[Q] Problem z ręcznym

przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

[Q] Problem z ręcznym

Post autor: przemek198787 »

Witam. Nie trzyma mi ręczny w lewym tylnym kole. Linka chodzi dzwignia przy zacisku również. Pamiętam,że podczas zaciągania coś zgrzytnęło. Tam w środku jest jakiś mechanizm z tego co kojarzę. To jest naprawialne czy lepiej dać sobie spokój i założyć sprawny zacisk bo termin przeglądu się zbliża i pasuje to ogarnąć.
marcin łuków
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: marcin łuków »

naprawialne ale z częściami może być problem.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

przemek198787, Wydaje mi się, że zacisk może mieć zapieczony tłoczek ewentualnie prowadnice stoją.
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

marcin łuków pisze:naprawialne ale z częściami może być problem.
myślę że można coś tam znaleźć np. http://www.auto-kozak.pl/sklep/ albo http://www.autodomasz.pl/node/19
camel1212
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2017-01-26, 13:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: camel1212 »

tylne hamulce pasuje przynajmniej raz w roku przejrzeć, mogą tez być i w jarzmach wytarte doły,i obejrzyj sobie na you tube regenerację zacisku do golfa 4, w audi jest podpbnie
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Zacisk pracuje bez problemu wszystko było zmieniane przy okazji wymiany klocków hamulcowych. Problem jest z samym recznym. Chyba jednak zakupię sprawny zacisk
Awatar użytkownika
skoti
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2014-11-16, 22:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubuskie

Post autor: skoti »

U mnie linki stały
Audi coupe gt
Audi A6 c4 - quattro ABC
Robsonl-wo
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2012-01-31, 13:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: l-wo/w-wa

Post autor: Robsonl-wo »

Jak tłoczek się wysówa przy zaciąganiu ręcznego to pewnie samoregulator który jest w tłoczku.
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Więc tak. Postanowiłem w końcu ogarnąć ten zacisk rozebralem wszystko w mak. Koszyczek w środku też. Wszystko wyczyściłem dałem nowe uszczelnienia full serwis. I tak na stole jak ruszyłem dźwignią ręcznego tłoczek się wysuwa jak puszcze delikatnie się luzuje więc ok. Składam wszystko montuje odpowietrzam i tak zaciągam ręczny trzyma beton zwalniam lewe koło nie odbija. Linka się luzuje Ale dźwignia nie puszcza do końca tak jakby ta sprężyna co jest na niej za słabo odciągała dźwignię macie jakieś pomysły co z tym zrobić?
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Ja u siebie miałem podobnie. Kupiłem nowe repera turki, tłoczki wszystko wyczyszczone a skończyło się na tym że kupiłem inne zaciski.
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

lukaszz2369 pisze:Ja u siebie miałem podobnie. Kupiłem nowe repera turki, tłoczki wszystko wyczyszczone a skończyło się na tym że kupiłem inne zaciski.
Inne tzn nowe, regenerowane czy z jakiegoś innego modelu?
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Ja akurat kupiłem inne używane ale od tego samego modelu.
Ostatnio zmieniony 2018-12-31, 10:05 przez lukaszz2369, łącznie zmieniany 1 raz.
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Chyba skończy się na zakupie używki, może jeszcze mnie oświeci dlaczego ta dźwignia nie odbija. Czyżby sprężyna odbijająca straciła swoją twardość?
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Nie kupuj używek bo wiekszość to szmelc. Najlepsza opcja to kupno nowej dżwigienki. Pomaga też założenie dodatkowych spreżyn dedykowanych od A4 b5
Obrazek
AEL INSIDE
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Dodek pisze:Nie kupuj używek bo wiekszość to szmelc. Najlepsza opcja to kupno nowej dżwigienki. Pomaga też założenie dodatkowych spreżyn dedykowanych od A4 b5
Obrazek
A ktoś z forumowiczów przerabiał temat dołożenia tych sprężyn do zacisków w quattro?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”