Renowacja Audi A6 C4 Quattro AEL sedan.

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii forum a powinno być w dziale "Techniczne"
Albercik
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2017-10-17, 06:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazurki

Renowacja Audi A6 C4 Quattro AEL sedan.

Post autor: Albercik »

https://photos.app.goo.gl/BMXzC8KIy9uSPrYf2
Tak jak w powitaniu tak i tu załączam link do galerii z wideo relacjami w trakcie rozbiórki i później składania auta które jako kolejne postanowiłem przywrócić do stanu fabrycznego w możliwie najlepszy sposób. Auto mam już rozebrane do lakierowania całkowitego. Pozostało wyciąć szyby i zdjąć podsufitkę. W trakcie wynikło kilka braków drobiazgów i tu będę te zagadnienia poruszał licząc na pomoc z waszej strony. Na tę chwilę udało mi się wczoraj rozwiązać problem do którego części zamienne już nie istnieją a mianowicie siłownik podłokietnika STABILUS. Namierzyłem coś takiego:
http://allegro.pl/amortyzator-gazowy-sp ... NzMyYWU%3D
Pasuje prawie idealnie. Siła jest identyczna. Wystarczy wstawić tulejkę wyciętą z przewodu plastikowego np od centralnego zamka by zredukować średnicę do 4mm i nieco podszliwować mocowania by weszły w obudowę i wio! Działa aż miło.
Podobnie udało mi się dobrać identyczny produkt jeśli chodzi o uszczelnienie nagrzewnicy i parownika. Zamówiłem oryginalną uszczelkę pod nagrzewnice za jakieś chore pieniążki ale niestety do parownika już nie produkują. O zgrozo to ten sam materiał z metra cięty. Zamiast więc płacić jak za zborze znalazłem na składzie budowlanym rozprężne uszczelki gąbkowe z taśmą klejącą i jest dosłownie identyczna a koszt jej jest 10X mniejszy.
Mam do rozwiązania jeszcze kilka zagadnień nim za około 3 miesiące auto wróci od lakiernika i tak po kolei brakuje mi:
1. Dolna kierownica powietrza chłodnicy zasadniczej 4A0260115. Nigdzie nie mogę dostać z odzysku a nowych już nie robią. Może pasuje coś z innego modelu co jest dostępne?
2.Przelotki przewodów w tylnych błotnikach i klapie te co są po obu stronach. Towar nie do dostania.
3. Szare osłony słupków środkowych z kratkami na czujniki ruchu.
4. Próbuję dobrać coś w zamian za sztywne koło pasowe alternatora. Chce wstawić koło ze sprzęgiełkiem ale nic nie znalazłem co by zstąpiło choć by po jakichś małych modyfikacjach. Może ktoś już to przerabiał?
5. Dokładam instalację w tylne drzwi bo udało mi się zdobyć oryginalne nagłośnienie BOSE z audi avant i głośniki z A8 które zaadoptuję w tylna półkę. W aucie mam jakiegoś Pioneera ze wsi i wolał bym włożyć coś oryginalnego co by miało wyjście na zmieniarkę by zaadoptować wejście AUX. Problem jest z rozmiarem i sterowaniem lusterek z boku i zapalniczką z prawej strony. Może ktoś ma jakiś pomysł?
6. Będę zaopatrywał się w bitmat.pl w maty wygłuszające na całe auto. Może ktoś już to przerabiał i ma jakieś rady?
7. Mam fotele welurowe w super stanie ale chętnie bym wymienił na takie same ale recaro. Może ktoś ma na zbyciu?

To tyle po krótce. Będę w tym wątku pytał i radził się. Zachęcam do krytyki bo tylko tak dowiem się co robię źle lub co pominąłem a powinienem zrobić. Z góry za wszystko dziękuję.
Albert
bartek666666
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2017-05-29, 14:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: tarnów

Post autor: bartek666666 »

o, fajna sprężyna gazowa. do uszczelnienia wymiennika ciepła nagrzewnicy (zresztą do reszty nadmuchów też) użyłem mikrogumy 20x10, siedzi sztywno i jest szczelne. ogólnie to trzymam kciuki bo z moją staram się zrobić to samo.
Opel Ascona C Kombi 1.8 E R4 '86
BMW E23 735 3.5 R6 '88
Audi 100 C4 Avant 2.8 E V6 quattro '93
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Nie wiem jak z resztą nadwozia ale wygłuszałem drzwi, karoserię pod tylną kanapą i trochę bagażnika i jeśli chodzi o drzwi to miejsca jest bardzo mało. Polecam matami aluminiowymi zaklejić otwory techmologiczne omijając miejsca gdzie wchodzą śruby od boczków i uważać na miejsca gdzie są zaczepy boczków bo jest ogromny problem z ich pózniejszym spasowaniem. Dodatkowo upychałem tam gąbkę 9mm również od bitmat przez co spasowanie to granica ludzkiej cierpliwości. Oryginalne wyciszenie zostawiłem co widac na zdjęciach. Nie wygląda to tak pięknie jak na zdjęcisch firm które to montują ale na pewno kilka o decybeli spadnie hałas.
Obrazek

Obrazek
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
bartek666666
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2017-05-29, 14:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: tarnów

Post autor: bartek666666 »

TheStig95, a nie lepiej było wykręcić ramki i przykleić to wygłuszenie do blachy?
Opel Ascona C Kombi 1.8 E R4 '86
BMW E23 735 3.5 R6 '88
Audi 100 C4 Avant 2.8 E V6 quattro '93
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

W sumie tak można było zrobić ale jako że przeznaczyłem mały budżet na to, zatkałem tylko otwory technologiczne i te partie blachy przy których boczek się mieścił. A jeśli chodzi o gąbkę to polecam 6mm na drzwi bo własnie są problemy ze spasowaniem. Ja dałem 9mm i wszystko jest niby spasowane ale ile się z tym na siłowałem to tylko ja wiem... Ja przeznaczyłem 500zł łącznie na chyba 10 sztuk aluminiowej AB-2,5 i 20 sztuk gąbki 9mm. Gąbki mi jeszcze zostało a AB-2,5 poszła praktycznie cała na bagażnik i porządne zaklejenie otworów. Więc tak na oko jakieś 1000-1200 na oklejenie całego samochodu trzeba zostawić.
Ostatnio zmieniony 2017-10-29, 20:17 przez TheStig95, łącznie zmieniany 1 raz.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”