[80-2.8 AAH] "Majonez" pod korkiem zbiornika wyrów

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Bartes
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2017-01-27, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia/Łódź

[80-2.8 AAH] "Majonez" pod korkiem zbiornika wyrów

Post autor: Bartes »

Cześć,

Dzisiaj zaczeła mi delikatnie pomrugiwać kontrolka od poziomu płynu chłodzącego (to się zdarzało). Postanowiłem dolać i spotkała mnie niemiła niespodzianka (zdjęcie w załączniku). Pierwsze co pomyślałem... uszczelka! Ale mam wątpliwości, z następujących względów:

- bagnet od oleju czyściutki
- silnik nie kopci na biało
- UPG były wymieniane ~3000 km temu

Ponadto dzisiaj rano znalazłem po prawej stronie silnika, na wysokości koła plamę i był to płyn chłodzący. Wycieku jeszcze nie zlokalizowałem. Ostatnio jeżdżę praca-dom na dystansie ok 2,5 km. Z drugiej strony tego "majonezu" jest sporo (widać nawet w płynie) a sam płyn ma ciemniejszy kolor niż powinien. Co myślicie? Może profilaktycznie wymienić płyn razem z płukaniem układu i zobaczyć, co się stanie?

Dzieki!


Obrazek
Ostatnio zmieniony 2017-06-21, 11:18 przez Bartes, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

chłodnica oleju?
i płukać jak najbardziej
Ostatnio zmieniony 2017-06-21, 12:01 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
Bartes
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2017-01-27, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia/Łódź

Post autor: Bartes »

podjechałem do mechanika, jego diagnoza to własnie chłodnica oleju. To by w sumie wyjaśniało wszystko. Uszkodzona chłodniczka puściła olej do obiegu chłodzącego powodując podwyższenie ciśnienia. To z kolei spowodowało wyciek. Ciśnienie spadło, wyciek pozostał... więc chwilę potem miga kontrolka niskiego stanu chłodziwa. W piątek wymiana chłodnicy, płukanie układu chłodzenia, nowy płyn i zobaczymy, co będzie. Olej przy okazji tez zmienię. Ciśnienie w magistrali olejowej niby wyższe, ale i tak zaraz stuknie 10 tyś km od ostatniej wymiany.

BTW - zadzwoniłem do ASO. Ten skrawek metalu wycenili na ponad 800 zł :evil:
Georgi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 78
Rejestracja: 2014-11-18, 22:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Luzino

Post autor: Georgi »

Z zamienników masz chłodnicę oleju za ok 200zł i to z wyższych półek tj. Nissens, NRF
Bartes
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2017-01-27, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia/Łódź

Post autor: Bartes »

Znalazłem na allegro oryginał LINK, ale nie dałem rady dodzwonić się do sprzedawcy. Jakaś tez trochę przyrdzewiała jakby. Do spolerowania?
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Bartes, na co Ci używka? Zewnątrz 'spolerujesz' a wewnątrz? jak są wżery korozji to z nimi nic nie zrobisz. Bierz zamiennik i będziesz Pan zadowolony ;)
Bartes
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2017-01-27, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia/Łódź

Post autor: Bartes »

mas0n, używkę kupiłem na szybko, bo była praktycznie pod ręką, a w piątek śmigam w trasę. Ten oryginał spod linku faktycznie trochę boję się kupić - z wierzchu da się spolerować, ale kto wie co się dzieje w środku. Jeśli uważasz, ze zamienniki są ok, to wstawię nówkę za 10k km, przy następnej wymianie oleju.

[ Dodano: |22 Cze 2017|, o 18:01 ]
mas0n, lub ktoś podobnie oblatany - dopytam o chłodnicę. Czy ta (LINK) będzie ok? Mam w tym sklepie jakiś zaległy rabat, razem z uszczelkami i wysyłką zapłacę 86 zł. Nissens w tym miejscu nie jest dostępny.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”