Przesiadka z C5 4.2 na C4

Sanchez
Adept
Adept
Posty: 0
Rejestracja: 2016-12-13, 13:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Przesiadka z C5 4.2 na C4

Post autor: Sanchez »

Witam forumowiczów, na wstęp powiem, że jest tu nowy.

Otóz w przyszłym roku planuje przesiąść się z mojego smoka A6 C5 4.2 ARS na... no własnie.

Ostatnio rozglądam się za A6 C4 z silnikiem 2.6/2.8 bo słyszałem o nim dobre opinie. Ale o co mi sie rozchodzi to jak wypada sprawa dostępności części i napraw takiego wozu.

Otóż u siebie przerabiałem temat wypadania zapłonów, problemy z półosiami itp etc.

Ja nie oszczędzam na czesciach i wszelkie naprawy robie na czas a nawet na zaś.

Jaki przedział cenowy trzeba mieć w portfelu, żeby kupić dobre 2.8 z powiedzmy małym przebiegiem? Na co zwracać uwagę w porównaniu z 4.2 z roku 2000?

Jeśli można prosić o jakoś wskazówke albo rady przy zakupie auta, byłbym wdzięczny

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2017-07-29, 12:48 przez Sanchez, łącznie zmieniany 1 raz.
platnerz
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 82
Rejestracja: 2013-07-07, 11:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mainburg

Post autor: platnerz »

Witam, typowe problemy C4 Avant quattro to :
- cieknacy tylny most ( simeringi 220 zl),
- zapiekajace sie bolce od rezynego w szczekach,
- tylne zawieszenie jest dost kosztowne ale cale stalowe i jak sie raz zrobi to powinno dlugo sluzyc.
- przednie wachacze mozna kupic najtansze Dachstein po 75 zl sztuka albo zregenerowac orginalne.
- problem jest tez ustawic zbieznosc jesli ktos nic w aucie nie robil, mi dopiero 3 warsztat ustawil bo wszystko bylo nieruszane.
Silniki 2.6, 2.8 174 km sa dosc proste i tanie w eksploatacji(rozrzad ok 400 zl czesci). Potrafia cieknac (dekiel pod dolotem np), co mozna tanio zrobic jesli to nie z pod glowic. Co do ceny to sadze ze okolo 10 tys za dobre z gazem trzeba dac. Ja dalem za swoje 550 euro ale i tak wyszlo mnie 10 k zl z mechanika, oplatami i qazem. A smigam trasy Warszawa-Ingolstadt to troche km sie robi, stad tez serwisuje bo to tansze niz laweta z Niemiec heeh. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2016-12-14, 10:44 przez platnerz, łącznie zmieniany 3 razy.
Mój szerszeń.
Sanchez
Adept
Adept
Posty: 0
Rejestracja: 2016-12-13, 13:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: Sanchez »

Teraz juz tylko sedan mnie interesuje, jakos bardziej mi sie podoba. Ale dzieki za zainteresowanie. Bede cos powoli szukal,

Jeszcze pytanko jak automat sie trzyma? Kosztowna regeneracja czy lepiej dobrą używke szukać ? U siebie na szczescie nie musiałem nic robic w skrzyni ale czasem słysze pukniecia podczas wrzucania czwartego biegu.
marcin łuków
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: marcin łuków »

automat jest solidny ale bardzo mulasty. silnik 2.6raczej nie będzie dobrym wyborem ze względu na jego moc.warto pomyśleć nad 2.8.
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

Dorzuciłbym podporę wału - zamiennik TED-GUMu, ale od Transita też chyb pasuje. W przypadku automatu powinna być w lepszym stanie.
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

O automat nie musisz się martwić, jest nie do zabicia. Ja stając przed wyborem zawsze wybiorę automat. I nie podzielam zdania że jest mulasty. Przynajmniej mój nie jest. Czasem jak jadę ostro to mam wrażenie że zmienia biegi jak dsg. :mrgreen: Manual jest szybszy na papierze, w praktyce różnie bywa ;-) 2.6 czy 2.8 bez znaczenia. Najważniejszy jest stan ;-)
Awatar użytkownika
ciuma11
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2013-12-10, 18:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: ciuma11 »

Pomysl nad 2.5 TDI ael, troche koksu i bedziesz zadowolony o ile nie jestes nastawiony tylko na bezyne. Ja jakos zrazilem sie do 2.8 nawet w podobno pancernym aah panewki juz lubia padac. Ale jego dzwiek jest o niebo lepszy niz charczacy młodszy brat.
Sanchez
Adept
Adept
Posty: 0
Rejestracja: 2016-12-13, 13:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: Sanchez »

Sprzedałem swoje 4.2 i wpadło mi w oko coś takiego.

https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-c ... xtor=SEC-8

Cena z rejestracją, rozrządem i olejami przekroczy pewnie 15 tysięcy. Nie jest to troche za dużo jak na takie auto?
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Jeśli C4 jest godne uwagi to tańsze już raczej nie będzie.
Sanchez
Adept
Adept
Posty: 0
Rejestracja: 2016-12-13, 13:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: Sanchez »

gitmar pisze:Jeśli C4 jest godne uwagi to tańsze już raczej nie będzie.
Rozumiem, a możecie powiedzieć jak wygląda porównanie kosztów eksploatacji 2.8 z c4 do 4.2 z c5? Ile kosztuje kompletny rozrząd, wymiana oleju, itp itd.
Sanchez
Adept
Adept
Posty: 0
Rejestracja: 2016-12-13, 13:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: Sanchez »

Także Drodzy koledzy, jakby któryś w Was chciałby sprzedaż c4 zadbanego w sedanie to rozważe kazdą ofertę, potrzebuję auta, które posłuży troszkę czasu, a nie będzie żalu trzymać go pod blokiem
Awatar użytkownika
pili
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
Imię: Marcin
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Brodnica
Płeć:

Post autor: pili »

Porównując 2.8 AAH 174KM w C4 (w A6 C4 jest jeszcze ACK 193 KM) to z mojego doświadczenia koszty utrzymania szacuję na 40-50% kosztów utrzymania V8 c5. A w przypadku problemów z motorem łatwy dostęp do wszystkiego pod maską (wymiana rozrządu bez zdejmowania pasa z chłodnicami itd.), 12 zaworów zamiast 40, dwa wałki zamiast czterech i nie ma tych nieszczęsnych fazatorów. Silnik idiotoodporny i ciężki do zajechania. Tarcze i klocki na przód to 30% ceny tych do v8.
C5 4.2 Avant quattro - jest
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi A6 C4”