[100-2.3 AAR] Audi 100 2.3e lpg wybuchy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Maniana1994
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2015-10-18, 22:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Koszalin

[100-2.3 AAR] Audi 100 2.3e lpg wybuchy

Post autor: Maniana1994 »

Witam. Mam na imie Mariusz. Jestem posiadaczem audi 100 c4 2.3e lpg od kilku lat. Audi jak do niedawna sprawowała sie super do czasu az wracając z pracy przy przełączaniu na benzyne i spowrotem na gaz usłyszalem dosć glośny wybuch. W srodku czuc było spalenizna. Po tej sytuacji audi przy dodawaniu gazu przyspieszeniu strzela. Dodam tez ze audi odpala tylko na gazie. Pompka w zbiorniuk wogole sie nie załącza. Jakis czas temu wymieniałem pompke i czyscilem zbiornik paliwa. Pochodziła kilka dni i przestała. 100 strasznie jest słaba i strach ja przyspieszac bo wystepuja te strzały. Mieliscie koledzy taki przypadek prosze o pomoc. Pozdrawiam

PS. wybuch mniej wiecej zlikalizowałem od strony pasarzela.
Ostatnio zmieniony 2016-11-23, 11:01 przez Maniana1994, łącznie zmieniany 1 raz.
Mariusz
rv1
Adept
Adept
Posty: 29
Rejestracja: 2013-12-27, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: warmińsko-mazurskie

Post autor: rv1 »

Witam Strzeliło na pewno w przepływomierz, musisz sprawdzić klapkę przepływomierza

zdjęcie - http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/1f026d4543227555
musi być idealnie prosta
zdjęcie - http://www.fotosik.pl/
To dopiero początek - powodzenia
to jest mój 21 samochód - oczko- mam nadzieję, ,ze będzie O.K.
Maniana1994
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2015-10-18, 22:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Koszalin

Post autor: Maniana1994 »

Sprawdziłem przepływomierz i klapka nie jest idealnie rowna. Posiada lekkie wgniotki i nie dolega rowno do scian. Dodatkowo wychwyciłem ze mam peknietą obudowe od filtra powietrza. Dzid postaram sie to wszystko wymienic. A moje pytanie brzmi. Czy po wymianie tej klapki musze coś ustawiac? Bo widziałem tam jakas regulacje pod klapkai.
Mariusz
Awatar użytkownika
Ozone13
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2016-07-30, 17:33
Imię: Patryk
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: /DOA/ Oława
Płeć:

Post autor: Ozone13 »

Mi przy wybuchach pomogla wymiana swiec i przewodów byc moze masz jakieś przebicia na przewodach sprawdz to.Po wymianie klapki owszem musisz ja ustawic ale jest to banalnie proste i powinienes miec obok talerzyka naklejke (instrukcje) ustawienia owego talerza. :ok:
5 cylinder power! Audi 100 C4 2.3 AAR

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=143519#143519
Maniana1994
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2015-10-18, 22:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Koszalin

Post autor: Maniana1994 »

Wymienilem klapke. Skleiłem obudowe od filtra powietrza i odpaliła... lecz jest strasznie słaba. idzie od 2 do 3 tysiecy szarpiac lekko nastelnie od 3 do 4 cieżko... na postoju jak gazuje to dochodzi do 40 tys obrotow max
Mariusz
plaplek
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2013-06-08, 06:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: plaplek »

Powstaje pytanie czy ustawiłeś przepływomierz ?
I to co koledzy pisali , kable i świece, kopułka i palec dla spokoju najlepiej wymienić .
Potem regulacja pozycji spoczynkowej, potencjometru, (napięcia) potem regulacja składu mieszanki.
Maniana1994
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2015-10-18, 22:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Koszalin

Post autor: Maniana1994 »

Nic nie ustawialem. Nie wiem jak. Jezeli chodzi o regulacje to tez zbytnio nie wiem o co chodzi. Dzis wyjechalem od gazownika i on tez rozłożył rece a 200 zł skasował
Mariusz
Maniana1994
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2015-10-18, 22:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Koszalin

Post autor: Maniana1994 »

Nic nie ustawialem. Nie wiem jak. Jezeli chodzi o regulacje to tez zbytnio nie wiem o co chodzi. Dzis wyjechalem od gazownika i on tez rozłożył rece a 200 zł skasował

[ Dodano: |10 Mar 2017|, o 15:14 ]
Co do kabli i reszty to jestem w trakcjie kupywania
Dodam jeszcze ze szarpie tak na ponad 20tys obrotow. I na postoju strasznie smierdzi gazem
Ostatnio zmieniony 2017-03-12, 20:09 przez Maniana1994, łącznie zmieniany 1 raz.
Mariusz
Awatar użytkownika
Kulfon
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 56
Rejestracja: 2016-01-16, 11:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SO

Post autor: Kulfon »

Idziesz jak burza, w listopadzie miałeś problem a 10 marca jeszcze nie kupiłeś kabli...Sprawdź dokładnie dolot i zobacz czy nie ma jakiś nieszczelności. Jak śmierdzi gazem to tylko potwierdza to, że gdzieś jest szczelina. Jesli to wyeliminujesz to powinno ci rozwiązać problem smrodu i szarpania. A jeśli nadal będzie szarpał to czeka cię szczegółowa kontrola k-jeta i jego reglacja potem, a następnie regulacja gazu.
Ostatnio zmieniony 2017-03-17, 00:46 przez Kulfon, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest 100c4 2,8 AAH
Doszło 100c4 2,3 AAR
Maniana1994
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2015-10-18, 22:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Koszalin

Post autor: Maniana1994 »

Podczas zmiany kopulki, palucha,kabli pomyliłem ich kolejnosć. Prubowałem różnie i nic. Na necie znalazlem ze kabel od pierwszego cylindra jest zaznaczony na aparacie zaplonowym. No i tak właśnie jest. Podłączyłem kable wedlug schematu 1-2-4-5-3 wedlug wskazówek zegara. Odzywa sie ale odrazu gasnie i prycha. Kable i kopulka moze nie są pierwszej jakosci bo za komplet zaplacilem 160 (kable90 kopulka 40 paluch 20).
Ostatnio zmieniony 2017-03-21, 19:22 przez Maniana1994, łącznie zmieniany 1 raz.
Mariusz
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”