[A6-2.8 AAH] Ubytki płynu chłodzącego

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

gitmar pisze:Możesz mieć uwalony któryś z oringów na magistrali - taka rurka z tyłu silnika doprowadzająca płyn do głowic i bloku. Na zimnym nie będzie lecieć, jak się rozgrzeje to rurka się rozszczelnił i wtedy leci. Jeśli tak to do zrzucenia będzie kolektor ssący, pucha V6 od góry i przepustnica - przerabiałem temat ale w 3.0 V6 ASN. Ale prędzej bym obstawiał, że to gaziarze spartolili robotę. Może lecieć z trójnika (zwłaszcza jeśli jest plastikowy), który wpięli jak się podpinali z gazem, najczęściej się to dzieje po nieudolnym montażu LPG.
Ok, dzięki za info. Coś postaram się sprawdzić - ale pod blokiem to tak trochę kiepskawo tyle rozbierać... Nie wiem czy nie zostawię tego mechanikowi. Temat gazu wykluczyłem. Trójnik jest stalowy, sprawdzany przeze mnie i przez gaziarzy. Gazownik polecany na LPG forum.

[ Dodano: |30 Paź 2017|, o 20:25 ]
przemek198787 pisze:Jak zdemontujesz osłonę wycieraczek przednich, żeby dostać się połączenia układu chłodzenia z nagrzewnicą znajduje się tam plastikowy zawór wraz z odpowietrznikiem, pod tym wszystkim we wnęce znajduje się otwór technologiczny odpływ. Jeżeli wyciek miałeś na wysokości przedniej osi po uruchomieniu ogrzewania wnioskuję, że przepuszcza ten zawór po włączeniu ogrzewania. Jest on sterowany podciśnieniem. Po uruchomieniu ogrzewania otwiera się i ciepły płyn zaczyna krążyć po nagrzewnicy spróbuj tam poszukać.
Okolice zaworu były suche. Wsadziłem kartkę pod tą puchę od nagrzewnicy i jutro zobaczę, czy będzie różowa od płynu.

[ Dodano: |31 Paź 2017|, o 06:25 ]
Po 15km podróży do pracy wycieków brak. Temperatura koło 0, na początku nawiew na szybę zimnym powietrzem, jak się silnik zagrzał to ciepłym.

I tutaj mam pytanie do was jako młody użytkownik. Jest to moja pierwsza zima za kółkiem. :oops: W drodze do pracy na początku mam kilometr do dwóch drogi po mieście, silnik i płyn do chłodnicy się trochę zagrzał. Ale po tym odcinku wyjeżdżam na krajówkę i tam przez 10km temperatura nie urosła... Stąd moje pytanie czy chłodnica jest pod krótkim obiegiem? Może jest to wina moich problemów z układem chłodzenia? To normalne w samochodach? Wolałbym nie jeździć na niedogrzanym silniku - tym bardziej, że na takiej drodze wolno nie pojadę... Może zasłonić czymś chłodnicę?

[ Dodano: |31 Paź 2017|, o 16:26 ]
Dobra, znalazłem miejsce wycieku. Zatrzymałem się i zaczęło mi się lać spod samochodu, że aż pod koła płyn podpłynął. Wziąłem klucze i rozebrałem trochę "góry". Winny jest wąż w miejscu, w którym wchodzi do głowicy. Tutaj to będzie po części widać. Te trójniki dokładali gazownicy (wpinali się w układ) i od nich patrząc w stronę silnika na jednym z tych węży jest widoczna opaska zaciskowa - z tamtych okolic się leje. Moje pytanie: czy jest tam jakiś trójnik? Dam rade się do tego dostać i to zrobić, bez dodatkowych części (trójniki, opaski etc.)? Jak najlepiej dostać się do tego miejsca, co zdemontować?
Ostatnio zmieniony 2017-10-31, 16:28 przez Surchon, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

wg mnie tepy gazownik ktoryzaklada takie opaski na te weze.zmien je na skrecanei bedzie po problemie.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Butterbean pisze:wg mnie tepy gazownik ktoryzaklada takie opaski na te weze.zmien je na skrecanei bedzie po problemie.

Butter opaski zmienię, ale to pękło zaraz przy silniku, w okolicach opaski przy silniku. Nie wiem czy tam jest jakiś trójnik jeszcze? Czy po prostu wpięcie w silnik.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

W silnik to idzie w metalowa armaturę.ew sprawdz przyleganie rur do głowic.sa na śrubki 6
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Butterbean pisze:W silnik to idzie w metalowa armaturę.ew sprawdz przyleganie rur do głowic.sa na śrubki 6
Ok. Dzięki za info! Sprawdzę jak wrócę z pracy.

[ Dodano: |2 Lis 2017|, o 20:51 ]
Witam. Dzisiaj po pracy uzbrojony w nowe opaski i pół metra węża udałem się na parking podziemny i siedziałem tam parę godzin - niestety strasznie lało i pod blokiem to tak kiepsko trochę :D Najpierw rozebrałem wszystko i dostałem się do węży. Opaska była luźna więc poprawiłem i skręciłem wszystko. Odpaliłem silnik, aby sprawdzić czy to było powodem wycieku, a tu zonk - znowu się leje. No to cóż, rozbieram jeszcze raz - zdjąłem opaskę, a pod nią dziura... Zdjąłem węża, nareperowałem, założyłem nowe opaski, skręciłem wszystko i odpowietrzyłem układ.

Wynik tego jest następujący - na razie płyn chyba nie wycieka. Sprawdzimy jeszcze jutro w pierwszej trasie. Minus tego jest taki, że jestem kretynem :mrgreen: więc przy ściąganiu węża trochę przygrzałem sobie łapska i chyba zalałem czujnik prędkości na skrzyni biegów, bo licznik raz się rusza, a raz nie - ogólnie szaleje... Może jak całkiem to wyschnie to przejdzie - a jak nie to udam się do Buttera po kolejny taki czujnik :D Tak to jest, jak ja się za coś zabiorę... Coś naprawię, a coś zepsuję...

Dziękuję wszystkim za pomoc :ok:

[ Dodano: |3 Lis 2017|, o 06:53 ]
Dzisiaj 5km działał bez zarzutu, a później opadł na 0 :/ Wycieków na razie chyba brak.
Ostatnio zmieniony 2017-11-02, 20:53 przez Surchon, łącznie zmieniany 1 raz.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Powrót z pracy - 10km licznik działał, a potem siadł. Zobaczymy czy się rozkręci :#
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”