[FWD-AUT.] A6 C4 2.6 przeciąga biegi

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
KazikMigdalski
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 72
Rejestracja: 2014-08-10, 22:30
Imię: Kazik
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

[FWD-AUT.] A6 C4 2.6 przeciąga biegi

Post autor: KazikMigdalski »

Koledzy potrzebuje podpowiedzi (przesledzilem tematy o przekladniach i nie znalazlem podobnego problemu)

Dzis ogladalem ladna a6c4 jest tylko jeden problem, automat przeciaga biegi.
Kiedy silnik jest zimny wszystko jest dobrze, skrzynia pracuje ok. Kiedy silnik sie zagrzeje dopoki jechalem delikatnie wszystko bylo w porzadku natomiast kiedy pogonilem auto to zaczal przeciagac kazdy bieg do 3000rpm. Potrafi przy wyprzedzaniu zredukowac niepotrzebnie bieg, np przy wyzszej predkosci wrzuca 3 osiaga bardzo wysokie obroty i z powrotem na 4 daje. Wlasciciel mowil ze pojechal wymienic olej ale nic to nie pomoglo, z reszta ten ktory tam byl byl podobno ladny.

Bardzo prosze o pomoc bo do jutra musze dac odpowiedz :)
Pozdrawiam
100C4 Avant 2.6Q 1992 ✓
100C4 Avant 2.8Q 1994 ✓
100C4 Sedan 2.8Q 1994 ✓
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

Nie wiem tak na prawdę w czym widzisz problem. U mnie też jest tak, że jak pojadę przez jakiś czas ostrzej to skrzynia potem opóznia zmianę biegu na wyższy. Trzeba potem trochę spokojniej przejechać jakiś odcinek żeby znowu zaczęła zmieniać przy niższych obrotach. Przy wyprzedzaniu też zależy jak mocno wciśniesz gaz i przy jakiej prędkości. Czy skrzynia szarpie, czujesz jakieś wibracje, dziwne dzwięki? Moim zdaniem nie masz się czego bać. ;-) Można by profilaktycznie przeczyścić kasetę w skrzyni dla pewności ;-) Te skrzynie są pancerne i na prawdę rzadko nawalają.
Ostatnio zmieniony 2016-10-23, 21:36 przez Słowik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KazikMigdalski
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 72
Rejestracja: 2014-08-10, 22:30
Imię: Kazik
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: KazikMigdalski »

Dzieki za odpowiedz! :)

Wiesz no wlasciciel o tym opowiadal, on sie nie uspokaja tylko juz caly czas przeciaga te biegi. Skrzynie automatyczne podobno po 300zl chodza cale, wiec nie klopot dla mnie przerzucic martwie sie ze to elektryka. A co to takiego ta 'kaseta'? ;)
100C4 Avant 2.6Q 1992 ✓
100C4 Avant 2.8Q 1994 ✓
100C4 Sedan 2.8Q 1994 ✓
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

KazikMigdalski, kaseta to kawał żelastwa połączony z zaworami. Steruje hydrauliką w calej skrzyni.

A co do samego przeciągania i redukcji o których mowa. Wszystko ze skrzynią jest ok, moja zachowuje się tak samo. Przy tym że jak potem pojedziesz spokojnie, na dziadka to zmienia jak wcześniej. Musiałbyś dłużej pojeździć, potem bardzo delikatnie operować gazem i by się wyjaśniło czy zmienia później jak trzeba czy nie.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Niekoniecznie musi to oznaczać przeciąganie. Skrzynie w A6 C4 nie mają guziczka, którym załączasz tryb sport (jak to było jeszcze w starszych skrzyniach Audi ), tylko reagują na Twój tryb jazdy. Jak robisz kick-down to sterownik odczytuje, że chcesz pojeździć bardziej dynamicznie i później zmienia biegi. Jak dłuższy kawałek pojedziesz z nogą w jednakowym położeniu, skrzynia też przestanie tak ochoczo redukować i będzie zmieniać niżej. Tak mam w swoim A6 C4 ACK, tak samo w S6 przy czym skrzynia w ACK zmienia wyżej niż w AEC. Pewnie z uwagi charakterystykę silnika, inaczej ułożony moment obrotowy itp. Jeśli nie szarpie, nie wykonuje dziwnych akcji typu niespodziewana redukcja lub brak zmiany biegu, tryb awaryjny to nie ma co brać do głowy.
Awatar użytkownika
KazikMigdalski
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 72
Rejestracja: 2014-08-10, 22:30
Imię: Kazik
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: KazikMigdalski »

Czyli wychodzilo by na to ze wszystko jest dobrze ze skrzynia, bo biegi zmienia plynnie nie szarpie ani nie halasuje jakkolwiek.
Jak pisalem martwie sie ze to elektryka, albo jakis kruczek bo dlaczego wlascicel by odpowiadal ze jest to wada samochodu przy sprzedazy.. :-?
Z tego co opowiadal to mial kilka audi wiec chyba powinien byc na tyle w temacie zeby ogarnac iz skrzynia dziala poprawnie. Chyba raz jeszcze sie umowie na ogledziny i powiem wprost ze chce pojezdzic 20 minut i zobaczyc jak zachowuje sie skrzynia - co do tego podpowiecie na co mam zwrocic uwage?

Dziekuje wszystkim za pomoc :mrgreen:
100C4 Avant 2.6Q 1992 ✓
100C4 Avant 2.8Q 1994 ✓
100C4 Sedan 2.8Q 1994 ✓
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

Po prostu przejedz się autem na początku łagodnie i zobacz jaka zmienia biegi. U mnie jak ruszam z gazem na 1/4 to zmienia bieg przy ok 2200 obr, jak mam wciśnięty do połowy zmienia już przy ponad 3000. Spróbuj wystartować z gazem w podłodze i zobacz czy nie dzieje się nic niepokojącego. Sprawdz jadąć ze stałą prędkością czy ładnie redukuje. U mnie wystarczy trochę mocniej wcisnąć gaz i od razu następuje redukcja o 1 bieg, jak znowu odpuszczę od razu wskakuje wyższy. Wszystko powinno się odbywać w miarę płynnie. Jedynie na zimno trzeba dać jej trochę czasu bo chodzi trochę opornie i potrafi poszarpywać przy zmianie biegu ;-)
A co z tą elektryką? :roll:
Awatar użytkownika
KazikMigdalski
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 72
Rejestracja: 2014-08-10, 22:30
Imię: Kazik
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: KazikMigdalski »

Tak zeby zwieńczyć historie, jednak automat był padnięty ;-) Nie kupiłem tej sztuki, przez kolejne miesiące cena spadała i ostatecznie zeszła o dwa i pół tysiąca oraz w ostatnim ogłoszeniu aktualnym jakie widziałem cena była minus kolejne 500zł i dopisek że skrzynia szarpie, na tym etapie ogloszeniu po tygodniu zniknęło - nie wiem czy gość zrobił i jeździ czy sprzedał uszkodzone.
Pozdrawiam ;-)
100C4 Avant 2.6Q 1992 ✓
100C4 Avant 2.8Q 1994 ✓
100C4 Sedan 2.8Q 1994 ✓
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”