[A6-2.8 ACK] Wylał płyn chłodniczy

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Strixx
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2016-06-20, 16:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Przysucha

[A6-2.8 ACK] Wylał płyn chłodniczy

Post autor: Strixx »

Witam. Podczas normalnej jazdy nagle zapaliła się kontrolka płynu. Po zatrzymaniu na poboczu i otwarciu maski cały zbiorniczek był pusty. Wszystkie przewody suche i sprawdzone na 100%. Nagrzewnica też OK. Po dmuchnieciu do zbiorniczka płyn zaczął się wylewać z łączenia silnika ze skrzynią (potwierdzone oględzinami w domu). Dodam że silnik normalnie pali i pracuje jak powinien. Gdzie szukać przyczyny? Czy może to być brok?
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Od góry skrzynia jest sucha czy zalana płynem? U mnie pękł wężyk który idzie od przepustnicy trochę lipny dostęp ale idzie go wymienić.

Obrazek
Strixx
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2016-06-20, 16:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Przysucha

Post autor: Strixx »

Od góry wszystko suche.
Strixx
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2016-06-20, 16:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Przysucha

Post autor: Strixx »

Usterka zlokalizowana. Winnym okazał się być uszczelniacz wału, który uległ korozji (dziwna sprawa).
Niestety są duże problemy z dostępnością tej części.
Numery OEM:
078103173A
078103171H
Obrazek
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Mam możliwość załatwić tylko trzeba długo czekać i może być drogo...
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

toszto amelinium zaspawaj i splanuj jak glowice i bedzie git, ale fakt jak uszczelnialem ack i rozbierałem aah i abc to tam jest miejsce na gromadzenie ciał obcych z płynu chłodniczego
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

I serio jest taki problem z tą częścią? Chodzi mi o kwestię że tam cieknie - czy w przypadku samego wycieku na simmeringu wymienia się sam uszczelniacz?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Strixx
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2016-06-20, 16:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Przysucha

Post autor: Strixx »

Ja rozwiązałem to w ten sposób, że kupiłem używaną część w dobrym stanie i wymieniłem uszczelniacz na nowy. Jedyna nowa jaką znalazłem kosztowała chyba ponad 100 £ na angielskim ebay'u.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”