[100-2.0 ABK] Zawór regulujący obroty biegu jałowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
michal257
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2017-07-29, 10:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrów Mazowiecka

[100-2.0 ABK] Zawór regulujący obroty biegu jałowego

Post autor: michal257 »

Witam wszystkich ponownie. Tym razem wziąłem się za obroty jałowe, które nigdy nie schodzą poniżej 1100. Tak wiem, temat 100 razy poruszany i 200 razy odgrzewany, ale chodzi mi konkretnie o jedną rzecz. Posiadam ten dziwny zawór w obudowie filtra powietrza i moje pytanie.... Czy można go bezawaryjnie jakimś sposobem stamtąd wyciągnąć i czy jego zabrudzenie może powodować to, że obroty będą wyższe czy po prostu silnik zgaśnie? Zastanawiam się czy jego czyszczenie w ogóle ma sens, jak dmucham w rurkę to powietrze swobodnie przechodzi to chyba tak ma być? Nie zmienia to faktu, że pewnie czeka mnie batalia przez którą przechodzi większość posiadaczy ABK czyli sonda, przekaźnik 30, niebieski czujnik, nastawnik przepustnicy, szczelność przewodów i pewnie jeszcze wiele innych rzeczy, ale uparłem się i chcę zacząć sprawdzanie od tego właśnie zaworku. Za wszelkie sugestie i podpowiedzi z góry dziękuję.
Pozdrawiam
tomcio_x
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2011-10-04, 21:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: tomcio_x »

Jeżeli masz możliwość sprawdź ustawienie zapłonu.
michal257
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2017-07-29, 10:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrów Mazowiecka

Post autor: michal257 »

Mechanik sprawdzał i stwierdził, że wszystko z zapłonem gra, a żeby dojść o co chodzi z tymi obrotami to długa robota i on nie ma czasu. Wiem, że ma pojęcie, zastanawiam się tylko czy ABK, aż tak bardzo różni się od innych silników i mógłby się pomylić co do swojej opinii w kwestii zapłonu.... Nie mam czasu na jeżdżenie po mechanikach. Sam jestem w stanie sprawdzić raczej wszystko poza zapłonem, bo nigdy tego nie robiłem więc puki co na pewno jego teorii nie potwierdzę ani nie zaprzeczę. Auto jeździ normalnie, przyspiesza, ma moc, nie szarpie, nie dusi się jedynie co to obroty stoją wyżej niż powinny i co jakiś czas delikatnie coś zafalują. Jest to trochę denerwujące prawdę mówić, bo lubię jak w aucie wszystko gra na tip top i 90% innych użytkowników najzwyczajniej miałoby to w d**** , ale nie ja. Odnośnie tego zaworu co pisałem w temacie jesteś w stanie mi odpowiedzieć czy można go wyjąć, przeczyścić i czy to ma jakiś sens? Działanie jego jest płynne czy tylko on/off??
Awatar użytkownika
Zib3l
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2015-08-16, 18:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: NDG

Post autor: Zib3l »

Sam czyściłem to i dużo poprawia jeżeli nigdy nikt tego nie czyścił. Jak odłączysz przewód od tego stabilizatora wolnych obrotów to czy obroty rosną bardziej czy nic się nie dzieje? Przy odłączonym stabilizatorze obroty powinny być własnie jak u Ciebie.

Ja wyciągałem go robiąc dźwignie pod jednym z jego plastikowych wyprowadzeń wewnątrz obudowy.
Ostatnio zmieniony 2017-11-10, 11:52 przez Zib3l, łącznie zmieniany 1 raz.
michal257
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2017-07-29, 10:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrów Mazowiecka

Post autor: michal257 »

Wezmę się za to jak będzie trochę pogody. Szczerze mówiąc nie wiem jakiej dźwigni musiałeś użyć żeby to wyskoczyło z obudowy albo ja mam coś kombinowane przez któregoś z poprzednich właścicieli... chyba prędzej pęknie obudowa niż go wyciągnę. Orientujesz się czy ten zawór działa na zasadzie otwarty/zamknięty czy jego regulacja jest płynna? Nie odłączałem go jeszcze w czasie pracy, ale poprawiałem przewód przy wtyczce, bo miał popękaną izolację i żyły na wierzchu. Być może jest coś tu na rzeczy dlatego zaczynam diagnozę właśnie do niego. Auto na zimnym odpala od strzała, ale trzęsie budą dosyć znacznie i obroty stoją przez jakiś czas powyżej 2000 i komputer lubi sobie je nawet podnieść do 2300 na chwilę po czym spadają do 1500 i finalnie do 1200. Po rozgrzaniu silnika dochodzą do 1050-1100 i wtedy zaczynają się chwilowe falowania. Generalnie każda wartość poniżej 1100 powoduję falowanie, wibracje i okresowe trzęsienie budą tak jakby się dusił i chciał zgasnąć. Jest to denerwujące gdy stoi się na przykład na światłach. Gdy jednak obroty nie zejdą poniżej 1200 to jest tylko lekka trzęsiawka na kierownicy. Dziś po odpaleniu na ciepłym zszedł od razu z małymi skokami do 1100 i zaczął nierówno chodzić jak chyba nigdy wcześniej. Obstawiam raczej, że to właśnie coś z powietrzem jest nie tak, bo w ABK ma to kluczowe znaczenie. Standardowego grzybka odmy też w C4 nie ma tylko króciec. Dosyć dziwne rozwiązania i dopuki wszystko gra jest spoko, jednak mało u kogo.
Awatar użytkownika
Zib3l
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2015-08-16, 18:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: NDG

Post autor: Zib3l »

Mam te same auto jak ty. Chcesz poczytać więcej o ABK to idź na forum Audi80 ABK tam jest o tym silniku mnóstwo tematów. U mnie na odłączonym kabelku nadal jest przepływ powietrza przez to. Jak to odłączysz to pytanie czy się coś zmienia. Mi się wydaje, że zapłon i przepływomierz do sprawdzenia też TPS. Taka podstawa w tym aucie.
michal257
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2017-07-29, 10:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrów Mazowiecka

Post autor: michal257 »

Tak wiem, że masz te same auto. Miałeś też jakieś jaja z obrotami czy nie? Według Twojego zalecenia zrobiłem Twoim patentem, długi płaski klucz 20, dźwignia i poszło. Przetestowałem na starej popękanej obudowie, która została mi po wymianie na szczelną. Wcześniej w aucie był zwykły gaz, waliło w dolot i wszystko było załatane sylikonem i jakąś masą przypominającą nie powiem co. Rura przepływomierza też jest poklejona , ale z każdej możliwej strony sprawdzałem "na oko" i nie wygląda żeby miała jakieś nieszczelności co nie zmienia faktu, że jest do wymiany. Ten zawór wygląda jakby jego regulacja była płynna albo tylko sprawia takie wrażenie, w każdym razie ten co wyciągnąłem jest mocno zasyfiały więc go wymyje i podmienię. Problem mój największy jest taki, że nie mam garażu i wszystko muszę robić tylko wtedy jak mam wolny dzień i jest pogoda co często nie idzie razem w parze. Przepływomierz wymieniony na nowy(używany sprawny), na poprzednim był problem z odpaleniem, obroty jakie chciał takie ustawiał i często auto gasło. Została jeszcze sonda, przekaźnik 30, czujnik przepustnicy i czujnik temperatury płynu ten słynny niebieski, ale mam w domu drugi sprawdzany przeze mnie i jego wartości są zgodne z tymi co podaje producent. Muszę rozgrzać silnik i metodą prób i błędów po kolei wszystko odłączać może w ten sposób dojdę o co chodzi. Zapłon sprawdzał mechanik i mam nadzieję, że nie wprowadził mnie w błąd mówiąc, że wszystko jest tak jak ma być. Mam auto z 93r Digifant 1.75. W tym przypadku jest możliwość adaptacji przepustnicy czy nie ma tam takiej procedury? Czytałem na ten temat i nikt jasnej odpowiedzi niestety nie udzielił. Nie wiesz jakie wartości napięcia i kąta otwarcia powinna pokazywać przepustnica na jałowym w VAG?
Awatar użytkownika
Zib3l
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2015-08-16, 18:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: NDG

Post autor: Zib3l »

Przepustnica na jałowym 1v powinna mieć a w VAG com czy innym programie 0-3%. Jakbyś miał kabelek do ECU jakiś VCDS czy coś to byśmy dużo rzeczy stwierdzili, a tak musisz kombinować. Jak już wspominałem na tym forum :ABK masz kompendium wiedzy, ja tam dużo rzeczy się nauczyłem. xD Sonde sprawdzisz miernikiem czy w ogóle coś pokazuje. Jak masz jak sprawdzić engine load z VAGcoma czy czegoś też będzie to ważne.
Ostatnio zmieniony 2017-11-13, 13:11 przez Zib3l, łącznie zmieniany 1 raz.
michal257
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2017-07-29, 10:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrów Mazowiecka

Post autor: michal257 »

Mam dobry kabelek i VAGa wątliwego pochodzenia, który na pewno pokazuje głupoty z resztą te auto diagnozuje się kompem na czuja..... Zainstaluje VCDS dziś i będę jutro kombinował.... VAG pokazuje 0,2V i otwarcie 46 stopni dlatego pewne jest, że lepiej na to nie patrzeć :) VCDS powinien powiedzieć prawdę o ile nie jest padnięty TPS. Diagnozuje dużo aut innej marki, z VAG nie mam doświadczenia dlatego tak rzeźbię, a kompendium wiedzy o ABK jak najbardziej czytałem:) Jutro miernik do łapy, kompa i będę jechał po kolei może coś z tego wyniknie.
Awatar użytkownika
Zib3l
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2015-08-16, 18:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: NDG

Post autor: Zib3l »

To jest jeden z najbardziej prostych silników benzynowych. Jeden czujnik wału, temperatura wody (niebieski), spalania stykowego, lambda, przepływomierz (który można regulować), TPS. Przy naszej budzie C4 łatwo do wszystkiego się dostać. Jakbyś VCDS podłączył daj engine load ile masz % (to od przepływki wartości) bo nie mam porównania do swojego, a i może coś wykaże.
michal257
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2017-07-29, 10:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrów Mazowiecka

Post autor: michal257 »

Dobra więc tak. Zawór bezwzględnie zmienię na ten wyczyszczony, bo ten jest tak brudny, że się tnie i raczej nie chodzi w pełnym zakresie więc dla potomnych mogę powiedzieć śmiało, że czyszczenie go to niemal obowiązek. Przez to momentami silnik wpada w wibrację. Jest szansa, że coś pęknie przy jego wyciąganiu, ale według mnie te ryzyko się opłaci. Poza tym same ciekawostki. Na początek rozsypały mi się piny we wtyczce kabla, musiałem przelutować, potem VCDS nie mógł znaleźć sterowników. Finalnie nie skorzystałem z tego programu, a szkoda. Odpaliłem Polski VAG to pokazywał jakieś niemożliwe wartości. Potem udało mi się na chwilę odpalić VAG COM (dopuki się nie zawiesił i już więcej nie udało mi się go włączyć) no i wyszło.... na 100% licznik zawyża obroty jałowe o 300rpm.... w VAGu stoją jak drut na 850 z małymi odchyleniami do 870 przez brudny zawór mimo tego, że na zimnym są na zegarze na 1200 i tak pozostają to na ucho słychać wyraźnie jak w miarę rozgrzewania się motoru, obroty schodzą do prawidłowych.... Wyszła kolejna rzeźba odnośnie zegarów, pewnie ktoś przekodowywał je lub pochodzą z auta z inna liczbą cylindrów. Miałem tak kiedyś w V8, ktoś włożył zegary od 6 garów i miałem jałowe OK, ale odcinkę poza skalą. Temat raczej do zamknięcia a licznik być może do poprawki a najprędzej na śmietnik i kupno drugiego pewniaka od 2.0 8V.
Awatar użytkownika
Zib3l
Adept
Adept
Posty: 18
Rejestracja: 2015-08-16, 18:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: NDG

Post autor: Zib3l »

A to ciekawe ;p
michal257
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2017-07-29, 10:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrów Mazowiecka

Post autor: michal257 »

Tak ciekawe jak i ten cały samochód..... Niestety jak coś się kupuje w cenie roweru to trzeba się z tym liczyć, że będzie 2x tyle na dokładkę i 4x tyle dłubania przy których wyjdą garażowe patenty i druciarstwo januszy mechaniki....:/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”