Cześć,
Dzisiaj zaczeła mi delikatnie pomrugiwać kontrolka od poziomu płynu chłodzącego (to się zdarzało). Postanowiłem dolać i spotkała mnie niemiła niespodzianka (zdjęcie w załączniku). Pierwsze co pomyślałem... uszczelka! Ale mam wątpliwości, z następujących względów:
- bagnet od oleju czyściutki
- silnik nie kopci na biało
- UPG były wymieniane ~3000 km temu
Ponadto dzisiaj rano znalazłem po prawej stronie silnika, na wysokości koła plamę i był to płyn chłodzący. Wycieku jeszcze nie zlokalizowałem. Ostatnio jeżdżę praca-dom na dystansie ok 2,5 km. Z drugiej strony tego "majonezu" jest sporo (widać nawet w płynie) a sam płyn ma ciemniejszy kolor niż powinien. Co myślicie? Może profilaktycznie wymienić płyn razem z płukaniem układu i zobaczyć, co się stanie?
Dzieki!
[80-2.8 AAH] "Majonez" pod korkiem zbiornika wyrów
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-01-27, 13:51
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdynia/Łódź
[80-2.8 AAH] "Majonez" pod korkiem zbiornika wyrów
Ostatnio zmieniony 2017-06-21, 11:18 przez Bartes, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-01-27, 13:51
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdynia/Łódź
podjechałem do mechanika, jego diagnoza to własnie chłodnica oleju. To by w sumie wyjaśniało wszystko. Uszkodzona chłodniczka puściła olej do obiegu chłodzącego powodując podwyższenie ciśnienia. To z kolei spowodowało wyciek. Ciśnienie spadło, wyciek pozostał... więc chwilę potem miga kontrolka niskiego stanu chłodziwa. W piątek wymiana chłodnicy, płukanie układu chłodzenia, nowy płyn i zobaczymy, co będzie. Olej przy okazji tez zmienię. Ciśnienie w magistrali olejowej niby wyższe, ale i tak zaraz stuknie 10 tyś km od ostatniej wymiany.
BTW - zadzwoniłem do ASO. Ten skrawek metalu wycenili na ponad 800 zł
BTW - zadzwoniłem do ASO. Ten skrawek metalu wycenili na ponad 800 zł
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-01-27, 13:51
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdynia/Łódź
mas0n, używkę kupiłem na szybko, bo była praktycznie pod ręką, a w piątek śmigam w trasę. Ten oryginał spod linku faktycznie trochę boję się kupić - z wierzchu da się spolerować, ale kto wie co się dzieje w środku. Jeśli uważasz, ze zamienniki są ok, to wstawię nówkę za 10k km, przy następnej wymianie oleju.
[ Dodano: |22 Cze 2017|, o 18:01 ]
mas0n, lub ktoś podobnie oblatany - dopytam o chłodnicę. Czy ta (LINK) będzie ok? Mam w tym sklepie jakiś zaległy rabat, razem z uszczelkami i wysyłką zapłacę 86 zł. Nissens w tym miejscu nie jest dostępny.
[ Dodano: |22 Cze 2017|, o 18:01 ]
mas0n, lub ktoś podobnie oblatany - dopytam o chłodnicę. Czy ta (LINK) będzie ok? Mam w tym sklepie jakiś zaległy rabat, razem z uszczelkami i wysyłką zapłacę 86 zł. Nissens w tym miejscu nie jest dostępny.