przekładać

[ Dodano: |6 Lis 2017|, o 12:39 ]
A jaka to w ogóle jest pompa? VP37?
_________________

 
     
afro89 
Administrator




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 24 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 993
Skąd: Warszowice
Wysłany: |6 Lis 2017|, o 12:54   

ruch1997, Z Siemianowic masz do mnie nie daleko. Jak coś to zapraszam.
_________________
Moja Audinka AEL 272KM 518NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12

Najszybsze auto zlotu `13
 
 
     
q_dancer1 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 106
Skąd: opolskie
Wysłany: |6 Lis 2017|, o 13:09   

W Woźnikach uszczelnienie z demontażem i montażem robią po 350zł.
 
     
ruch1997 
Adept



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Dawid
Trakcja: Ośka
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: |6 Lis 2017|, o 16:44   

afro89, jak możesz to napisz jakieś namiary do siebie na PW,
ps. Miałem nadzieję że się odezwiesz :) )
_________________

 
     
Dodek 
Audi Mastah



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 689
Skąd: c.k
Wysłany: |6 Lis 2017|, o 22:47   

ruch1997, ten wyciek sam sobie ogarniesz za niecałe 40zeta
http://www.audi-c4.pl/vie...?t=624&start=45




_________________
AEL INSIDE
Ostatnio zmieniony przez Dodek |6 Lis 2017|, o 22:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
ryba80 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 127
Skąd: Rybno koło Działdowa
Wysłany: |7 Lis 2017|, o 08:53   

Właśnie wczoraj też uszczelniałem swoją. Wymieniałem uszczelki pod nastawnikiem i tłokorozdzielaczem w/w sposobem z przekładaniem oringu przez śrubki. Trzeba też po puścić pompę na śrubach mocujących ją ponieważ ciężko jest ten zielony oring przełożyć. Przed montażem nastawnika zalałem pompę czystą ropą, potem popuszczenie rurek do odpowietrzenia i odpalił dosyć szybko. Potrzebna była też korekcja dawki ponieważ za pierwszym razem oscylowała wokół 2.0 i silnik trochę bujało za to szedł jak oszalały na trójce jeszcze mielił kołami. Palił z pół obrotu co wcześniej nie było takie oczywiste.Potem skorygowałem do 4.5mg bo chyba nie ma co przesadzać z tą dawką. Ale może jeszcze dziś się pobawię tą dawką tak na 3.5 może będzie to złoty środek na szybkie odpalanie i umiarkowany apetyt na paliwo.
 
 
     
ruch1997 
Adept



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Dawid
Trakcja: Ośka
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: |11 Lis 2017|, o 19:48   

Powiedzcie mi jeszcze Panowie jak będę wymieniał tyłka ta Zielona uszczelkę pod tlokorozdzielaczem to muszę coś korygować vagiem czy wystarczy skręcić i jeździć? I jeszcze co do kupna tej uszczelki to jakiś link do tego ? Normalnie te, co jak na Allegro wpisze że to do tego samochodu to wyskakuje jakiś komplet za chyba 45 zł ale nie jestem pewien czy to napewno ten.
_________________

 
     
Dodek 
Audi Mastah



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 689
Skąd: c.k
Wysłany: |11 Lis 2017|, o 20:54   

http://allegro.pl/zestaw-...6959856315.html zestaw jest ten sam do 1.9 tdi i 2.5 tdi - ten kpl za ok 40zł powinien byc od boscha - dostaniesz go w kazdym sklepie u siebie w tej samej cenie co na allegro.

ten temat http://www.audi-c4.pl/vie...?t=624&start=45
moje 2 ost posty tam jest link do filmu gdzie anglik rozkreca te pompe krok po kroku - sciagnij sobie te 7 filmików i rób to samo co on krok po kroku.
Ja tak robiłem .

do do uwag i moich spostrzeżen :\
1 co kup sobie wezyk 8mm i strzykawke 100ml w aptece + reczniki paierowe i rekawiczki nitrylowe (super sprawa ) i tryktrytki. przed całą operacją umyj dokladnie silnik - moze być płyn do mycia silników + brakecleaner - dobrze wyczysc samą pompe i okolice przewodow wtryskowych oraz głwiczke tłokorodzielacza - tu ma być idealnie czyto- aby przy naciaganiu nowej uszczelki nie dostał sie zaden syf.
2 . sprawa 1 co odkrec pompe vacum - wezy z niej nie musisz zdejmować ale samą pompe musisz odkrecic bo blokuje dostep do wtrysków (|ich nakretek)
3. odkrec całkiem przewody wtryskowe - nast na ich koncówki ja zakładałem uciete kawałki z rekawiczek nitrylowych (koncówki palców z rekawicy uciete nozyczkami i nast scisniete tryktrytka aby nie wleciał tam zaden paproch bo wtedy wtryski si luj strzeli i tylko pompiarz je naprawi i wyszysci) tak samo zrob z koncvówkami przy pompie wtryskowej .
4.trzeba zdemontować nastawnik - nie ma opcji - ale jak to zdemontujesz to i tak wymien wszystkie uszczelki pod nim i pod jego pokrywką bo i tak zacznie ci tam lac za niedługo - gosciu na filmie przed zdjeciem nastawnika nacina nożykiem tapicerkim znaki na pompie i nastawniku aby potem to ze sobą ustawić - ale nie ma opcji i tak bedziesz musiał to wszystko ustawiać komputerem - grypa 000 kol nr 4 to dawka paliwa ( wartości od 5 do 25 ) przed naprawą podepnij sie kompem i odczytaj jakie masz wartosci i sobie zapisz ew zrob printscreena.
5.sprawa. aby przełożyć nasżą nową uszczelkę pod tłoko rozdzielacz musisz i tak poluzować całą pompe wtryskową na 4 srubach ją mocujących do silnika ( przez to kąt wtrysku ci luj strzeli ale to nieproblem bo i tak całosc musisz ustawiać na kompie)
pompe musisz delikatnie odsunąc od silnika w strone lewego przedniego kola - to spowoduje ze uszczelka ci wskoczy i nie bedzie zawadzać
6 jak bedziesz delikatnie odkrecał sruby trzymajace głowiczke tłokorozdzielacza uważaj na to aby korpus czesci tłoczącej był jak najdalej od strony rurek od wtrysków (widać to przez otwór gdzie był nastawnik- anglik to bardzo podkresla(chodzi o tzw. fale - im jest ona odsunieta tym mniej naciska na głowiczkę) - czasami można lekko przezkrecic rozrusznikiem fala sie przesuwa ( delikatne pół obrotu i tak kilka razy.
uważaj też aby nie wysunąć głowiczki za bardzo - jak zobaczysz starą uszczelkę (czarna - mozesz wykrecić całkiem 1 srube na test - ile jeszcze zostało bezpiecznego gwintu - aby nie dopuscic do sytuacji ze głwiczka ci odleci bo wtedy nie pozostaje ci tylko wizyta u pompiarza i gruba dziura w kieszeni - ten etap radze robić bardzo uważnie i delikatnie.
7 wycinanie starej uszczelki - lepiej miec bardzo ostry nożyk , uważaj nie porysować nic - wystarczy 1 naciecie i uszczelka puszcza- mi pekła przy wyciaganiu na 2 czesci ale wyszłą.
8. nową uszczelke przed wkładaniem nasmaruj smarem aby była w smarze to bardzo ważne - ale nie wal za dużo bez przesady -chodzi o to aby nic jej nie uszkodziło (gwinty srub i itp przy jej przesuwaniu)
9 powymieniaj sobie inne uszelki (pod czujnik w głowiczce od gaszenia, 2 czujnik w głowiczce na dole pod miejscem gdzie wkreca sie przewody wtryskowe, 3 czujnik z boku pompy - te czujniki mozesz robic na luzie nic tam nie przestawisz, a całosc bedzie lepiej działac na nowych oringach.
10. przy skrecaniu pompy dobrze miec klucz dynanometryczny do małych momentów - np 5-25 nm - bo łatwo uwalic gwint w aluminowym korpusie pompy - tak samo dokrecanie nastawnika.
11. nastawnik - tu trzeba być bardzo ostriżnym bo mozna uwalic koncówke którą potem wklada sie w waleczek w pompie - jak nie trafisz -spokojnie zrob to 10razy niz 1 raz zle bys krzywo włozyl i dokrecić - wtedy uwalisz wałek w nastawniku - jest on hartowany i łatwo peka - wytedy nastawnik jest tylko na złom a uzywka min 300-400zł
z tym trzeba uważnie lepiej niech ci 2 osoba swieci latarką a ty musisz trafic bolczykiem w otwor, jezeli wsio jest ok - nastawnik tylko delikatnie odstaje - 1mm max , jeżeli jest wiecej nie trafiłes - rob to spokojnie ogarniesz.
12 . odpowietrzanie - zdejm wezyk powrotu wtrysków i zassaj strzykawką - jak zasasz paliwo jest spoko nast zakrec wszystko ale przewody od wtrysków zostaw przykrecone ale lekko poluzowane - wtedy musisz korecic rozrusznikim tak zeby źigało porządnie paliwem. Wtedy mozesz skrecac i probować odpalic. Jak zapali i chodzi równo to spoko
u mnie tak nie było silnik szatkował bo dawka sie zjebala -było poza max
\generalnie przy tych silnikach jest tak ze jak zmiania sie kąt wtrysku to i zmienia sie dawka (poruszanie nastawnikiem) . poluzowałes wiec całą pompe wiec i tak musisz ustawić jeszcze raz kąt wtrysku i samą dawkę ( kompem z vagcomem - grupa 000 bo ty chyba masz 1 albo 2 gen kompa bez dostepu do reszty grup np 001.

Jak zauważyłem po tym wszystkim roszczelnienie pompy wtryskowej - walnieta uszczelka pod tłokorodzielaczem - powodowała tyle ze pompa nie trzymała cisnienia - komp chciał to wysterować i walił maksymalną dawką aby to zniwelować.
Silnik kiepsko startował, duzo palił dymil, bardziej drgał.
teraz pali super, mniej drga, nawet zmniejszyły sie korekcie na poszczególnych wtryskach pomimo tego ze moje wtryski mają juz ponad 380kkm.

PS afro89 napisał ci abys do niego udezył - bo jeżeli nie masz kompa z vagiem to nic nie zdziałasz - te silniki są zbyt precyzyjne aby je poskladać na pale i jeździć - to działalo w maluchach i polonezach - tu nie.
Ja robilem to 1 raz w zyciu ale wczesniej 1 raz robilem uszczelnienie nastawnika a kat wtrysku to regulowalem z 5 razy, wiec jezeli nigdy nie robiles nic z takich rzeczy to lepiej uderz z pomocą do kolegi lub bo kogoś kto sie na tym zna ,
Pozdro.
_________________
AEL INSIDE
 
     
ruch1997 
Adept



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Dawid
Trakcja: Ośka
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 42
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: |11 Lis 2017|, o 21:31   

Dodek, chyba jednak tego się nie będę sam podejmował, ugadam się z afro89 i będzie spokój a samochód potrzebuje na co dzień także jak coś by nie poszło po mojej myśli to by był wielki problem, dzięki za poświęcony czas. Myślę, że ten opis nadaje się jak najbardziej do działu napraw :) pozdrawiam
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 13