[A6 C4] mgłowe dysze do spryskiwaczy

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

[A6 C4] mgłowe dysze do spryskiwaczy

Post autor: GreenGreen »

Hejka

Z racji tego, iż moje spryskiwacze zaczęły odmawiać posłuszeństwa przez ogólne zardzewienie wewnątrz i całkowity brak reakcji na jakie kolwiek próby przywrócenia im sprawności jako rasowy dyktator po próbach uleczenia postanowiłem pozbyć się nieposłusznych żołnierzy z mego auta.

Znalezienie zdrowych sprysków i to jeszcze grzanych graniczy z cudem i jest większą loterią niż fałszowany totolotek postanowiłem spróbować swoich sił ze spryskiwaczami mgłowymi.

Na początek zakupiłem za marne 50 zeta

Obrazek

takie oto uniwersalne z allegro



Niestety nie pokrywają całego otworu po oryginalnym sprysku.
Gdzieś na jakimś forum może na naszym widziałem pytanie czy może nadały by się spryski od Skody Octavi II i dodane zdjęcie tych sprysków. Postanowiłem poszukać i jak się okazało na zdjęciu były spryski od skody Octavi III

Obrazek

Na allegro zamienniki kosztują po 15 zł wobec czego kupiłem 2 szt
No właśnie słowo zamiennik przypomina mi o pierwszym foto :D
ale wtedy jeszcze o tym nie wiedziałem.

Zabrałem się do zabawy z zamiennikami





Abstrachując od jakości zamiennika (o czym na końcu) zabrałem się do pracy.

Ściągamy gumowy kapsel z wężykiem z oryginalnego sprysku zwyczajnie ciągnąc w stronę przodu auta. Aby było łatwiej wyciągamy też z tego kapsla wężyk sprysku - wszystkie połączenia tutaj są na wcisk. Po zdemontowaniu obu gumowych kapsli ze sprysków i rozłączeniu przewodów płynu zabieramy się za wyciągnięcie starych spryskiwaczy.
W tym celu należy płaskim śrubowkrętem podważyć zatrzask znajdujący się przy otwartej masce od dołu sprysku.
Jak na tym zdjęciu



Tak wepchnięty śrubowkręt do samego końca naciskamy od góry w stronę silnika. Jak tylko zatrzask puści sprysk sam wyskoczy z maski (o le hadra się nie złamie - to się zdarza ale na kilka wyciągniętych z różnych audi sprysków jeszcze żaden mi nie pękł).
Jeżeli nasze spryski były grzane to należy odłączyć też wtyczkę z dwoma zatrzaskami po bokach - te pękają w palcach)
A tak wygląda wyciągnięty sprysk



Teraz zabieramy się za nasze zamienniki.
Na początek trzeba pilnikiem zwęzić nóżki zatrzaskowe tak aby zmieściły się na szerokość naszego oryginalnego otwory. Nożem do tapet obcinamy tylną wargę spryskiwacza po 2 mm z każdej strony.

Tak przygotowany sprysk pasuje niemal idealnie w nasze otwory. Najpierw zachaczamy za tylną wargę a następnie z użyciem ciut większej siły wciskamy stronę zatrzaskową



Ponieważ króciec podłączeniowy nowego sprysku jest pod kątem prostym do sprysku czyli inaczej niż w oryginałach naszych musimy przerobić gumowy kapsel podłączeniowy. Mianowicie kapsel który wygląda tak




za pomocą noża do tapet z kapsla z kolankiem i kapsla z trójnikiem obcinamy wszystkie naddatki gumy i otrzymujemy coś takiego




Kiedy mamy już oba spryski na miejscu zabieramy się za podłączenie wszystkich przewodów płynu



Wracając do początku tu macie porównanie uniwersalnych sprysków mgłowych do tych z octavi



Ponieważ są to zamienniki ich jakość wykonania woła o pomstę i szybę spryskują tak (prawy już ustawiony - lewy nie)



Choć to jeszcze przed ustawieniem wysokości (tak te zamienniki i oryginały ze skody octavi III też mają regulację wysokości strumienia) to ze spryskiem mgłowym ma to niewiele wspólnego ale puki co zostaje bo to i tak lepiej niż moje stare oryginały.

Jak zmienię na spryski oryginalne ze skody octavi III to zamieszczę zdjęcie jak one leją.
Ostatnio zmieniony 2017-07-25, 20:53 przez GreenGreen, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Danon
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2014-12-14, 20:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jaworzno

Post autor: Danon »

Jak dla mnie spoko, wiem teraz jakie kupic. :ok:
Pozdro
mateusz30
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 332
Rejestracja: 2012-09-09, 22:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: mateusz30 »

GreenGreen, widzę że masz rolete pionowa na zdjęciach. Dokładają czy miałeś?
A6 C4 AAH AVANT SPRZEDANE :wstyd:
S6 C4 AAN AVANT manual w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT manual
A8 D3 4.2tdi
wszystko w QUATTRO
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

Post autor: GreenGreen »

miałem w oryginale
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”