[A6-2.5TDI AEL] Tragiczne odpalanie zimnego silnika 2.5 tdi

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

[A6-2.5TDI AEL] Tragiczne odpalanie zimnego silnika 2.5 tdi

Post autor: frost12q »

Ręce mi już opadają.
Co mam zrobić? Gdzie szukac?

Prosze zobaczyć poniższe filmiki.
Mam dwa auta, jedna Skoda 1.9 SDI, wtryski podobnie jak w aelu dwusprezynowe. Auto Pali bez grzania jak w benzynie.

Skoda
A w aelu strasznie ciężko. Nie wiem gdzie szukać. Wtryski po kompleksowej regeneracji. Jednak po jakims czasie sterujący mi padł bo mam błąd w vagu o iglicy. Mam w planach to naprawić. Czy ktoś pomoże?


ael
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

Hejka przyczyn możesz mieć kilka. Zacznij od podania błędów jakie łapie w Vagu. Potem sprawdzić kat i dawkę, potem sprawdź czy nie cofa się paliwo, czy nie masz powietrza w paliwie.
Jeśli żadne z powyższych to daj znać.
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

Błąd z vaga informuje jedynie o zawieszaniu iglicy.
Dokladnie: 00542 needle lift sensor g80, 27-10 implausible signal - intermittent
Jutro podam logi statyczne

Czy możesz podpowiedzieć jak sprawdzić cofanie się paliwa? Bo stawianie auta pod górkę i z gorki nic nie daje
Ostatnio zmieniony 2017-09-23, 22:45 przez frost12q, łącznie zmieniany 1 raz.
Ciman
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2017-04-02, 16:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: Ciman »

Sprawdź przewody,filtr paliwa pod kątem wycieków,jak paliwo się cofa to efekt jest taki sam jak w zapowietrzonym układzie wtryskowym czyli: silnik kręci nie odpala,pompa zasysa paliwo coś tam chce zapalić ale słabo to wychodzi,wkoncu odpala niech pochodzi z parę sekund gasisz,kręcisz jak zapala od kopa to wskazał bym jako pierwsze cofajace się paliwo. Sprawdzić warto też zawor zwrotny i ewentualnie go podmienić. Robota na 5min wiec chyba warto to sprawdzic
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

frost12q, odłącz w AELu czujnik temperatury płynu chłodzącego. Jak po krótkim podgrzaniu świec zapali od strzała to masz przyczynę.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

Dzięki serdeczne. Też mi się wydaje że to cofajace paliwo. Być może jakiś udział ma w tym wtrysk sterujący.
Zamowilem zaworek razem z pompka do podpompowania paliwa jak zabraknie i przewodami.
Takze jak dostanę paczkę zobaczymy czy coś to da.

Co do dołączanie czujnika. Jest to bez sensu. Poniewaz diesel pow. 5 st ma odpalać bez grzania.
munior
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: munior »

odłącz w AELu czujnik temperatury płynu chłodzącego. Jak po krótkim podgrzaniu świec zapali od strzała to masz przyczynę.
Tak to można wyłapać przyczynę kiepskiego odpalania z powodu zbyt wolnego kręcenia ,gdzie mapy startowe znacznie opużniają rozruch ,albo złych wskazań czujnika temperatury dla ECU ....i nic więcej .
frost12q pisze:Poniewaz diesel pow. 5 st ma odpalać bez grzania.
Dokładnie to tylko silniki diesla z bezpośrednim wtryskiem .Nawet poniżej zera powinien odpalić bez podgrzania świecami.
Ostatnio zmieniony 2017-09-27, 14:17 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

Na filmiku jakiejś strasznej tragedii z odpalaniem nie widzę chociaż mogło by być lepiej.
Po pierwsze sprawdzenie czy rozrząd dobrze ustawiony, później kąt wtrysku - ja mam ustawiony ok 4st BTDC.
Sprawdź też czy pompa nie cieknie - spod dekla, spod nastawnika lub z głowicy. Wymień sobie oring w zaworku niskiego ciśnienia w pompie, jeżeli gdzieś cieknie to wymień i pozostałe uszczelki i sprawdź to cofanie paliwa (zaworek zwrotny). Jaki przebieg - jest kompresja na cylindrach ?
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

Przy 15 stopniach na zewnątrz? Odpalanie jest bardzo słabe. Specjalnie dłużej go nie kręciłem bo pewnie by nie odpalił, ew. Resztkami sił.
Kat wtrysku to coś pod 70 jednostek w 000. Rozrząd również ustawiony poprawnie. Auto ma przejechane 500 tys licznikowo. Silnik na pełnym syntetyku 5w40 bez dolewek. Pompa jest schutkleur. Zamowilem już zaworek z pompka i zobaczę czy coś to zmieni. Mam wrażenie że to cofajace się paliwo...
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

To sprawdź jeszcze, czy nie ma uszkodzeń w obudowie filtra paliwa , czy filtr paliwa ma szczelność z obudową, czy jest czysty.
Na zaworki zwrotne uważaj - przerabiałem temat słabego zapalania swego czasu, nieporównywalnie gorszego od tego co dałeś na filmie - u mnie po pół roku wykończony nowy aku ładowany zimą co dzień - co prawda badziewny z kiepskim prądem rozruchowym co nie jest bez znaczenia, po 10-20 sekund kręcenia zanim odpalał.
Wymiana zaworka nic nie dała a jego konstrukcja dawała pompie wtryskowej dodatkowy opór, na końcu po paru dniach się rozciekł, solidny, metalowy zaworek i wrócił stary, który też można przecież sprawdzić.

U mnie ustawienie kąta 3,5-4st BTDC (nie mam pojęcia ile to jest w grupie 000 bo tam nigdy tego nie sprawdzam, w TDI timing jest to o ile pamiętam w okolicach górnej kreski) i wymiana uszczelnień pompy zdziałała cuda - z naciskiem na uszczelnienia zaworku niskiego ciśnienia w pompie, który był już bardzo kiepściutki.
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

Ja z swojej strony dodam tylko, że dwie zimy miałem problem że gdy dochodziło do 0 stopni to samochód musiałem grzać na 3 razy i tak odpalał za 2 zakręceniem. Po odpaleniu walił chmurę białego dymu. W tym roku pompa przeszła regeneracje u naszego forumowego kolegi i na razie nie mamy minusów ale auto startuje od przysłowiowego strzała. Z tego co mówił, problem był z jakimś zaworkiem zwrotnym więc faktycznie wychodziło jakby paliwo się cofało.
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

Bardzo dziękuję za aktywna dyskusje i pomysły.
Na pewno dostosuję się do rad.
Trooky a kto u nas robi pompy na forum i ile mniej więcej trzeba zapłacić?
W Nadarzynie za kompleksowe sprawdzenie z ciśnieniami itp około 450 zł + koszty potem żeby naprawić.
A czy mógłbym jeszcze między pompa a wtryski dać przezroczysty przewód żeby zobaczyć czy paliwo jest zapowietrzona?
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Kolego rozrusznik albo akumulator. To ma zbawienny wpływ na odpalanie. Z tego co słyszę, rozrusznik ledwo kręci.. Zrób najpierw to.
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

various pisze:Kolego rozrusznik albo akumulator. To ma zbawienny wpływ na odpalanie. Z tego co słyszę, rozrusznik ledwo kręci.. Zrób najpierw to.
Problem w tym że Rozrusznik kupiłem drugi używany. Wyczyścilem szczotki zmieniłem i było trochę lepiej ale to zasługa samego czyszczenia.
Aku wymieniany 2 lata temu.
Obstawiam że problemow jest kilka. Min alternator coś ma uszkodzone. Mimo że też prawie wszystko jest w nim nowe.
Chodzi o to ze po odpaleniu zimnego auta są spore spadki napięcia. Nawet kontrolki I światła przygasaja. Wtedy załącza się grzanie świec itp. Więc aptek dam do kogoś kto się tym zajmuje i niech sprawdzi jego wydajność. Ale to dopiero na listopad grudzień.
q_dancer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: opolskie

Post autor: q_dancer1 »

I jaki finał sprawy?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”