[100 C4] Za niska temperatura płynu chłodniczego w trasie?

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi
Awatar użytkownika
MARO
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wałcz
Podziękował: 1 raz

[100 C4] Za niska temperatura płynu chłodniczego w trasie?

Post autor: MARO »

Cześć
Zaczęłem się ostatnio interesować temperatura płynu ponieważ odkąd pamiętam w trasie temperatura była na kresce przed 90 czyli jakoś 80stopni?.
W mieście i na postoju osiąga 90 i trochę nad ale minimalnie.
Ostatnio zaczęło mi ubywać płynu do chłodnicy, wyciekow nie ma bo stoi w garażu i bym widział. Co prawda ostatnio popala na biało ale jak dolałem płynu i przejechałem w trasie 800 km to przestało ubywać, choć nadal kopci. A temperatura nadal ok 80 stopni.

Przeczytałem parę tematów i temperatura powinna być 90 stopni. Wszystko działa jak należy chłodnica jest ciepła, nagrzewnica działa, wentylatory też więc gdzie jest przyczyna? A może tak jest? (choć wydaje mi się że nie powinna być tak).
Może przepływomierz? Wszyscy piszą że on albo zapowietrzony układ :/

Benzyna 2.8 z 92 z góry dzięki za odp :ok:

Teraz temperatura nawet nie dochodzi do 90 :/
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2017-09-23, 01:43 przez MARO, łącznie zmieniany 1 raz.
Pedro669
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-12-19, 22:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pruszków

Post autor: Pedro669 »

Termostat do wymiany
Awatar użytkownika
MARO
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wałcz
Podziękował: 1 raz

Post autor: MARO »

Pedro669 pisze:Termostat do wymiany
jaki termostat najlepiej kupić, żeby pasował?
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Ja u siebie ze 3 termostaty już przerobiłem i niestety poza miastem temperatury mi nie trzyma. Także nie wiem czy wymiana cokolwiek pomoże. Masz osłonę silnika założoną od spodu.
Awatar użytkownika
MARO
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wałcz
Podziękował: 1 raz

Post autor: MARO »

przemek198787 pisze:Ja u siebie ze 3 termostaty już przerobiłem i niestety poza miastem temperatury mi nie trzyma. Także nie wiem czy wymiana cokolwiek pomoże. Masz osłonę silnika założoną od spodu.
Mam osłonę pod silnikiem, co prawda nie oryginalna ale jest!.
No tak tylko teraz w mieście nawet nie może dobić do tych 90, gdzie kiedyś nawet lekko przekraczało jak długo się stało

Jeszcze takie pytanie mamy jeden termostat czy dwa :shock:? Bo wszędzie widzę/ słyszę że jeden, a to niby v6 więc mogą być dwa, więc nwm :oops:
Ostatnio zmieniony 2017-09-25, 22:41 przez MARO, łącznie zmieniany 1 raz.
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Termostat jest jeden. Znajduje się pod lewą pokrywą paska rozrządu stojąc przodem do silnika. Przy odrobinie manipulacji rękami jest możliwa wymiana bez potrzeby demontażu rozrządu. Jeżeli po odpaleniu auta chłodnica od razu robi się ciepła zanim temperatura dobije 90 to wina na bank termostatu.
Paaweell
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 57
Rejestracja: 2016-01-10, 15:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: W-wa

Post autor: Paaweell »

MARO, jak będziesz kupował termostat to tylko ASO. I nie zapomnij o uszczelce pod termostat.
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Ja zawsze brałem w sklepie Wahler i u mnie nie pomogło. Jaka może być inna przyczyna nietrzymania temperatury w AAH? Bo nie chce mi się wierzyć żeby 3 termostaty były do d..y.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

A może czujnik ci źle pokazuje? Podpinałeś VAGa żeby sprawdzić co pokazuje czujnik 2 pinowy od temperatury dla ECU?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
MARO
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wałcz
Podziękował: 1 raz

Post autor: MARO »

przemoprzem pisze:A może czujnik ci źle pokazuje? Podpinałeś VAGa żeby sprawdzić co pokazuje czujnik 2 pinowy od temperatury dla ECU?
Niestety nie posiadam kabla ani programu :/
Choć powiem że by się przydał ale nwm co i jak
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

przemoprzem pisze:A może czujnik ci źle pokazuje? Podpinałeś VAGa żeby sprawdzić co pokazuje czujnik 2 pinowy od temperatury dla ECU?
To nie wina czujnika , bo wraz ze spadkiem temperatury ogrzewanie słabiej działa więc coś jest nie tak z układem chłodzenia
Awatar użytkownika
MARO
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wałcz
Podziękował: 1 raz

Post autor: MARO »

Termostat wymienimy bez większych problemów, ale jak na razie temperatura trzyma pomiędzy 70 a 90. Jak stoi dobija do 90 i trzyma ale tylko ruch i już spada pieszy kreski....
Co wy na to? Może tak ma być?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”