[A6 C4] Naprawa Licznika Audi A6 C4

plaplek
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2013-06-08, 06:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

[A6 C4] Naprawa Licznika Audi A6 C4

Post autor: plaplek »

Hej
Panowie, problem mam taki:
Od znajomego otrzymałem licznik A6 C4, po "naprawie " wykonanej przez druciarza. Licznik choć z angola to fajny, działa AC, BC , po przekodowaniu bez problemu wskazuje benzynę ( spalanie, dystans itp) .
Udało mi się już uruchomić prawie wszystko, problem jest ze wskaźnikiem temperatury, ktoś pociął ścieżki (odbudowałem), poobrywał elementy - to co wiedziałem - uzupełniłem. Brakuje mi jakiegoś elementu od strony wskaźnika - na wejściu z kostki - został widać wyrwany - wskaźnik leży.
Czy któryś z szanownych Kolegów byłby w stanie poratować mnie fotką makro w rejonie wskaźnika temperatury licznika AC BC ? Ma ktoś rozebrany taki licznik , lub dla dobra forum ( i mnie :D ) byłby w stanie coś takiego zrobić ?
Mój licznik mini check się sporo różni i na tej podstawie nie jestem w stanie odbudować tamtego
Z góry dziękuję
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

zrob fotke swojego licznika z mijescem ktorego szukasz.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
plaplek
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2013-06-08, 06:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: plaplek »

Tak jak pisałem w rejonie kostki koło pozostałego kawałka drucika

Obrazek
plaplek
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2013-06-08, 06:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: plaplek »

Posiedziałem sobie .
Wychodzi na to iż w tym miejscu powinien być jakiś kondensator sprzęgający. Podpięty licznik pod Elabs wskazuje zwarcie przy próbie dobrania rezystancji. Wskaźnik temperatury zasilany jest przez mostek 4 rezystorów ok 95r i dalej sterowany poprzez układ uln2003. Pełne wysterowanie ( wskazanie 120stC) osiąga przy 100mA i ok 6.5V
Jutro skoczę do hurtowni , bo takiego drivera nie mam u siebie i podmienię w sobotę. Reszta układu odbudowana.
Niemniej jak ktoś ma taki licznik i makro cyknąć może - wdzięcznym będę .
plaplek
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2013-06-08, 06:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: plaplek »

i gotowe
Dzięki Panowie za ... , poradziłem sobie sam.
temat do zamknięcia, ew jako nie wnoszący nic do kosza.
Decyzję zostawiam WAM
Obrazek
Awatar użytkownika
hexman
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 263
Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SBI

Post autor: hexman »

plaplek, jak rozwiązałeś problem? ;-)
jarek1970
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2013-11-03, 15:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: jarek1970 »

Podłączę się pod temat, żeby nie zakładać podobnego.
Chyba mam problem z licznikiem. Pacjent A6 C4 AAH. Póki auto jest na wolnych obrotach nie wywala błędu. Po przekroczeniu 1500-1600 obr/min CHECK wyświetla lampę Alladyna ;-) Ciśnienie sprawdzone manometrem wkręconym w miejsce czujnika ciśnienia - jest elegancko ok. 3 bar a przy przegazówce ok. 4 bar , oczywiście na rozgrzanym silniku.
Czujnik ciśnienia był oczywiście wymieniany - nie pomogło.
Kabel od czujnika zwierałem do masy - błąd na CHECKU dalej wyskakiwał.
Wobec powyższego obstawiam problem w samym liczniku lub na kablu od czujnika do licznika.
Sprawdzę ciągłość tego kabelka, ale jak już będę miał wyjęty licznik, a kabelek okaże się cały, to chciałbym wiedzieć co posprawdzać w liczniku.
Może któryś z kolegów podpowie jak sprawdzić sam licznik ?
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

sprawdziles oba czujniki cisnienia?
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Tak jak pisze przedmówca są dwa czujniki niskiego i wysokiego ciśnienia kontrolka z żarówką do plusa z akumulatora i przytykasz do czujnika na jednym powinna się palić na zgaszonym silniku a druga nie po odpaleniu na odwrót.
jarek1970
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2013-11-03, 15:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: jarek1970 »

uuuooo matko !!! Sprawdziłem ten czujnik z przodu silnika, na dole tuż nad miską, za chłodniczką, koło koła pasowego.
Owszem czytałem na forum, że może być drugi czujnik w lewej głowicy. Nie znalazłem. Jedyne miejsce podejrzane o to, że konstrukcyjnie mógłby być tam jakiś czujnik jest na tylnej ściance głowicy i mam tam wkręconą zaślepkę.
Gdzie szukać drugiego czujnika?
Odnosząc się do tematu http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?p=151694
i zdjęcia https://images83.fotosik.pl/679/ea0ce28f475119bd.jpg
tam, gdzie na rysunku są elementy 1-8 u mnie jest właśnie zaślepka.
Bądź tu mądry i pisz wiersze...
Znalazłem też w necie schemat elektryczny podłączeń licznika w A6 1995. Jak byk jest tam tylko 1 czujnik ciśnienia oleju podłączony biało-szarym kabelkiem do 12-go pinu 14-to pinowej złączki w liczniku. Piszę to tylko na podstawie tegoż schematu, bo licznika jeszcze od tyłu nie widziałem. Może jutro go wyjmę i porównam teorię z praktyką.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”