[ ALL] Problem z tempomatem

Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

[ ALL] Problem z tempomatem

Post autor: Surchon »

Witam. Ostatnio wziąłem się za naprawę wielu problemów związanych z moją C4 - ale oczywiście zawsze pod górkę :P

Nie działa mi tempomat - brak reakcji na wciśnięcie przycisku aktywacji. Z tego co wyczytałem na forum - najprawdopodobniej wina sterownika, tylko że znajomy elektryk poprawił zimne luty i zmienił kondensatorki, a tototo dalej nie działa :-x Jestem jeszcze coś w stanie samemu zrobić? Czy już tylko zostawić to elektrykowi samochodowemu? Wyczytałem, że można jakoś sprawdzić układ i działanie pompki bez tego sterownika podpinając prąd z alu - tylko gdzie?

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2017-06-09, 06:31 przez Surchon, łącznie zmieniany 1 raz.
Fazziu
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2017-04-13, 17:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Fazziu »

u mnie jest problem z przyciskiem na manetce muszę go mocniej wcisnąć i poruszać wtedy tempomat działa, często utleniają się styki i niema przejścia
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

z przodu w lewym nadkolu masz pompkę.
wtyczka 3 piny. masa, plus i blokada zaworu pompki.
daj tam prąd i zobacz czy gruszka zasysa powietrze i czy trzyma zawór w pompce.
Jeśli jest nieszczelność to stawiam na oringi w krańcówkach pod nogami kierowcy.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Trochę się pobawiłem z manetką - ale nic to nie dało :cry: Na dodatek byłem na złomie, wziąłem na chwilę sterownik od 100 z silnikiem 2,8 ale podmiana nic nie dała - więc sterownik mogę wykluczyć. Niestety tej pompki nie znalazłem - chyba jestem ślepy :/
Awatar użytkownika
burdzio89
Mechanik
Mechanik
Posty: 194
Rejestracja: 2014-01-02, 19:51
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 1.8E 125KM (ADR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Wodzisław Śląski
Płeć:

Post autor: burdzio89 »

Poszukamy na zlocie :-P
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

burdzio89, trzymam za słowo. W razie czego pamiętaj o lince holowniczej :ok:
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

w nadkolu, jak wysuniesz zbiorniczek wspomagania(do góry) to włóż rękę i jest tam na takim stelażu.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

kornikbp, jak znajdę chwilę to zerknę, ale zlot coraz bliżej - w poniedziałek na szybko daję auto do elektryka, bo coś mi się dzieje z alternatorem (cały czas słabo ładuje, a jak klimę odpalę to już w ogóle nie ładuje :shock:) i w środę będę odbierał, więc już raczej nie będę miał czasu.
kEru
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 262
Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kEru »

Ja bym zaczął od podłączenia do kompa i sprawdził same działanie przycisków manetki jak i czujniki pedałów czy zwierają po ich naciśnięciu (grupa 006), bo tak to szukanie usterki od dupy strony. :ok:
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

kEru, na razie jeszcze nie mam kabli :(
Awatar użytkownika
burdzio89
Mechanik
Mechanik
Posty: 194
Rejestracja: 2014-01-02, 19:51
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 1.8E 125KM (ADR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Wodzisław Śląski
Płeć:

Post autor: burdzio89 »

kup linkę do holowania, chyba że wezmę swoją :mrgreen:
poczytaj temat:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=151070#151070

Zostaw coś na zlot... :rezanie: :bro:
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

burdzio89 pisze:kup linkę do holowania, chyba że wezmę swoją :mrgreen:
poczytaj temat:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=151070#151070

Zostaw coś na zlot... :rezanie: :bro:
Jak masz, to weź swoją - trochę więcej kasy zostanie w portfelu i więcej będę mógł pogrzebać od razu :-P Na zlot to zostanie coś na pewno :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”