[S6 AEC] obroty na zimnym szaleją

Wszystko co tyczy się silników ośmiocylindrowych w układzie widlastym.
Therrax
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2017-04-17, 19:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

[S6 AEC] obroty na zimnym szaleją

Post autor: Therrax »

Panowie, mam problem, z którym nie mogę sobie poradzić. Dodam, że komp nie pokazuje żadnych błędów.

Kiedy motor jest jeszcze zimny silnik buja sie na obrotach (skacze miedzy 600-1100 obrotow), czasem mniej czasem wiecej, w czasie jazdy nie da sie go opanować, nie zawsze reaguje na pedał gazu, ma takie przycięcia. Gdy zrzucam bieg i hamuje, auto potrafi zgasnąć. Jak auto złapie temperature, objawy ustępują, auto śmiga jak nowe. Na początku nie skojarzyłem tego z temp i myślałem, że to coś z zapłonem. Wymieniłem świece i kable, żadnego efektu. Potem poszły czujniki położenia wału, a dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury(ten z przodu łatwo dostępny). Żadnej poprawy, nie wiem już za bardzo co robić, odwiedziłem już 3 mechaników, kosztowało to z częściami ponad 2 tys i brak poprawy. Miał ktoś podobny problem? Może ktoś coś doradzić?
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Do wyjęcia/umycia/wymoczenia na noc w nafcie silniczek krokowy + przepustnica do czyszczenia/ustawienia na szczelinomierz. Dostęp dość łatwy, z przodu silnika.
Ostatnio zmieniony 2017-05-12, 16:43 przez gitmar, łącznie zmieniany 1 raz.
Therrax
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2017-04-17, 19:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: Therrax »

Mam drugi krokowiec to podmienie, możesz sprecyzować jak miałbym ustawić przepustnice?

[ Dodano: |12 Maj 2017|, o 21:32 ]
Czy ktoś podpowie gdzie jest drugi wciskany czujnik temp?
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Przepustnica na stół. W AEC nie ma czujnika położenia przepustnicy (tzw.TPSa), który występuje np.w ACK. W AEC przepustnica sterowana jest mechanicznie bez udziału elektroniki. Jest za to stycznik/elektrowłącznik, którego trzeba ustawić na (o ile dobrze pamiętam) 0.25. Przy okazji trzeba dobrze umyć przepustnicę i rozruszać czymś sprężynki stycznika.
Robiłem to w swojej poprzedniej eSce dobre kilka lat temu, tuż po jej zakupie. U mnie falowały obroty i zawieszały się czasem na wyższych wartościach. Pomagał mi to robić kolega z dostępem do ELSY.

Jeśli u Ciebie dzieje się to tylko na zimnym, to faktycznie przyjrzał bym się czujnikowi temperatury.
Ostatnio zmieniony 2017-05-12, 23:40 przez gitmar, łącznie zmieniany 1 raz.
Therrax
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2017-04-17, 19:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: Therrax »

U mnie jak się zagrzeje to nie ma żadnego problemu, jeden czujnik ten z przodu namierzylem, wymiana nic nie dała. Ponoć jest drugi, tylko gdzie?
Therrax
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2017-04-17, 19:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: Therrax »

Dokładnie, chodziło o powitanie. Wymiana czujnika nie dała nic, jutro pojezdze z odpietym, jeżeli na zimnym będzie go dalej bujalo w ten sam sposób to przejrzę przewód, innego pomysłu na ten moment nie mam
Therrax
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2017-04-17, 19:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: Therrax »

Na odpietym nie szaleje, jego wymiana nic nie pomogła, przewód i wtyczka wydają się ok, pomysłów brak

[ Dodano: |22 Maj 2017|, o 19:43 ]
Czy cewka mogla by dac taki efekt?
Therrax
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2017-04-17, 19:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: Therrax »

Czy ktoś wie jak sprawdzić cewke w tym aucie? Chciałbym wykluczyć całkiem już zapłon
Bulbulator
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2017-10-08, 10:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Polska

Post autor: Bulbulator »

Sprawdź czy napięcie dochodzi do silnika krokowego.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V8”