Witam, zacznę od początku. Mam nadzieję że nikt tu mnie nie wyklnie ale kupiłem a6 w komisie, sprowadzona dosłownie parę dni temu książka komplet dokumentów wszystko jest. Auto ma niby 187k przebiegu ale to raczej nie możliwe. Samochód kupowałem z kokega mechanikiem popatrzył pojezdzil i niby wszystko ok, silnik pracuje równo, skrzynia redukuje jak należy ale jeszcze tego samego dnia zaczęły się dziwne stuki na biegu neutral i parking. Po 5 min przestało stukać, a dziś wieczorem znów zaczęło i to na dobre. Stuka na tych biegach oraz co dziwniejsze na zgaszonym silniku (przekrecony kluczyk) również. Kiedy wciskam hamulec stuk ustaje jak puszczam znów wali. Na drive i reverse jest ok. Dodam że kiedy na wyłączonym silniku stuka a ja zapalam światła stuk również ustaje. Nie mam pojęcia o co może chodzić. Jeszcze nie zdążyłem zmienić oleju silnika, oleju skrzyni oraz rozrządu.
Bardzo proszę o pomoc:(
I oto link
[FWD-AUT.] Stukanie w okolicy skrzyni biegów, Audi a6 c4 2,6
-
- Adept
- Posty: 5
- Rejestracja: 2016-05-29, 22:28
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
[FWD-AUT.] Stukanie w okolicy skrzyni biegów, Audi a6 c4 2,6
Ostatnio zmieniony 2016-05-29, 22:51 przez Marcin92, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: północna pólkula
Heh, jeżeli się nie mylę to problem jest...błahy
Mnie to wygląda na jaja z blokadą dźwigni wybieraka trybu pracy skrzyni...czyli z blokadą wajchy biegów.
To ustrojstwo blokuje dźwignię właśnie na P i na N, a odblokowanie następuje poprzez wciśnięcie nogą hamulca.
I jeżeli to nie kuny spółkują(w marcu koty, w kwietniu psy, w maju my...a potem kuny ) to masz jakiś problem z napięciami(zmiana po włączeniu świateł), czy stykami itp.
I zamiast pobudzane pedałem gazu klika jak oszalałe cyklicznie.
Spróbuj przełączać dźwignię nie tykając nogą hamulca ale nie pałuj na obrotach przy zmianie, lepiej nie na odpalonym(ale podczas stukania).
Jeżeli się udaje to jasna sprawa. Spróbuj czy wciśnięcie hamulca coś zmienia.
O samą skrzynię póki co nie bój żaby. Jak się tłucze na zgaszonym silniku to by była usterka dziesięciolecia w kategorii "dziwne akcje z ASB"
A co do wyklinania ...Twoja kasa, Twoje wola, Twoje auto
Mnie to wygląda na jaja z blokadą dźwigni wybieraka trybu pracy skrzyni...czyli z blokadą wajchy biegów.
To ustrojstwo blokuje dźwignię właśnie na P i na N, a odblokowanie następuje poprzez wciśnięcie nogą hamulca.
I jeżeli to nie kuny spółkują(w marcu koty, w kwietniu psy, w maju my...a potem kuny ) to masz jakiś problem z napięciami(zmiana po włączeniu świateł), czy stykami itp.
I zamiast pobudzane pedałem gazu klika jak oszalałe cyklicznie.
Spróbuj przełączać dźwignię nie tykając nogą hamulca ale nie pałuj na obrotach przy zmianie, lepiej nie na odpalonym(ale podczas stukania).
Jeżeli się udaje to jasna sprawa. Spróbuj czy wciśnięcie hamulca coś zmienia.
O samą skrzynię póki co nie bój żaby. Jak się tłucze na zgaszonym silniku to by była usterka dziesięciolecia w kategorii "dziwne akcje z ASB"
A co do wyklinania ...Twoja kasa, Twoje wola, Twoje auto
Ostatnio zmieniony 2016-05-29, 23:10 przez miron72, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Adept
- Posty: 5
- Rejestracja: 2016-05-29, 22:28
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
Ok, dzięki Miron jutro pojadę po przeglądzie do mechanika zmieniać oleje to może coś wyjdzie, a tak poza tym, czy wiesz jaki olej silnikowy najlepiej kupić dla tej 2,6 v6?
Jest:
Audi a6 c4 2.6 ośka ABC Avant
Audi a6 c4 2.8 quattro ACK Avant
Było:
Audi a6 c4 2.8 ośka AAH Sedan
Audi 80 cabrio 2.3
Audi a4 b5 2.4 ośka Avant polift
Audi a6 c4 2.6 ośka Sedan
Renault laguna 2.0
Audi a6 c4 2.6 ośka ABC Avant
Audi a6 c4 2.8 quattro ACK Avant
Było:
Audi a6 c4 2.8 ośka AAH Sedan
Audi 80 cabrio 2.3
Audi a4 b5 2.4 ośka Avant polift
Audi a6 c4 2.6 ośka Sedan
Renault laguna 2.0
-
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: północna pólkula
Jest już o tym sporo na forum. Co ja zrobiłem? Po zakupie na Valvoline 10w40 wpakowałem płukankę Liqui Moly, a potem Shell Helix 5w40.
Silnik nie był zasyfiony, po płukance spłynął brudnawy olej ale nie jakieś tam szambo jak miewałem dawniej. Natomiast uważam, że syntetyk jest jak najbardziej na miejscu.
Silnik nie był zasyfiony, po płukance spłynął brudnawy olej ale nie jakieś tam szambo jak miewałem dawniej. Natomiast uważam, że syntetyk jest jak najbardziej na miejscu.
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Sprawdź mase blokady skrzyni, ewentualnie zdejmij półkę pod kierownicą i słuchaj czy słychać też wtedy przekaźnik bo może coś z sygnałem stopu/prędkości do blokady skrzyni ( na N blokuje się jak auto stoi ale zwalnia blokadę ok 3km/h )
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest